Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5526
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 22 اسفند 1396 - 11:15 |

مدير شبكه يك: مجریان استانداردهای کلامی را رعایت کنند

مدير شبكه يك: مجریان استانداردهای کلامی را رعایت کنند

نشست تهيه كنندگان و مجريان با مديران شبكه يك به منظور بررسي نياز هاي برنامه سازي در سال آتي و تاكيد بر استفاده از زبان فارسي در كلام مجريان برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، تهيه كنندگان و مجريان سيما در نشستي با با مديران شبكه يك ، درباره مسائل و موضوعات گوناگون توليد و اجرا گفت و گو كردند.

در اين نشست علاوه بر عليرضا برازش مديرشبكه يك و مديران گروه هاي اين شبكه، علي آقا محمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، محسن مهاجراني عضو شوراي انديشه ورزي شبكه يك و دكتر علي شيوا عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسي شركت داشتند.

دكتر شيوا در اين نشست از ضرورت كاربرد واژگان فارسي توسط مجريان در برنامه هاي تلويزيوني سخن گفت و ابراز اميدواري كرد: سال آينده همكاري سيما با فرهنگستان زبان فارسي بيشتر شود. كامبيز اخوان صفا قائم مقام شبكه يك نيز با تاكيد بر بهره گيري از زبان فارسي و حذف عبارات و واژه هاي خارجي در كلام مجريان تصريح كرد: متاسفانه كلمات بيگانه كه معادل مناسب فارسي هم دارند در گفتار رايج شده و بايد مجريان سيما به علت ممارست مداوم با مخاطب،به پيرايش زبان فارسي از اين كلمات اقدام كنند . وي افزود: مجريان، معياري براي مردم در پذيرش كلمات و واژگان هستند، بنابراين اين نكته بايد حتما از سوي مجريان رعايت شود.

قائم مقام شبكه يك سيما اظهار داشت: با وجودگسترش شبكه هاي مجازي،هنوز تلويزيون كاركرد اساسي و تعيين كننده اي در زندگي مردم و جامعه دارد بنابراين با توليد آثار خوب بايد قدردان اين اقبال عمومي باشيم.

علي آقا محمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در اين نشست به كاربرد رسانه ملي در ايجاد حركت هاي اجتماعي اشاره كرد و افزود:جامعه نياز به نگاه تازه اي درخصوص اشتغال دارد و رسانه به خصوص شبكه يك مي تواند با توليد سريال ها و برنامه هاي مستند، در ترويج كار و اشتغالزايي موثر باشد.

عليرضا برازش مدير شبكه يك نيز در تاييد سخنان فوق گفت: انتظار رئيس سازمان صدا و سيما از شبكه ها و برنامه سازان اين است كه همه به ويژه مجريان، استانداردهاي كلامي را در برنامه ها رعايت كنند. او درباره ضرورت استفاده از واژگان فارسي در برنامه ها عنوان كرد: تاكيد دكتر علي عسكري بر پاسداشت و تكريم زبان فارسي از سوي مجريان است و اميدوارم در سال ۹۷ به ويژه برنامه هاي نورزوي اين نكته، رعايت شود.

در ادامه هم تعدادي از تهيه كنندگان و مجريان شبكه يك سوالات و دغدغه هاي خود را در زمينه هاي مختلف مطرح كردند و مديران به آن ها پاسخ گفتند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.