Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 2914
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 11 آذر 1395 - 20:31 |

مجری محبوب دهه ۶۰ از برنامه جدیدش می‌گوید

مجری محبوب دهه ۶۰ از برنامه جدیدش می‌گوید

انیمیشن «آبی‌تر از رویا» با قصه‌گویی گیتی خامنه از ۱۱ آذر ماه همزمان با اول ربیع الاول به روی آنتن شبکه کودک و نوجوان می‌رود.

 «آبی‌تر از رویا» برنامه جدید شبکه کودک است که از امشب روی آنتن می‌رود. گیتی خامنه مجری محبوب برنامه کودک در دهه شصت، علاوه بر کارگردانی هنری، قصه‌گویی‌ این انیمیشن را هم بر عهده دارد.

خامنه در باره این انیمیشن می‌گوید: «طرح این برنامه که کاری تلفیقی است از مدت‌ها پیش در ذهنم بود و تحقیقات زیادی هم روی آن انجام دادیم تا به یک استاندارد مناسب در این زمینه برسیم. من دوست داشتم کاری که قرار است بعد از مدت‌ها برای بچه‌ها بسازم بتواند تجلی رویا‌ها و آرزوهای آن ها باشد و برای این منظور بهترین قالبی که می‌توانستم سراغش بروم تا با دست بازتر ذهنیاتم را در آن جاری سازم، انیمیشن بود.»

خامنه در ادامه می‌افزاید: «در واقع ما در «آبی‌تر از رویا» برای بچه‌ها قصه گویی می‌کنیم و هر کجا که نیاز به ترسیم یک ذهنیت و در واقع تخیل برای بچه‌ها باشد به سراغ انیمیشن می‌رویم. تلفیق واقعیت و تخیل یا همان دنیای خیالی برای بچه‌ها جذاب است و می‌تواند آرامش را برای آن‌ها قبل از خواب به همراه داشته باشد.»

این مجری درباره اهداف «آبی‌تر از رویا» این‌طور می‌گوید: «این انیمیشن برای کودکان نیز با اهدافی ساخته شده که جدای از بُعد سرگرم‌کننده و مفرح آن است. در بخش‌های مختلف «آبی‌تر از رویا» تقویت هوش عاطفی هیجانی، مهارت‌های زندگی، روابط اجتماعی و مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان مدنظر بوده و سعی شده است در قالب‌های متنوع این موارد نیز به بچه‌ها آموزش داده شود.»

خامنه در ادامه درباره سال‌ها دوری‌اش از عرصه برنامه‌های تلویزیونی کودک نیز توضیح می دهد: «در تمام این‌ سال‌ها برنامه‌ای که بتواند نظرم را خیلی به خودش جلب کند کمتر پیشنهاد شد و من هم تصمیم گرفتم تا کاری که به آن اعتقاد قلبی نداشته باشم را نپذیرم. به همین خاطر از مدت ها پیش به فکر نوشتن و ساخت مجموعه «آبی‌تر از رویا» افتادم. نگارش این مجموعه برعهده خودم بوده و تحقیقات زیادی درباره‌اش انجام دادم. از طرف دیگر مشاوره‌های زیادی از دوستان روانشناس گرفتم و کارشناسان این حوزه و رسانه نیز بازنگری روی اثر داشته‌اند.»

به گزارش خبرآنلاین، طراح، نویسنده، کارگردان هنری و قصه‌گویی این مجموعه را گیتی خامنه برعهده دارد. نوروز عباسی کارگردان این انیمیشن و افسانه مهربانی نیز تهیه‌کننده این مجموعه است. «آبی تر از رویا» از امشب هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه کودک و نوجوان پخش می‌شود.

گیتی خامنه

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.