Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 5267
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 15 بهمن 1396 - 0:28 |

«لحظه‌های انقلاب» گلابدره‌ای با صدای بهروز رضوی پخش می‌شود

«لحظه‌های انقلاب» گلابدره‌ای با صدای بهروز رضوی پخش می‌شود

همزمان با ایام دهه فجر، کتاب «لحظه‌های انقلاب» به فلم زنده‌یاد محمود گلابدره‌ای با صدای بهروز رضوی از رادیو تهران پخش می‌شود.

بهروزرضوی

کتاب «لحظه‌های انقلاب» اثر مستند محمود گلابدره‌ای در استودیو ۲۳ معاونت صدا و با حضور علی خلیلی، وصی مرحوم گلابدره‌ای در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای با صدای بهروز رضوی ضبط و برای پخش از برنامه «کتاب شب» رادیو تهران در ایام دهه فجر، برای مدیران نظارت و پخش این رادیو فرستاده شد.

تنظیم رادیویی این اثر را محمدباقر رضایی، مشاور محتوایی و نویسنده برنامه «کتاب شب» انجام داده و تهیه‌کننده آن نیز برعهده رضا قربانی بوده و بر اساس کنداکتور گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران قرار است در دهه فجر به مدت یک هفته پخش شود.

کتاب «لحظه‌های انقلاب» را به تازگی نشر معارف (وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه) منتشر کرده است. شهید مفتح درباره این اثر گفته است که «با مطالعه مختصری از قسمت‌های کتاب لحظه‌های انقلاب، محتوا را غنی و عبارات را جالب و زیبا یافتم. نویسنده سعی کرده تا آنجا که خود ناظرِ عینیِ حوادث بوده، وقایع انقلاب را نقل کند. در قسمت‌هایی که دیدم امانت و صداقت نویسنده متجلی بود.»

بهروز رضوی هنگام بازخوانی و ضبط کتاب «لحظه‌های انقلاب» خطاب به علی خلیلی، وصیِ گلابدره‌ای گفت: وقتی محمود در حال نوشتن این اثر بود، بخش‌هایی از آن را داغ داغ می‌آورد رادیو و می‌داد به من که پشت میکروفون بودم و می‌گفت «بخوان بهروز» و من هم بدون تمرین بلافاصله می‌خواندمشان و او کیف می‌کرد از این که یک گوینده، نثر خاص او را با علاقه و بدونِ غلط می‌خواند. محمود خودش هم یک مدت نویسنده رادیو بود و با ما همکاری می‌کرد.

به گفته محمدباقر رضایی، سردبیر برنامه «کتاب شب»، بازخوانی کتاب «لحظه‌های انقلاب» از چهاردهم تا بیستم بهمن و هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو تهران پخش خواهد شد. 

محمود گلابدره‌ای ۲۸ دی ماه سال ۱۳۱۸ در گلابدره شمیرانِ تهران به دنیا آمد و در ۱۵ مرداد سال ۱۳۹۱ در سن ۷۳ سالگی در گذشت. تا کنون از او بیش از سی کتاب منتشر شده و قرار است آثار منتشر نشده او با تلاش وصیِ او به مرور منتشر شوند.

از آثار معروف گلابدره‌ای می‌توان به رمان‌های «پرِ کاه»، «بادیه»، «سرنوشت بچه شمرون»، «دال»، «حکومت نظامی» و «منیر» و آثار مستندی همچون «ده سال هوم لسیِ آمریکا»، «لحظه‌های انقلاب»، «سفر به حجله‌گاهِ عشق» و «آقا جلال» اشاره کرد.

منبع:‌ ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.