Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 4189
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 26 شهریور 1396 - 12:21 |

مسابقه «فرمانده» از رادیو ایران پخش می شود

مسابقه «فرمانده» از رادیو ایران پخش می شود

مسابقه «فرمانده» امسال نیز همچون سال های گذشته در ایام هفته دفاع مقدس روی آنتن رادیو ایران می رود.

به نقل از شبکه رادیویی ایران، پخش مسابقه «فرمانده» امسال از جمعه ۳۱ شهریور همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس و مصادف با اولین روز ماه محرم با نگاهی به رشادت ها در سال های دفاع مقدس و یادی از شهدای مدافع حرم آغاز می شود.

در این سری از مسابقه «فرمانده» موقعیت های جنگی برای رسته ها و گروه های مختلف حاضر در سال های دفاع مقدس در ۵ برنامه مورد بررسی قرار می گیرد.

موقعیت های رسانه ای، موقعیت های پزشکی، موقعیت های پدافندی، موقعیت های جهاد سازندگی از موضوعات مطرح شده در این برنامه است. همچنین یکی از برنامه ها به موقعیت های مدافعان حرم اختصاص دارد.

رضا شعبانی مدیر مرکز مستند حقیقت و از برنامه سازان دفاع مقدس، امیر فراوان مشاور ارشد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش و سردار اخوان فرمانده بهداری های نیروی زمینی سپاه برخی از مهمانان و داوران این سری مسابقه «فرمانده» هستند.

مسابقه «فرمانده» هر سال هفته دفاع مقدس و هفته بسیج به منظور یاداوری حماسه ها و خلاقیت های سال های دفاع مقدس و بررسی خلاقیت های جوانان عصر حاضر با حضور پیشکسوتان سال های دفاع مقدس و جوانان نخبه در حوزه های مختلف تولید می شود.

این برنامه به همت گروه فرهنگ و دفاع مقدس رادیو ایران به تهیه کنندگی کیاناز کاوه، نویسندگی اعظم بهروز، گویندگی علیرضا تابان و هماهنگی متین فیروزی  روی آنتن می رود.

«کافه هنر» از کاروان شاعران ایران عازم به عتبات عالیات خبر می دهد

«کافه هنر» در گفتگو با جواد محمد زمانی سر پرست کاروان شعرا و رئیس انجمن شعر طلاب کشور از حضور ده تن از شاعران ایران به عتبات عالیات می گوید.

عباس حزباوی، سید محمد جواد شرافت، هادی جانفدا، سید حمیدرضا برقعی به همت کمیته فرهنگی اربعین بعثه مقام معظم رهبری با همکاری و میزبانی عتبه حسینیه در سه روز گردهمایی با شاعران عراقی حول موضوع شعر عاشورایی و اربعین صحبت می کنند و راهکارهای رشد و بالندگی و ظرفیت های موجود و بسترسازی برای تعامل بیشتر شاعران در اربعین حسینی مطرح می شود.

گفتگوی رادیو ایران با عالیه مهرابی دبیر علمی جشنواره شعر بسیج «قد قامت زخم » درباره هفتمین جشنواره شعر بسیج در یزد، گزارش علی رشیدی گزارشگر رادیو ایران با نمایندگان مجلس درباره ضرورت و اهمیت فرهنگ و صحبت های شیما شریفی پژوهشگر گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی راجع به معادل سازی چند واژه بیگانه از دیگر بخش های این برنامه است.

«کافه هنر» امروز با تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و گویندگی آرش احمدی ساعت ۱۵:۵۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.