Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 24373
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 13 بهمن 1399 - 12:48 |

مراسم تکریم و معارفه سرپرست رادیو قرآن برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرست رادیو قرآن برگزار شد

مراسم تکریم و معارفه مدیر اسبق رادیو قرآن و سرپرست جدید این شبکه رادیویی با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم؛ قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما،علی بخشی زاده؛ معاون صدای رسانه ملی و مدیران معاونت صدا برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی مقدم در این جلسه اظهار داشت: از مواردی که در عرصه قرآن کمتر کار شده است، تفسیر عرفانی کلام خداوند است. ابتدای قرآن بسم الله الرحمن الرحیم آمده است که دربرگیرنده همه قرآن کریم است و در ابتدای همه آیات قرار گرفته است و بدون نام خدا نمی توان هیچ کلمه ای را از زبان جاری کنیم یا کاری را آغاز کنیم.
وی افزود: بر اساس روایات و احادیث بسم الله الرحمن الرحیم، صراط المستقیم است و مسیر مستقیم را نشان می‌دهد. ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هم بر همین اساس و مسیر آغاز شد و جدای از اینکه امام مفسر قرآن بود و انقلاب بر اساس قرآن و آموزه‌های قرآن شکل گرفت، شعار انقلاب نیز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هر سه بر اساس آموزه‌های قرآنی است و انشالله اگر بتوانیم در این مسیر انقلاب که همان صراط مستقیم است حرکت کنیم در کارها موفق می شویم.
قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه گفت: در این ۴۴ سال هرکجا از این صراط مستقیم فاصله گرفتیم ضربه خوردیم. باید در مسیر مستقیم استقامت داشته باشیم تا اهداف صراط مستقیم محقق شود و امید که خداوند همه ما را توفیق دهد تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

موسوی مقدم با اشاره به رسالت و دلیل ایجاد رادیو قرآن تصریح کرد: باید بر فصاحت و بلاغت در این شبکه کار شود تا معارف قرآنی بر روی مخاطب اثرگذار باشد و همه بخش ها و برنامه‌ها باید در این راستا باشد.
قائم مقام صدا و سیما برنامه ریزی با توجه به نگاه مخاطب ، درگیر کردن مخاطب و استفاده از نظرسنجی مخاطب برای برنامه ریزی در شبکه را دلیل کسب رتبه اول رادیو قرآن در بین شبکه های تخصصی و رتبه چهارم در بین کلیه شبکه های رادیویی دانست و بیان کرد: باید درگیر کردن و بهره بردن از نظرات مخاطب در اولویت قرار گیرد. نکته دیگر استفاده از آیات قرآن با دقت و معرفی نکات دقیق قرآنی و مفهومی برای مردم می باشد.
موسوی مقدم افزود: رادیو قرآن و کل شبکه های رادیویی و تلویزیونی باید دربرگیرنده علوم قرآنی باشد و نظارت برای انتقال مفاهیم قرآنی باید به واسطه شبکه رادیویی قرآن صورت پذیرد.
وی با اشاره به تجربه و سابقه مجتبی ایزدی وی را جزء مدیران اثرگذار سازمان دانست و گفت: باید از تجربیات ایشان استفاده شود حتی پیشنهاد می کنم کارها و برنامه های زمان مدیریت ایشان در رادیو قرآن عملیاتی گردد.
موسوی مقدم با اشاره به آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان و ترویج قرائت قرآن در شبکه ها به خصوص در شب های جمعه گفت: سنت های قرآنی که به دست فراموشی سپرده شده باید احیا شود و قرآن به منازل بیاید و احیا شود تا انشاالله در مجموع معارف قرآنی در سراسر کشور سایه افکند و همه زیر آن قرار گیریم.
وی در پایان افزود: انشالله این اتفاق برای همه خجسته باشد به ویژه برای آقای ایزدی و آقای قصری زاده که انتخاب ایشان را شایسته سالاری می‌دانم.

معاون صدای رسانه ملی نیز بیان کرد: حساس ترین لحظه برای انسان لحظه جدا شدن از دنیاست و کلماتی که در این لحظه بر زبان می‌آورد مهمترین کلمات دوران زندگی است. قرآن ناطق امیرمومنان حضرت علی علیه السلام در آخرین دقایق حیات شریفش می فرماید: الله الله فی القرآن. ایشان خطاب به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) وصیت می‌کنند من اول به شما دو نفر وصیت می کنم و سپس به هر کسی که این وصیت من به او برسد؛ خدا را خدا را در نظر بگیرید و در عمل به قرآن از دیگران سبقت بگیرید.این نشانه اهمیت قرآن در کلام حضرت علی علیه السلام است و من باید تشکر کنم از همه عزیزانی که در این راستا در حال فعالیت و تلاش هستند و یادآور می شوم هر کسی قدمی در راه اعتلای جمهوری اسلامی ایران بردارد این قدم، قدم قرآنی محسوب می شود چرا که این نظام ، یک نظام قرآنی است و ایران عزیز کشور قرآن است.
وی با تشکر از زحمات مجتبی ایزدی ابراز امیدواری کرد، منصور قصری زاده هم که خود از اهالی قرآن است در جهت اعتلای این رادیو سعی و تلاش نموده و توفیقات روزافزون داشته باشد.

مجتبی ایزدی با خواندن آیه” ربِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا ” گفت: در یک دهه توفیق حضور در شبکه های قرآن با دغدغه هایی بسیاری کار خود را آغاز کردم و تلاش کردم با تمام توان در این مسیر با دو رویکرد، کارهای ریشه ای وزیر بنایی و حفظ گنجینه ها و سرمایه های رادیو قرآن که میراث این شبکه است ،حرکت کنم و در این راستا ۵ اقدام محوری صورت گرفت:
۱-نهضت تولید برنامه های کوتاه برای ضاعقه مخاطب
۲- بازتنظیم جدول پخش با رویکرد نظرسنجی های متعدد از مخاطب و بر مبنای عقل و خرد جمعی
۳-راه اندازی رادیو ترتیل به صورت مستقل که نظام نامه آن در سال ۹۶ نوشته و راه اندازی شد و در واقع یک رادیو قرآن جدیدی برای رسانه ملی شکل گرفت و این باعث افتخار رسانۀ ملی است .
۴- تأسیس ۷ بانک گنجینه ای که ۲۵ هزار محتوا دارد و میتواند بانک قرآنی جهان اسلام باشد .
۵- اقدام محوری در رادیو قرآن و کسب رتبه اول رادیو قرآن در بین شبکه های تخصصی و رتبه چهارم در بین کلیه شبکه های رادیویی که باید تشکر کنم از مدیران، کارکنان و همکاران و برنامه سازان که صبورانه و خالصانه کار کردند و اگر قصوری هم اتفاق افتاده حلالیت می طلبم و عذر خواهی می کنم.
وی در پایان سخنانش گفت: از زمانی که متوجه شدم آقای قصری زاده به عنوان مدیر رادیو قرآن معرفی شدند خوشحال شدم و به ایشان تبریک گفتم و باعث افتخار جامعۀ قرآنی است و امید وارم همیشه در خدمت به قرآن و نظام اسلامی باشند.
منصور قصری زادی هم اظهار داشت:
من هم در ابتدای کلام از قرآن بهره می برم و از آن مدد می جویم و جلسه را متبرک میکنم به آیه “ربِّ ادخلنِی مُدخَلَ صدقٍ و اخرِجنِی مُخرَجَ صِدقٍ وَاجعَل لی من لَدُنکَ سُلطَاناً نَصِیراً” و ایام دهه فجر را تبریک عرض می کنم و این فرصت را برای خدمت به ساحت قرآن مغتنم می دانم و تشکر می کنم از حسن اعتماد و ضّن به بنده و امیدوارم بتوانم پاسخگو باشم.
قصری زاده با تاکید بر اینکه کار سخت و دشوار است و در راه خدمت به قرآن هرچه انجام دهیم کم است و به محضر قران بدهکار هستیم ،گفت: همه عزیزان در نظام مقدس جمهوری اسلامی به طور غیر مستقیم در حال انجام کار قرآنی هستند . اما رادیو قرآن خدمت مستقیم می‌کند و اگر انسان فکر کند از عهده این مسئولیت سنگین به طور کامل بر می آید، اشتباه است.
وی افزود: من از جناب آقای بخشی زاده تشکر می کنم که این فرصت را برای خدمت به قرآن به من داده‌اند. آنچه به عنوان سیاست اصلی خود در نظر گرفته ام ادامه مسیر آقای ایزدی و دیگر عزیزان است. آنچه من برداشت می کنم برنامه محور و قرائت محور بودن در دوره های مختلف است که می‌توان با ترکیب این دو دیدگاه موجب اعتلای این شبکه شد و من معتقد هستم فقط قران در شبکه قرآن خلاصه نمی‌شود و ان‌شاءالله در شبکه‌های دیگر نیز به کلام خدا بیشتر پرداخته شود.
قصری زاده بیان کرد: باید باور داشت که هیچ دوستی پاک تر، بی شائبه تر و خالص تر از قرآن وجود ندارد و امیدوارم بتوانیم قرآن را به منصه ظهور بگذاریم و من دست طلب و کمک به سوی دوستان دراز می‌کنم و خواهش می کنم یاریم کنند.
در پایان این جلسه نیز دکتر وحید عسلی به عنوان مشاور و مدیر هماهنگی و نظارت فضای مجازی معاونت صدا معرفی شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.