Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 21602
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 18 مهر 1399 - 17:13 |

مجری تلویزیون از حس و حال پیاده روی اربعین می گوید

مجری تلویزیون از حس و حال پیاده روی اربعین می گوید

بازیگر و مجری تلویزیون گفت: پیاده روی اربعین من را تربیت کرد و وقتی برگشتم خیلی از رفتارهای نادرستم را کنار گذاشتم.

«محیا اسناوندی» مجری برنامه های تلویزیونی و بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت و گو با خبرگزاری فارس، درباره سفری که سال گذشته به کربلا داشته است، گفت: همیشه دلم‌ می خواست به کربلا بروم اما به دلایل مختلفی نمی شد. دقیقا همان روزهایی که همه به پیاده روی می رفتند، تلفنی به من شد و گفتند ما دنبال خانمی هستیم که برای مستندسازی او را به پیاده روی اربعین بفرستیم و یکی از گزینه هایمان شما هستید.

وی درباره حس و حال و هوایی که قبل از این سفر داشت، نیز بیان داشت: آن زمان خیلی هیجان زده و خوشحال شدم به خاطر اینکه هر سال دلم می خواست به پیاده روی بروم اما هر سال این توفیق نصیبم نمی شد.

** برای مستند «ساعت صفر» تنها ۲۴ ساعت فرصت داشتم

این مجری در ادامه بیان داشت: تا اینکه همکار و یکی از خوش نام های رسانه مرحوم روح الله رجایی باعث و بانی این شد که گزینه احتمالی تبدیل به گزینه حتمی شود و محیا اسناوندی برای این مستند راهی کربلا شود. همه این اتفاق ها ظرف مدت ۲۴ ساعت افتاد و من با گروهی از طرف شبکه یک راهی شدم.

مجری برنامه «ترانه باران» همچنین ادامه داد: یادم هست سه روز در مرز در یک نمازخانه اقامت داشتیم و شرایط سختی بود به این خاطر که باید مستندمان را از مرز شروع می کردیم و با عاشق هایی که از آنجا قصه سفرشان را شروع می‌کردند حرف بزنیم. همان روزها همه می رفتند و من می ماندم و تا لحظه ای که ُمهر در پاسپورتم نخورد آرام و قرار نگرفتم. حتی هر شب کابوس می دیدم و از خواب می پریدم و به خدا می گفتم نکند من تا اینجا آمدم و از اینجا اذن ورود نداشته باشم. از مرز که رد شدیم اولین احساس های خوشبختی به سراغم آمد.

**  پیاده روی اربعین سن و سال نمی شناسد

اسناوندی درباره حس و حال پیاده روی اربعین نیز گفت: به نظرم در اینباره کلمه کم می آید. فکر می کنم هیچ چیز جز عشق به امام حسین (ع) نمی تواند آن صحنه ها را رقم بزند. باور نکردنی است که یک مادر بچه هایش را بغل کرده و آمده و خانم مسنی با کمردرد و پیرمردی که جان راه رفتن نداشت و حتی جوانی که تا مدرسه تقاضای سرویس داشت  با چنین اشتیاقی عمودها را رد می کرد و می رفت. پیاده روی اربعین سن و سال نمی شناسد و یک چیز عجیب و غریب است و نمی شود با کلمه توصیفش کرد.

بازیگر سریال «روزهای بهتر» با اشاره به اتفاق ویژه ای که در این سفر برایش رخ داد، افزود: در عمود ۷۰۷ اتفاق ویژه سفرم رخ داد. در این عمود پزشکان و پرستارهای زیادی در بیمارستانی صحرایی مستقر بودند و ما جلوتر می رفتیم و برنامه ضبط می کردیم و محل استقرارمان در عمود ۷۰۷ بود. پزشکانی که همه از بهترین ها بودند و از دکترهای شلوغی بودند که شاید به راحتی وقت برای ویزیت نمی دادند اما در آنجا حتی تاول پای زوار را بهبود می بخشیدند. شاید جالب باشد بدانید بهترین دوست های زندگیم از سال گذشته تا الان را در عمود ۷۰۷ پیدا کردم.

وی با بیان جذابیت های مستند «ساعت صفر» نیز گفت: موضوع جالب دیگری که در پیاده روی اربعین وجود دارد این است که هر کدام از آدم ها برای خودشان شاعر و نویسنده شده بودند و مستندی برای خودشان می ساختند و هر کسی جهانی متفاوت برای خودش داشت و من از لا به لای قاب ها، شعرها و نوشته هایشان برای این مستند استفاده می کردم.

این بازیگر با بیان اتفاق های ویژه این سفر نیز بیان داشت: شاید به واسطه رشته تحصیلیم به بهداشت اهمیت می دادم اما در این سفر با حمام و سرویس بهداشتی صحرایی هیچ مشکلی نداشتم. در اصل پیاده روی اربعین من را تربیت کرد و وقتی برگشتم خیلی از رفتارهای نادرست اجتماعی و بهداشتی ام را کنار گذاشتم. باورتان نمی شود که این سفر ناخودآگاه روح،روان، رفتار و حتی انتخاب دوستت را پالایش می کند‌.

این بازیگر تلویزیون در ادامه عنوان داشت: دوست دارم از این طریق تشکر ویژه ای از تک تک عوامل مستند ساعت صفر، داشته باشم. هادی خدامی تهیه کننده، احسان مرادی کارگردان و دوستان دیگر. همچنین از جایی به بعد همسرم به گروه ما اضافه شد و انرژی مضاعفی به من داد و فضا را برایم متفاوت کرد و این سفر اولین سفر مشترک ما شد.

** بهترین لحظه زندگیم حضور در بین الحرمین بود

وی ضمن اشاره به آداب و رسوم زیارت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نیز گفت: زمانیکه به کربلا رسیدیم نمی دانستم اول باید زیارت امام حسین (ع) برویم یا حضرت عباس (ع)، اما شنیده بودم ابتدا باید از حضرت عباس (ع) اجازه بگیرید و سپس به زیارت امام حسین (ع) بروید. خیلی جالب است از راهی که رفتیم خیلی اتفاقی به حرم حضرت عباس (ع) رسیدیم. بهترین لحظه زندگیم آنجا و در بین الحرمین بود و الان حاضرم تمام زندگیم را بدهم تا آن صحنه برایم تکرار شود. وقتی چشمم به گنبد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) افتاد از گره ای که در زندگیم افتاده بود گفتم و زمانیکه به تهران برگشتم به شکل عجیبی آن مشکلم حل شد و برکت عجیبی در زندگیم آمد.

این مجری تلویزیون، درباره زیبایی های این سفر معنوی نیز افزود: زیبایی سفر کربلا و پیاده روی اربعین این بود که هر آدمی با گذشته های متفاوتی به آنجا آمده بود و با امام خود صحبت و درد و دل می کرد.

| منبع خبر : خبرگزاری فارس
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.