Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 16874
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 اسفند 1398 - 13:43 |

مجری بی‌بی‌سی به جرم فساد اخلاقی به حبس محکوم شد

مجری بی‌بی‌سی به جرم فساد اخلاقی به حبس محکوم شد

روزنامه دیلی میل انگلیس روز پنجشنبه گزارش داد که دادگاه این کشور “مایکل ویلیس” مجری معروف و سابق شبکه ۱ رادیوی بی بی سی انگلیس را به جرم فساد اخلاقی محکوم و برای ۱۸ ماه روانه زندان کرد.

براساس این گزارش، دادگاه لندن پس از آنکه نیروهای امنیتی انگلیس طی عملیاتی در محل سکونت این مجری ۷۴ ساله سابق شبکه بی بی سی، ۵۰۰ تصویر غیراخلاقی و کلیپ ویدئویی از آزار جنسی کودکان را در رایانه او کشف و ضبط کردند، او را به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم کرد.

“پلیموث کراون” قاضی این دادگاه دیروز طی حکمی “ویلیس” که نام حرفه‌ای او “استیو ماریکه” بود و در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای رادیوی -۱ این شبکه کار می کرد در حالی محکوم و حبس کرد که پیش تر در سال ۲۰۱۵ نیز در دادگاه “لِستِر کراون” شهر لستر این کشور به جرم ۹ فقره دانلود تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی از کودکان در بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ به حبس تعلیقی محکوم شده بود.

ویلیس که بعد از دادگاه قبلی در یک قایق بادبانی به زندگی خود ادامه می‌داد، اعتراف کرد که از یک نرم‌افزار اشتراک‌گذاری فایل برای جستجوی تصاویر غیراخلاقی استفاده می‌کرده است.

این پرونده نخستین پرونده از رسوایی اخلاقی کارکنان بی بی سی نیست چرا که چندسال قبل نیز “جیمی سویل” یکی از برجسته‌ترین مجریان بی‌بی‌سی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی که حتی در سال ۱۹۹۰ از ملکه الیزابت نشان شوالیه دریافت کرده بود اعتراف کرده بود که به ده‌ها کودک و نوجوان تجاوز جنسی کرده است و همین پرونده هم بود که به بزرگترین رسوایی بی بی سی بدل شده بود.

| منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.