Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 5349
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 25 بهمن 1396 - 11:39 |

ماجراهای هاکلبری‌فین را با صدای بهروز رضوی بشنوید

ماجراهای هاکلبری‌فین را با صدای بهروز رضوی بشنوید

رمان ماجراهای هاکلبری فین با صدای بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می‌شود.

کتاب شب رادیو تهران - بهروز رضوی-هنر صدا

رمان «ماجراهای هاکلبری فین»، اثر مارک تواین از ۲۸ بهمن تا چهارم اسفند ۹۶ در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود.

ارنست همینگوی درباره این رمان سخنی دارد و می‌گوید: «ماجراهای هاکلبری فین بهترین کتابی است که تا به حال داشته‌ایم. تمام داستان‌های آمریکایی از آن بیرون آمده‌اند و چیزی بیش از آن نبوده‌اند. ادبیات نوِ آمریکا از یک کتاب آغاز می‌شود و آن، هاکلبری فین است. این کتاب، یکی از بهترین نوشته‌هایی است که داریم. قبل از آن، نوشته‌هایی به این خوبی نداشتیم. از این پس هم نخواهیم داشت …»

رمانِ هاکلبری فین در ایران با ترجمه‌های مختلفی به چاپ رسیده که معروف‌ترینِ آن‌ها، ترجمه‌های ابراهیم گلستان، نجف دریابندری، هوشنگ پیرنظر، محسن سلیمانی و شهرام پورانفر است.

تلخیص و تنظیم رادیوییِ این اثر برای برنامه «کتاب شب» به طور اختصاصی، بر اساس ترجمه شهرام پورانفر از انتشارات زرین و با نگاهی تطبیقی به ترجمه‌های دیگر، توسط نویسنده برنامه محمدباقر رضایی در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای (روی هم ۱۴۰ دقیقه) انجام گرفته است.

برنامه «کتاب شب» به تهیه‌کنندگی رضا قربانی را گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران مدیریت می‌کند و ساعت پخش آن هر شب ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.