Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 3002
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 27 آذر 1395 - 13:15 |

مجری جدید برنامه «خانواده یک»: شاهد کاهش مجریان زن در تلویزیون هستیم

مجری جدید برنامه «خانواده یک»: شاهد کاهش مجریان زن در تلویزیون هستیم

مجری در قبال کلمه به کلمه‌ای که به زبان می‌آورد باید مسؤولیت داشته باشد؛ چرا که هنوز هستند شمار زیادی از مخاطبان که اولین جایی که پیام دریافت می‌کنند و به آن اعتماد می‌کنند، تلویزیون است.

اعظم کریمی – مجری برنامه «خانواده» شبکه یک سیما درباره‌ی کنار گذاشتن مجریان مطرح از تلویزیون و همچنین ورود مجریان جدید، اظهار کرد:‌ به نظرم فضا برای هر فردی با هر نوع مهارتی در تلویزیون وجود دارد اما آن چیزی که باعث ماندگاری یک مجری در تلویزیون می‌شود، ویژگی کارشناس مجری و مجری مولف بودن است که احساس می‌کنم فضا و فعالیت بیشتری برای آن‌ها وجود دارد اما به هر حال در مجموع به دلیل شرایط خاصی که حرفه اجرا دارد، خیلی نمی‌توان به آن به عنوان شغل اختصاصی نگاه کرد.

او در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد فضا برای مجریان خانم در تلویزیون محدود شده است، اظهار کرد: به شخصه به عنوان یک مجری خانم این مساله را احساس نکردم. اینکه تفاوتی بین اجرای خانم‌ها با آقایان وجود داشته باشد اما شاید کمی شاهد کاهش تعداد برنامه‌هایی با اجرای مجریان خانم هستیم و این موضوع این حس را می‌دهد که کمی فضا برای مجریان خانم محدود شده است.
مجری برنامه «خانواده یک» سپس درباره اینکه آیا قرار است حرفه اجرا در تلویزیون را ادامه بدهد؟ اظهاز کرد: به سبب اشتغال در حوزه رسانه و علاقه به ارتباطات اجرا را علاقمندانه دنبال کرده‌ام؛ در همین زمینه نیز فعالیت‌ها و تلاش‌های زیادی از نوجوانی داشته‌ام. به نوعی که پیش از این فعالیت جدی اجتماعی در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالیت‌هایی در حوزه جوانان و حوزه‌های تخصصی رسانه و سردبیری داشته‌ام و خیلی فضای اجرا را از حوزه اختصاصی کارم دور نمی‌بینم؛ ضمن اینکه در رشته ارتباطات تحصیل کرده‌ام و هم اکنون سردبیری بخش‌هایی از برنامه «خانواده یک» را علاوه بر اجرا بر عهده دارم و علاقمندم در آینده نیز همین روند را ادامه دهم.

این مجری که از سال ۸۹ کار جدی اجرا را در تلویزیون شروع کرده است، در پاسخ به این پرسش که چه کسانی در حوزه اجرا الگویش بوده‌اند، گفت:‌ ما تعداد مجریان پیشکسوت زیاد داریم و شخصا تلاش کرده‌ام هر نکته خوبی از هر کدام از این عزیزان که تعدادشان کم نیست و بسیار با تجربه‌اند بکار بگیرم. اما صرفا الگوبرداری از اجرای فرد خاصی نداشتم اما اجرای همکاران کارشناس مجری که اجرای برنامه‌های تخصصی را عهده‌دار هستند و خودشان هم صاحب تجربه‌اند را با دقت بیشتری پیگیری می‌کنم.

اعظم کریمی مجری

این مجری که پیش از این اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را بر عهده داشته است، درباره اجرای برنامه «خانواده یک» اظهار کرد: فضای دکور این برنامه، دکور یک خانه است و مستلزم این است که در فضایی که قرار می‌گیرید ارتباط صمیمی با بیننده برقرار کنید در نتیجه تلاش می‌کنم این صمیمیت را در این خانه حفظ کنم.

او سپس اجرا در کنار مجریان پیشکسوت را نیازمند تلاش بیشتر دانست و گفت: اجرا در کنار مجریان پیشکسوت همچون آقای شجاعی‌مهر کار سختی است، اما در عین حال تجربه‌ای استثنایی و خوب است.
او در پایان درباره ساخت برنامه‌هایی در تلویزیون که اختصاص به بانوان داشته باشد، اظهار کرد:‌ با اینکه برنامه‌ای صرفا مخصوص خانم‌ها بسازیم، موافق نیستم؛ چرا که معتقدم خط‌کشی صرف در یک برنامه تلویزیونی خوب نیست. اما از طرفی نیازهای مخاطبان خانم در تلویزیون پاسخ داده نمی‌شود یا حداقل سرگرمی‌هایی که خارج از قاب تلویزیون برای آقایان وجود دارد، برای خانم‌ها نیست.

اعظم کریمی مجری

برنامه «خانواده یک» به تهیه‌کنندگی مصطفی شریفی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک است که پیش از این به شکل تولیدی به روی آنتن می‌رفت و به مدت یک ماه است که زنده با مجریان جدید به روی آنتن می‌رود.
اعظم کریمی به عنوان یکی از مجریان برنامه «خانواده یک» پیش از این اجرای برنامه‌هایی همچون «اردیبهشت»، «طلوع»، «سیب سلامت»، «فانوس»، «پایان ناباروری» و همچنین «نقد چهار» و سردبیری چندین برنامه در شبکه های آموزش و چهار سیما را بر عهده داشته است.

منبع :‌ ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.