Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1834
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 خرداد 1395 - 7:07 |

مجری محبوب کودکان دهه شصت، بازنشسته شد

مجری محبوب کودکان دهه شصت، بازنشسته شد

گیتی خامنه، مجری مشهور و محبوب برنامه های کودک و نوجوان تلویزیون در دهه ۶۰ مدتی پیش، پس از ۱۵ سال زندگی در آمریکا و تحصیل علم به ایران بازگشت. تصویر و صدای گیتی خامنه که خاطرات کودکی دو نسل را زنده می کند، همچنان در اذهان این دو نسل باقی است. او از سال ۱۳۵۸ تا اواسط دهه ۷۰، یک روز در میان ساعت پنج عصر و پس از آن تیتراژ به یادماندنی برنامه کودک شبکه اول سیمای دو شبکه ای جمهوری اسلامی مهمان خانه ها بود و مثل همتای محبوب دیگرش، الهه رضایی،دوست صمیمی کودکان و نوجوانان انقلاب.

به جرأت می توان گفت او یکی از مسلط ترین و حرفه ای ترین مجریان تلویزیون ایران در سال های پس از انقلاب بود. او در سال ۷۳، آخرین برنامه «فیروزه» (ویژه دختران نوجوان) را در شبکه ۴ اجرا کرد و برای سال ها به آمریکا رفت. او در آمریکا نیز یک برنامه کودک و نوجوان را در شبکه فارسی زبان «صدای آشنا» که گفته می شد به نهادهای مرتبط با دولت جمهوری اسلامی نزدیک است و بخش اعظم برنامه هایش در تهران تولید می شد،
تهیه و اجرا می کرد اما وی به رغم اینکه شرایط مناسبی برای اجرا در شبکه های خارجی غیروابسته به دولت ایرلان هم داشت، پس از ۱۵ سال زندگی در دیار غربت، به گفته خودش برای انتقال تجربیاتش به ایران بازگشت و از جمله اجرای برنامه ای به شدت محبوب و پربازدید با عنوان «بچه های دیروز» را در شبکه ۵ اجرا می کرد که به بازگویی خاطرات تصویری نسل دهه ۶۰ از برنامه های کودک اختصاص داشت.

او چرا بازگشت؟  چند سال پس از رجعتش به تهران در مقابل پرسش از علت حضورش در تلویزیون و در برنامه خانوادگی شبکه دوم، «تصویر زندگی» رهگشاست: «چون دست مرا در چگونگی اجرای بخش مربوط به من باز گذاشتند. الان موضوع برنامه، کارشناسان و مهمانان و به طور کل قالب برنامه را خودم انتخاب می کنم و دخل وتصرف اضافی در آن صورت نمی گیرد.»

همانجا او گفته بود: «به نظر من برنامه های کودک باید با نظر کودکان برای کودکان تهیه و تولید شود، در این صورت قطعا مخاطبان این برنامه ها نیز بیشتر خواهند شد. این همان احترام گذاشتن به مخاطب و نظر او است. خودم من در خیابان، اتوبوس، مهمانی ها و … که می روم با دیگران دربارنه برنامه های خودم صحبت می کنم و کلی ایده می گیرم و مطمئنم که استفاده از همین ایده ها ونظرات در جذب مخاطب موثر است.»

گیتی خامنه

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.