Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 24324
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 11 بهمن 1399 - 12:59 |

مستند «جعبه سیاه» بر اساس خاطرات اسدالله علم در رادیو تهران

مستند «جعبه سیاه» بر اساس خاطرات اسدالله علم در رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران مستند«جعبه سیاه» را از امشب (شنبه ۱۱ بهمن تا ۲۱ بهمن ماه) با موضوع های مختلف در دوران پهلوی بر اساس خاطرات اسدالله علم تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ تهیه کننده و سردبیر و پژوهشگر برنامه مریم سادات آصفی با اعلام این خبر گفت: مستند«جعبه سیاه» کاری از گروه تهران و رویدادهای شبکه رادیویی تهران که از امشب (شنبه ۱۱ بهمن تا سه شنبه ۲۱ بهمن ماه) هر شب از ساعت ۲۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز روی آنتن می رود.
به گفته این تهیه کننده؛ مستند درباره اوضاع ایران در دوره رژیم پهلوی که بر اساس خاطرات اسدالله علم ورق می خورد، بخشی از این برنامه به بررسی اوضاع و شرایط آن دوران و عملکرد شاه در دوره پهلوی اختصاص یافته است.
وی افزود: مستند جعبه سیاه با موضوع هایی همچون وضعیت اقتصادی، تورم و گرانی، وضعیت بهداشتی، وضعیت تحصیلی، فساد دربار شاه، مطبوعات و سانسور تهیه شده است و با مضامینی همچون نبود رفاه، وضعیت فرهنگی، ارزش زنان، صنعت و تکنولوژی و وضعیت مذهبی در دوران پهلوی روی آنتن رادیو تهران می رود.
گفتنی است، از این مستند یک فتوکلیپ برای شبکه ۵ سیما تهیه می شود که به زودی پخش خواهد شد، سید رسول فتوحی و مهدی گیاهی تدوینگر این فتوکلیپ هستند.
مرضیه فخار نویسنده، مصطفی خواجه حسینی گوینده و گزارشگر مهدی اسماعیلی با این مستند رادیویی همکاری دارند.
“در میان رجال دوره سلطنت محمدرضا شاه پهلوی، اسد الله علم چهره شناخته شده و پرآوازه ای است. بدون تردید او در رأس تمام امراء و شخصیت هایی جای دارد که در دوران سلطنت پهلوی دوم، روابطی نزدیک، دائمی و بسیار تاثیرگذار با او داشته اند. اسد الله علم فارغ از مناصب و مقامات ریز و کلان اداری ـ سیاسی، دوستی و ارتباط نزدیک خود را با شاه از اواخر دوران ولایتعهدی او آغاز کرد و تا پایان دوران حیات، بر این ارتباط باقی ماند و درکابینه های مختلف وزیر شد. در طول سال های نیمه دوم دهه ۱۳۲۰ و سپس دوران نخست وزیری دکتر مصدق، که برهه ای دشوار برای شاه بود، وفادارانه از او و سلطنتش دفاع کرد و پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بازهم ارتباطش با شاه و خاندان سلطنت نزدیک تر شد و…”

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.