Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 11124
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 21 خرداد 1398 - 20:22 |

مجری برنامه «دعوت»: برای اجرای بهتر تاک شوهای خانواده را دنبال کردم

مجری برنامه «دعوت»: برای اجرای بهتر تاک شوهای خانواده را دنبال کردم

مجری برنامه تلویزیونی «دعوت»، گفت: برنامه برای اینکه بین کارشناس و مجری بودن گرفتار نشوم ساعت‌ها بیننده تاک‌ شوهای بین‌المللی خانواده بودم.

نشست خبری ویژه برنامه «دعوت» عصر امروز با حضور مجتبی کشاورز تهیه کننده و کارگردان، محمد برمائی مجری برنامه در ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد.

برمایی مجری نبود

در ابتدای نشست تهیه کننده این برنامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره دلایل تغییر رویکرد برنامه دعوت از جنگ شبانه به یک برنامه خانوادگی در رمضان ۹۸ و انتخاب یک روحانی به عنوان مجری، گفت: در رمضان ۹۸ کل ماهیت برنامه دعوت تغییر یافت. جنگ شبانه در شبکه های مختلف تلویزیونی در حال پخش بود و تیم ما احساس کرد که دیگر نیاز نیست دعوت مانند هر سال روی آنتن شبکه یک برود. به همین خاطر سعی کردیم به سمت یکی از مشکلات و معضلات روز جامعه‌مان یعنی بنیان خانواده برویم و چه کسی بهتر از برمایی که پیش از برنامه دعوت بارها در نقش کارشناس در مسائل خانواده رو به روی دوربین قرار گرفته بود البته باید تاکید کرد برمایی در دعوت مجری نبود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه رمضانی نیازی به مجری نداشت چون قرار بود درباره خانواده صحبت کنیم این بحث، مبحث بسیار مهمی بود و ما این مسئله را کاملاً می دانستیم. ما کاملاً بر این موضوع آگاه بودیم که شاید با یک سوال و پاسخ اساس برنامه تغییر کند. گزینه ها برای هدایت کننده این گفت و گو ها زیاد بود اما منطقی ترین انتخاب برمایی بود.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه برمایی تازه وارد تیم دعوت نشده بود و سالها در کنار دیگر اعضای تیم تولید با دعوت همکاری می کرد اظهار داشت: برمایی بخشی از دعوت بود و ما کسی را احتیاج داشتیم که مردم او را در نقش خانواده بپذیرند.

تهیه کننده دعوت درباره حاشیه هایی که حول و حوش عدم دعوت از زوجی در مراسم ازدواج برنامه دعوت شکل گرفته بود گفت: یک فرد با زوجی که مهمان برنامه ما بودند گفت و گو کرده بود. در این کلیپ این زوج ادعا می کنند که برنامه دعوت به نام آنها از مردم کمک نقدی دریافت کرده است و خبری از مراسم ازدواج هم نبوده چون این زوج به مراسم ازدواج این برنامه دعوت نشدند.

وی در این باره ادامه داد: این گفت و گو بسیار آماتور ساخته شده بود. گفتند عروسی برگزار نشد اما مراسم عروسی با حضور ۱۴۰ زوج از شبکه یک پخش شد. دعوت افتخار داشت از این زوج هم برای حضور در مراسم دعوت به عمل بیاورد اما این زوج به مراسم نیامدند. من با افتخار عنوان می کنم و بارها هم در برنامه عنوان کردیم که دعوت به هیچ وجه کمک نقدی از مردم دریافت نمی کند و ما هیچ وقت با نام هیچ زوجی کمک نقدی از مردم دریافت نکردیم. این زوج حداقل دو بار با من تماس گرفتند و من دو بار به مدت ۴۰ دقیقه با مرد جوان صحبت کردم اگر مشکلی داشتند باید به من می گفتند.

کشاورز عنوان کرد: شبکه یک برگزاری این عروسی را بر عهده گرفت. این زوج نیز اسامی شان برای کمک هزینه جهیزیه به بنیاد کرامت آستان قدس داده شد و قرار بود بنیاد کرامت آستان قدس در استان خودشان به آنها کمک کردند. ما حتی عذرخواهی کردیم که نشد برای آنها عروسی جداگانه بگیریم. به هر حال این زوج بحران زده هستند و ما تمام سعی مان را به کار خواهیم گرفت که اگر بتوانیم باز هم همراه این زوج باشیم.

برای اجرای بهتر تاک شوهای خانواده را دنبال کردم

محمد برمایی نیز با تاکید بر اینکه در این بحران اقتصادی که کشور را در بر گرفته است پرداختن به بنیان خانواده بهترین انتخاب برای یک برنامه است: دعوت جایی تغییر رویکرد داد که مردم در مهمترین موقعیت زندگی خود دچار بحران شدند. جوانان امروز باید خانه خریدن را فراموش کرد. مشکلات را باید نشان داد و راهکاری را معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم در همین مشکلات نیاز به برنامه ای دارند که امید به آنها دهد و دعوت خواست که همین قدم را بردارد.

من در دعوت برای اینکه بین کارشناس بودن و مجری بودن گرفتار نشوم ساعت ها بیننده تاک شو های خانواده بودم تا بدانم باید چطور در برنامه ای که مربوط به خانواده است جلو رفت. از قسمت اول تا قسمت سوم، برنامه دعوت هنوز جا نیفتاده بود اما از قسمت سوم جهش پیدا کرد و کاملاً همان شد که ما دنبالش بودیم.

وی افزود: ما در دعوت نمی خواستیم چهره ها را به برنامه دعوت کنیم چون متوجه شدیم مردم با شنیدن گفت و گو چهره ها آنچنان که باید همذات پنداری نمی کنند اما زمانی که داستان هایی شبیه به خودشان را می دیدند با آن داستان همذات پنداری کرده و راهکاری یاد می گرفتند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.