Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 7104
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 11 مهر 1397 - 16:43 |

مجريان زن تلويزيون از ديدار با رهبر انقلاب می گویند

مجريان زن تلويزيون از ديدار با رهبر انقلاب می گویند

در حاشيه مراسم اهدا تقريظ رهبر معظم انقلاب بركتاب فرنگيس به راوي اين كتاب ارزشمند، تعدادي از مجريان زن تلويزيون با رهبر معظم انقلاب ديدار و گفت و گو كردند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومي صداوسيما ؛ يكشنبه هشتم مهر و در جريان هفتمين پاسداشت ادبيات جهاد و مقاومت با موضوع بررسي نقش بانوان در دوران دفاع مقدس، تقريظ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر كتاب «فرنگيس» تقديم راوي اين كتاب ارزشمند شد. اين مراسم مهمانان ديگري هم داشت كه تا آن لحظه باورشان نمي‌شد كه براي نخستين بار با رهبر معظم انقلاب اسلامي به صورت خصوصي ديدار خواهند كرد.

 ندا ملكي، راحله امينيان، فضه‌سادات حسيني، مژده لواساني و زهرا چخماقي، پنج تن از مجريان و گزارشگران تلويزيون در اوج غافلگيري به ديدار خصوصي با رهبر انقلاب رفتند و دقايقي را در فضايي صميمانه با رهبر معظم انقلاب ديدار و گفت‌وگو كردند.

مجريان و گزارشگران تلويزيون كه هنوز باورشان نمي‌شود كه به ديدار خصوصي با رهبر انقلاب نايل شده‌اند و مورد تشويق و تفقد ايشان قرار گرفتند، اين ديدار كوتاه و صميمي را چنين روايت مي‌كنند:

 

حفظ حجاب و ايستادگي بر آرمان‌ها و گفتمان‌هاي انقلاب اسلامي

ندا ملكي، مجري برنامه آفتاب شرقي

 

 

اين ديدار كاملاً غافلگير كننده بود. بعد از ۱۷ سال سابقه كار در رسانه ملي كه مستقيم هم زير نظر رهبر معظم انقلاب فعاليت مي‌كند، هيچوقت برايم پيش نيامده بود كه بتوانم ايشان را اينقدر از نزديك ببينم. پس از اقامه نماز ظهر و عصر يكي از عوامل دفتر ديدند كه ما لابه‌لاي جمعيت هستيم و مشتاقيم كه حضرت آقا را از نزديك ملاقات كنيم، گفت كه به اتاقي برويم و آنجا منتظر باشيم و پس از لحظاتي آقا تشريف آوردند و خيلي ما را مورد تفقد قرار دادند.

نكته اول اينكه من در گفت‌وگويي كه در بخش ريحانه و صفحه مربوط به زنان سايت KHAMENEI.IR منتشر شده است هم درباره اين ديدار گفتم كه حضرت آقا نسبت به اينكه زنان در اجتماع حضور داشته باشند، نگاه ويژه‌اي دارند اما تأكيدشان بر اين است كه در كنار همه فعاليت‌هاي اجتماعي و حضور پررنگ در اجتماع، هويت زنانه‌شان حفظ شود. اين را كمتر ديدم كه از سوي مدعيان دفاع از حقوق زن ديده شود و اين موضوع را اصلاً نشنيدم و هر كدام از آن‌ها از زاويه‌اي از بحث حقوق زنان دفاع مي‌كنند اما حضرت آقا معتقدند كه زن، خودش را لابه‌لاي همه نقش‌هاي متعددي كه بر عهده دارد، فراموش نكند؛ يعني اين تعدد نقش‌ها و حضور فعال او در جامعه، خداي نكرده موجب فراموشي ماهيت زن بودن كه در فطرت او نهاده شده است، نشود.

نكته دوم در مورد پوشش ما بود و ايشان پوشش چادر را تحسين كردند. نكته مهم اينكه حضرت آقا نگاهشان به چادر، نگاه هويتي است. من بارها و بارها ديدم كه آقا تأكيد مي‌كنند كه اين پوشش مخصوص زنان ايراني است و درست است كه به حجاب به عنوان يك واجب شرعي و حق‌الله نگاه مي‌كنند، اما نيم‌نگاه ظريفي هم نسبت به موضوع هويت ملي و بومي ما دارند. يعني حجاب نه تنها پرچم حفظ حدود شرعي پوشش بانوان است بلكه در كنار آن حجاب پرچم هويت ملي زنان ايراني هم هست؛ چون اين نوع پوشش و چادر مخصوص زنان ايران اسلامي است و در هيچ كشور اسلامي هم اين نوع از چادر به اين شيوه ديده نمي‌شود و به اين واسطه مي‌خواهند فرهنگ و هويت ما كه بخشي از حفظ‌كننده‌هاي زنان ايراني هستند، حفظ شود.

نكته سوم اينكه با توجه به وضعيت نابساماني كه به لحاظ اقتصادي و معيشتي براي ما پيش آمده، حضرت آقا به خانم‌هاي مجري گفتند كه حفظ ارزش‌ها و ايستادن بر روي آرمان‌ها و گفتمان‌هاي انقلاب اسلامي با توجه به مشكلات پيش آمده و مسائل فرهنگي‌اي كه گريبان‌گير كشور ما شده، بسيار سخت است. ايشان فرمودند كه «ما ايستاده‌ايم و شما هم بايستيد.» حضرت آقا بر اين سه نكته تأكيد داشتند و ما هم در پايان ديدار، به صورت تبرك از ايشان، انگشترهاي عقيق هديه گرفتيم.

اينكه از سوي شخص اول انقلاب و جهان اسلام، مورد تشويق و تفقد واقع شديم و فكر كنم سال‌ها، ساعت‌ها و روزها، شيريني اين ديدار بر كام جان ما بماند بسيار غرور آميز و خوشحال كننده بود.

من حضرت آقا را نماد صلابت و ايستادگي يافتم و پس از اين، حضور من در رسانه ملي و در آن عرصه‌اي كه دارم كار مي‌كنم توأم با صلابت و اميدواري خواهد بود و اينكه كيفيت كارم را با تكيه بر دانش، معنويت و آگاهي بالا مي‌برم و در كنار آن صلابت، اميدواري و ايستادگي را به مخاطبانم انتقال خواهم داد.

من پيام صلابت، ايستادگي و پايداري روي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي را از رهبر انقلاب دريافت كردم و آن‌ها را در قالب اجراهايي كه در رسانه ملي خواهم داشت به فضل الهي به مخاطبان انتقال خواهم داد.

 

حضرت آقا فرمودند هر وقت شماها را مي‌بينم تحسين‌تان مي‌كنم

راحله امينيان، مجري برنامه «به خانه برمي‌گرديم»

 

 

آن روز، اتفاقي خاص و استثنايي براي ما افتاد كه هنوز هم باور و تصورش برايمان سخت است. من حضرت آقا را يكي دو بار در ديدارهاي عمومي كه در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شده بود از دور ديده بودم و يكي از آرزو‌هاي قلبي‌ام اين بود كه ايشان را از نزديك ببينم. شب قبل از ديدار خصوصي ما با رهبر معظم انقلاب، فيلمي از ديدار ورزشكاران با حضرت آقا از شبكه سه پخش مي‌شد، با خودم گفتم كه آيا روزي مي‌رسد كه ايشان را از نزديك زيارت كنم. فرداي آن روز ما به مراسم رونمايي از تقريظ رفتيم و آنجا گفتند كه با حضرت آقا ديدار خواهيم داشت. نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آقا خوانديم و ايشان با نمازگزاران و حاضران، سلام و احوالپرسي مختصري كردند. به لطف يكي از كاركنان دفتر اين اجازه به ما داده شد كه خصوصي‌تر به ديدار حضرت آقا برويم و ايشان ما را مورد تشويق و تفقد قرار دادند.

حضرت آقا به ما چند مجري‌اي كه حضور داشتيم گفتند كه «من هر وقت شماها را مي‌بينم، تحسين‌تان مي‌كنم.» بيانات حضرت آقا بسيار اميدبخش و دلگرم كننده بود و بدون تعارف و تملق، اين جملات رهبري مايه افتخار ماست. ايشان مهر تاييدي بر عملكرد ما زدند و از آقا خواستيم در اين شرايط كه نسبت به گذشته سخت‌تر شده است براي ما دعا كنند. ايشان فرمودند «پايداري و ايستادگي كنيد همانطور كه ۴۰ سال نظام جمهوري اسلامي در اثر همين پايداري و استقامت به اينجا رسيده است.»

در نهايت از ايشان خواستيم كه براي عاقبت به خيري ما دعا كنند كه فرمودند «همواره و هميشه جميع مردم را از دعاي خير فراموش نمي‌كنند.»

اين ديدار باعث تجديد انرژي ما شد و تصميم گرفتم كه مصمم‌تر از گذشته، ايستادگي را در خودم تقويت كنم و با خود گفتم كه در اين مقطع زماني و با توجه به نصيحت پدرانه حضرت آقا، ديگر خستگي، دلزدگي و دلخوري مفهومي ندارد.

همچنين حضرت آقا لطف كردند و به همه دوستان، انگشتري هديه دادند و آن را جايي گذاشته‌ام كه هر روز صبح، اولين نگاهم به اين انگشتري بيفتد و آن عهد و پيماني كه در محضر آقا بستم، برايم يادآوري شود. اميدوارم به فضل الهي و دعاي خير رهبر معظم انقلاب، خدا هم به ما نظري كند.

مسير، سخت و ناهموار است و ان‌شاءالله خداوند اين ايستادگي كه حضرت آقا به آن اشاره داشتند، نصيب ما شود.

 

وظيفه‌مان سنگين‌تر شد

زهرا چخماقي، خبرنگار خبرگزاري صداوسيما

 

 

اين ديدار يك اتفاق بي‌نظير و فراموش نشدني بود كه خيلي هم غيرمنتظره رخ داد و هيچكدام از قبل جزئيات اين ديدار را نمي‌دانستيم. من براي پوشش خبري رونمايي از تقريظ رهبر معظم انقلاب بر كتاب «فرنگيس» به بيت رهبري رفته بودم تا گزارش اين رويداد را به اخبار آن روز برسانم. كارم تمام شد و زماني كه مي‌خواستم راهي سازمان بشوم، گفتند كه شما بمانيد و همراه چند مجري ديگر تلويزيون، قهرمان كتاب «فرنگيس» و نويسنده كتاب در دفتر مانديم. بعد متوجه شديم كه شرايطي فراهم شده است تا ما بتوانيم خيلي كوتاه حضرت آقا را از نزديك ببينيم و خيلي ناباورانه با ايشان مواجه شديم. حال و هواي عجيب و غريب و هيجان توأم با آرامش بر اين ديدار حاكم بود.

حضرت آقا ما را شناختند و گفتند كه «من هميشه شما را كه با حجاب در تلويزيون مي‌بينم خوشحال مي‌شوم. همين پوشش را حفظ كنيد كه بسيار مهم‌ است.»

در آن لحظه‌اي كه اين جملات را مي‌فرمودند، حس كردم كه مسئوليت و كوله بارم سنگين‌تر و وظيفه‌ام مهم‌تر شده است و ديگر فقط نمي‌توانم به خودم فكر كنم.

به آقا گفتيم كه با توجه به برخي مشكلات و هجمه‌ها، حفظ حجاب، كار راحتي نيست و ايشان گفتند كه «استقامت مهم است و همين استقامت ارزشمند است. ايستادگي كنيد و همانطور كه ما استقامت مي‌كنيم شما هم استقامت كنيد. اين چادر و حجاب و حضور شما با اين پوشش در رسانه، هم الگو و هم خيلي مهم و ارزشمند است. آن را حفظ كنيد.» طبيعتاً براي ما اين توصيه‌ها بسيار ارزشمند بود و همه ما همانجا عهد كرديم كه بهتر و بيش‌تر از قبل چه در زندگي‌مان و چه در رسانه‌اي كه داريم كار مي‌كنيم بر حفظ حجاب و استقامت در اين مسير توجه كنيم.

 

هميشه حجاب شما توأم با كارتان را تحسين مي‌كنم

مژده لواساني، مجري تلويزيون

 

 

 

در ابتداي اين ديدار، مقام معظم رهبري، آقاي سرهنگي، مدير گروه ادبيات و دفاع مقدس انتشارات سوره مهر را صدا كردند و گفتند كه «زنان در خاطره‌نگاري و توصيف دقيق از وقايع دفاع مقدس، دارند گوي سبقت را از مردان مي‌ربايند و اين خيلي خوب است و من از شما سپاسگزارم و تلاش كنيد كه اين روند ادامه داشته باشد.»

اين نقش و حضور زنان در عرصه ادبيات دفاع مقدس، در حقيقت ناشي از نگاه ويژه‌ رهبر معظم انقلاب به مقوله زنان است و اينكه در اين فضا، خاطره‌نگاري و وقايع‌نگاري از وقايع دفاع مقدس توسط نويسندگان زن صورت مي‌گيرد، خيلي برايم جالب بود.

تا به حال از نزديك رهبر معظم انقلاب را نديده بودم و به نظرم اين ديدار خصوصي خيلي اتفاق زيبا و فرخنده‌اي بود. در اين ديدار رهبر انقلاب ما چند مجري خانمي كه حضور داشتيم را مورد تشويق قرار دادند و به ما فرمودند «من هميشه حجاب توأم با كار شما را تحسين مي‌كنم.» ايشان همچنين فرمودند كه «ما ايستادگي مي‌كنيم و شما هم ايستادگي كنيد.» در پايان اين ديدار، انگشتري متبرك رهبر معظم انقلاب را هم به ما هديه دادند.

در مجموع فضاي خوب و دلگرم‌كننده‌اي براي مجريان زن تلويزيون، چندين نويسنده زن و اهالي فرهنگ كه در اين ديدار خصوصي حضور داشتند حاكم بود و اين موضوع نشان مي‌دهد كه مقام معظم رهبري نگاه ويژه‌اي به مسائل و دغدغه زنان دارند.

اينكه حضرت آقا عليرغم مشغله‌هاي كاري، برنامه‌هاي ما را مي‌بينند و ما را به اسم مي‌شناسند براي ما بسيار دلگرم كننده بود و تاكيد ويژه ايشان بر مقوله حفظ حجاب و ايستادگي در اين راه، قطعاً مسئوليتي فراتر بر عهده ما قرار مي‌دهد.

 

اين ديدار آرزوي همه ما بود

فضه‌سادات حسيني، مجري اخبار

 

 

من بارها در ديدارهاي عمومي حضرت آقا شركت كرده بودم؛ ولي ديدار خصوصي و چهره به چهره، هميشه برايم آرزو بود. اين ديدار اگر چه خيلي كوتاه بود ولي سرانجام محقق شد.

اين ديدار اينقدر غيرمترقبه و با حال و هواي خاصي برگزار شد كه درخواست كرديم كه اگر امكان دارد متن صحبت‌هاي آقا را به ما بدهند كه هم براي خودمان داشته باشيم و هم اگر خواستيم، منتشر كنيم.

همه ما در ابتدا از ايشان خواستيم كه برايمان دعا كنند چرا كه حضور مستحكم در اين عرصه، واقعاً بسيار سخت است و حضرت آقا آنقدر محكم، پدرانه و دلسوزانه به ما گفتند كه دعايتان‌ مي‌كنم كه به ما دلگرمي داد و قوت قلب بزرگي برايمان بود.

ما در اين ديدار به ترتيب خودمان را معرفي كرديم و گفتيم كه در چه برنامه‌هايي حضور داريم و هر كسي درخواستش را مطرح كرد و حضرت آقا با سعه‌صدر، حرف‌هاي ما را شنيدند و به ما توصيه و نصيحت كردند.

مطمئنم با دعاي خير ايشان آينده خيلي بهتري در كار ما رقم خواهد خورد و ان‌شاءالله در وجود ما اثرگذار باشد و بتوانيم براي كشور و جامعه‌مان كار كنيم و اتفاقات خوبي را رقم بزنيم.

واقعاً همه چيز اين ديدار براي ما خاطره شد و يك روز عزيز و ماندگار در قلب و دل ما ثبت كرد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.