Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 12052
  پرینتخانه » رادیو قرآن تاریخ انتشار : 06 مرداد 1398 - 13:47 |

مخاطبان و صاحب نظران در باره تغییرات رادیو قرآن نظر می دهند

مخاطبان و صاحب نظران در باره تغییرات رادیو قرآن نظر می دهند

مدیر شبکه رادیویی قرآن از بروز تغییرات گسترده و متنوع در برنامه های این شبکه رادیویی خبر داد و چگونگی برخی از این تغییرات را تشریح کرد.

مجتبی ایزدی مدیر شبکه رادیویی قرآن در گفتگو با روابط عمومی معاونت صدا گفت: برای برخی از این تغییرات در جدول پخش برنامه ها، نیازمند هم فکری با چهار گروه هستیم: شنوندگان رادیو قرآن، اساتید، کارشناسان و خبرگان و فعالان قرآنی کشور، مدیران نهادهای قرآنی کشور به ویژه شورای عالی قرآن کریم و شورای توسعه فرهنگ قرآنی ، فعالان رسانه ای و متخصصان این حوزه.
در نظر داریم تصمیم‌گیری درباره مواردی که در جدول پخش برنامه های شبکه در مورد آنها اجماعی وجود ندارد را مبتنی بر برآیند نظرات این چهار گروه انجام دهیم.
ایزدی درباره موضوع تغییرات گفت : برخی از این تغییرات که در جدول پخش برنامه های شبکه، از طریق این نظرسنجی انجام خواهد شد، عبارتند از: میزان پخش تلاوت ترتیل از رادیو قرآن ، درصد و سهم تلاوت قاریان ایرانی نسبت به سایر قاریان جهان اسلام ، پخش دعا از رادیو قرآن ، ضرورت پخش اخبار سراسری رادیو از شبکه رادیویی قرآن ، ضرورت پخش همزمان برنامه هایی نظیر «سمت خدا »از رادیو قرآن، ضرورت پخش تلاوتهای سوره ها در ساعات مشخص مانند سوره مبارکه« نوح »در ساعات عصر گاهی و سوره «ملک» در اوایل شب.
شایان ذکر است موارد مذکور فقط بخشی از تغییراتی است که به زودی در رادیو قرآن محقق خواهد شد.
مدیر شبکه رادیویی قرآن تاکید کرد: برخی از تغییرات دربرنامه های رادیویی قرآن از قبیل طراحی برنامه‌های جدید مبتنی بر ضرورت های رسانه ای و مأموریت های محوله است و در شورای طرح و برنامه شبکه تصمیم‌گیری می‌شود، برخی از تغییرات هم در حوزه‌های تلاوت پس از مشورت با نهادهای تخصصی به انجام خواهد رسید .

وی درباره نحوه انجام این نظرسنجی هم گفت :همکاران ما در شبکه از بین هر یک از گروه های چهارگانه با تعدادی از افراد تماس گرفته و نظرات آنان را در فرمهایی ثبت خواهند کرد، برای شنوندگان رادیو قرآن هم امکان پاسخگویی به سوالات از طریق پایگاه اطلاع رسانی شبکه فراهم شده است.
پس از دریافت نظرات، وزن دهی و جمع‌بندی انجام شده و نتایج در جلسه ای طرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.