Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 6620
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 16 مرداد 1397 - 12:05 |

مجری سرشناس: از کف خیابان دنبال مجری می‌گردند

مجری سرشناس: از کف خیابان دنبال مجری می‌گردند

دکتر محمد نظری، در گفت و گو با «جوان» به سیاست‌های یک بام و دوهوای صداوسیما در‌باره مجری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: من نمی‌دانم در تلویزیون چه می‌گذرد. انگار یک تشتت و تضاد فکری اتفاق افتاده و در زمانی که مجری‌های صداوسیما از صد‌ها گزینش رد می‌شوند تا به آنتن برسند و هر هفته به خاطر گفتن یک جمله یا نگفتن آن توبیخ می‌شوند، می‌بینیم یک آدمی را از کف خیابان می‌آورند و به او اجرا می‌دهند، کسی که نمی‌داند روی چه خطوط قرمزی حرکت می‌کند، روی آنتن می‌رود و برنامه اجرا می‌کند.

دکتر محمد نظری-هنرصدا

محمد نظری می‌افزاید: شاید تفکر صداوسیما این باشد که برای جذب مخاطب باید دنبال استعداد‌های جوان باشد، اما این روش کار درست مانند آن است که یک ایرباس را به دست یک جوان بدهیم بگوییم پرواز کن تا استعدادیابی کنیم، مشخص است که هواپیما را با کله به زمین خواهد زد. بهتر بود این استعدادیابی‌ها در فضای غیر‌علنی انجام شود و بعد از مشخص شدن صلاحیت اجرا، بتوانند به تلویزیون بیایند.

مجری با سابقه برنامه «به خانه بر میگردیم» با ابراز تأسف از سپردن اجرای برنامه تلویزیونی به یک استندآپ کمدین که سابقه اجرای استندآپ غیر‌اخلاقی را نیز داشته است، می‌گوید: وقتی این افراد اجرای برنامه تلویزیونی را بر عهده می‌گیرند، تصور می‌کنم صداوسیما به صورت ملوک الطوایفی مدیریت می‌شود و یک سیاست کلی تحت نظر معاونت سیما بر نحوه عملکرد مجری‌ها حاکم نیست.

وی ادامه می‌دهد: برای نمونه می‌بینیم آقای مجری X. در یک شبکه تلویزیون با شلوار جین اجرای برنامه می‌کند و در شبکه دیگر، آقای Y. ناظر پخش حتی اجازه نمی‌دهد رنگ کت و شلوارش را از سرمه‌ای به نارنجی تغییر دهد.
نظری می‌گوید: من به عنوان مجری باید مواظب باشم که در خیابان چه رفتاری دارم و حتی شاید نتوانتم یک بستنی بخورم، اما می‌بینم که افرادی اجرای برنامه را در دست می‌گیرند که کلیپ رفتارهایشان در فضای مجازی دست به دست می‌شود. وی در انتها تصریح می‌کند: می‌خواهم به این افرادی که یک شبه مجری می‌شوند، بگویم آن زمان که ما از صد‌ها مسیر گزینش می‌گذشتیم و پاسخگوی خیلی از موارد بودیم، شما کجا بودید؟

منبع: جوان آنلاین

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.