Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5511
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 اسفند 1396 - 20:34 |

لغو ممنوعیت همکاری گویندگان رادیو با تلویزیون

لغو ممنوعیت همکاری گویندگان رادیو با تلویزیون

معاون صدا اعلام کرد که همکاری مجریان و گویندگان رادیو با تلویزیون مثل گذشته ممنوع نیست.

حمید شاه آبادی-معاون صدا-رادیو-هنر صدا

به گزارش ایسنا، بسیاری از مجریان موفق این روزهای تلویزیون، زمانی از گویندگان رادیو بودند که پس از اینکه در صدا خوش درخشیدند، مسائلی چون دستمزدهای پایین در رادیو و همچنین جذابیت‌های تصویری رسانه‌ای مانند تلویزیون، آنها را به سمت کار در سیما سوق داد.

در مقطعی مدیران ارشد رادیو به جد اعلام کردند که با کوچ هنرمندانشان به رسانه‌ی برادر، تلویزیون مخالف هستند و یکی از علت‌ها را بر هم خوردن ذهنیت شنوندگانی اعلام کردند که مدت‌ها با صداهای مورد علاقه خود خو گرفته بودند و از صاحبان آنها، تصوری در ذهنشان شکل گرفته بود.

مدیران وقت صدا اعتقاد داشتند اگر گوینده‌ای تلویزیون را به رادیو ترجیح دهد، دیگر نباید به رادیو بازگردد. این دستورالعمل که با نگاه تخصصی به تعریف دو رسانه شکل گرفته بود، طبیعتا با واکنش‌ها و البته انتقادهایی از سوی کارشناسان و فعالان حوزه گویندگی و اجرا هم همراه بود و هر دو رسانه و مخاطبانشان را از حضور همزمان استعدادها محروم می‌کرد. با این حال ممنوعیت همکاری گویندگان رادیو با تلویزیون تا سال‌ها به شدت اعمال می‌شد و هیچگاه رویکردی متفاوت با آن رسما اعلام نشده بود؛ هرچند در ادامه، به طور جسته و گریخته مواردی را شاهد بودیم که این رفت و آمد رسانه‌ای گویندگان و مجریان در آن شکل گرفت و البته ادامه‌دار نبود.

تا اینکه امروز ـ شنبه ـ ۱۹ اسفند ماه معاون صدا در نشست برنامه‌های نوروزی رادیو رسما اعلام کرد که محدود کردن گویندگان و مجریان به رادیو کار درستی نیست و دیگر مثل گذشته نیست که این رفت و آمد ممنوع باشد.

او اظهار کرد: رادیو این افتخار را دارد که مرکز توانمند پرورش نیروهای باسواد در بخش‌های دیگر سازمان صداوسیماست.

شاه‌آبادی البته این نکته را هم یادآور شده است که تا جایی که این روند رفت و آمد مجریان و گویندگان، به رادیو آسیب نزند، نگاه تربیت نیرو در رادیو و همکاری با تلویزیون ادامه دارد.

او تاکید کرد، اصل مهم آسیب نزدن به برنامه‌های رادیویی است که این اتفاق نباید صورت بگیرد؛ بنابراین اینکه بخواهیم فی‌النفسه از این روش به عنوان ابزار تنبیهی استفاده کنیم این گونه نیست.

بر اساس این گزارش، گویندگی در رادیو همانند اجرا در تلویزیون، از مشاغل مهم در این حوزه محسوب می‌شود که حساسیت‌ها بر آن هم بسیار است.

معاون صدا هم با تاکید بر این نقش حیاتی، در نشستی که هفتم اسفند ماه با گویندگان رادیو داشت، در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به حمایت همه‌جانبه خود از همکاران معاونت صدا به ویژه گویندگان رادیو بیان کرد: گوینده رادیو نماینده این رسانه و به نوعی تریبون رسانه گرم رادیو در مقابل مخاطبان است. در واقع بخش بزرگی از سرمایه و آورده صدای جمهوری اسلامی ایران گویندگان آن هستند که هم از بعد صدا و لحن و هم از حیث فهم، دانش، باورها و اعتقادات تجربیات آنها حائز اهمیت است و می تواند در جذب مخاطب و افزایش رضایتمندی آنها تأثیرگذار باشد.

منبع:‌ ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.