Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5131
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 24 دی 1396 - 15:10 |

ماجراهای «آخرین سفر شاه» با صدای بهروز رضوی

ماجراهای «آخرین سفر شاه» با صدای بهروز رضوی

شبکه رادیویی تهران در برنامه «کتاب شب»، بازخوانی کتاب «آخرین سفر شاه» اثر نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی ویلیام شوکراس را تدارک دیده است.

بهروز رضوی

شبکه رادیویی تهران در برنامه «کتاب شب» خود، از ۲۳ تا ۲۹ دی ماه، بازخوانی کتاب «آخرین سفر شاه» اثر نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی ویلیام شوکراس را برای شنوندگان تدارک دیده است.

این اثر با ترجمه مرحوم عبدالرضا هوشنگ مهدوی، همراه با عنوان فرعی «سرنوشت یک متحد امریکا» اولین بار در نشر البرز و سپس در نشر آسیم چندین بار تجدید چاپ شده است.

ویلیام شوکراس در این اثر مستند، با قلمی شیرین و جذاب، داستانی واقعی پدید آورده که بی‌تردید سرشار از نکات ناگفته و افشاگری‌های حیرت‌انگیز درباره فسادها، خودکامگی‌ها و وابستگی‌های رژیم سابق است. هنری کیسینجر دوست شاه، او را «هلندی سرگردان» نامید.

موضوع افسانه هلندی سرگردان این است که دست نیافتن او به پناهگاه، مجازاتی است که به خاطر اعمال خودش می‌بیند و سرگردانی ابدی او، بیشتر به علت بدکرداری‌های خودش است تا بی‌عاطفگی جهان.

تنظیم رادیویی این اثر را محمدباقر رضایی در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای برای خوانش در هفت شب پی در پی انجام داده، رضا قربانی تهیه‌کننده برنامه است و بهروز رضوی روایت آن را به عهده دارد.

برنامه «کتاب شب»، از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، هر شب ساعت ۲۳ و ۳۰ برای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی پخش می‌شود. دسترسی به این برنامه، غیر از دستگاه‌های سنتی رادیو، از طریق سایت رادیو تهران، شبکه ایران صدا، اپلیکیشن تلفن همراه رادیو و کانال شبکه رادیویی تهران در فضای مجازی امکان‌پذیر است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.