Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2473
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 17 شهریور 1395 - 6:51 |

مستند پرتره ایرج رضایی رونمایی شد/ قصه ۵۵ سال عشق به دوبله

مستند پرتره ایرج رضایی رونمایی شد/ قصه ۵۵ سال عشق به دوبله

ایرج رضایی در مراسم رونمایی از مستند پرتره «زاده مهر» از اینکه شبکه مستند هنرمندان عرصه دوبله را می بیند، قدردانی کرد.

مراسم رونمایی از «زاده مهر» مستند پرتره ایرج رضایی به کارگردانی ابوالفضل توکلی سه شنبه ۱۶ شهریور با حضور سیدسلیم غفوری مدیر شبکه مستند در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

رضایی در این مراسم در سخنانی گفت: اینکه بخواهم درباره ۵۵ سال دوبله در چند دقیقه صحبت کنم کار دشواری است، تنها این را بگویم که هنوز عشق ۵۵ سال پیش را به دوبله دارم.

وی افزود: قبل از انقلاب دوبله تحقیر می شد اما اکنون بها پیدا کرده است. البته هنوز تعریف خوبی از دوبله نداریم و قرار نیست هر کس جمله ای را به فارسی می خواند دوبلور باشد بلکه به انتقال مناسب حس از طریق کلام دوبله می گویند.

دوبلور کارتون «معاون کلانتر» یادآور شد: در این مسیر عاشقی، سختی زیادی کشیدیم. از شبکه مستند تشکر می کنم که ما را دید، البته خدا ما را دیده بود و این از همه مهم تر است. ۵۵ سال با صداقت و عشق گذشت و نفهمیدم کی بهار است کی تابستان کی زمستان…

وی با اشاره به جلال مقامی که در جمع حضور داشت، ادامه داد: حالا که دوست سال های دورم را می بینم، دلم تنگ دوبله است.

ایرج رضایی

رضایی در پایان تصریح کرد: همیشه می خواستیم در ذهن مردم و یاد مردم جایی برای خود بگذاریم. از شما ممنونم که آمدید آرزو می کنم همه تان به آرزوهای خوب تان برسید.

در ادامه غفوری مدیر شبکه مستند در سخنانی گفت: برای بزرگداشت بیش از ۵۰ سال فعالیت استاد رضایی و رونمایی از مستند «زاده مهر» دور هم جمع شده ایم. مستندی که به پاس تلاش ها و زحماتی که استاد برای هنر دوبله کشیده اند ساخته شده است.

وی با اشاره به جلال مقامی و با بیان اینکه بسیاری از برنامه های دوران کودکی را با صدا و اجرای او به یاد داریم، ادامه داد: تلاش و زحمات چنین استادانی همواره قابل تقدیر و ارزشگذاری است. همانطور که بسیاری از آثار سینما و تلویزیون با صدای گرم و ماندگار استاد رضایی در اذهان ما باقی مانده و خواهد ماند.

ابوالقاسم ناصری مدیر گروه تولید شبکه مستند نیز به حال خوش معنوی که با شنیدن برنامه «از سرزمین نور» با صدای رضایی به او دست داده و حس خوبی که با دیدن کارتون «معاون کلانتر» در دوران کودکی داشته اشاره کرد و افزود: طی ساخت این مستند شیفته خلق و خوی ایشان شدم. استاد مقامی راه ما را برای تولید آثار درباره هنرمندان عرصه دوبلور باز کرد و اکنون مشغول تولید مستند پرتره ناصر ممدوح هستیم. امیدوارم بتوانیم با ساخت مستند درباره دیگر استادان این عرصه به وظیفه خود عمل کنیم.

توکلی کارگردان «زاده مهر» نیز در سخنانی اظهار کرد: از شبکه مستند بابت مهیا کردن چنین فضایی ممنونم. به هر حال ما فیلمسازها دوست داریم فیلم مان روی پرده دیده شود و با دریافت بازخورد مخاطبان، در فیلم بعدی کم و کاست ها را جبران کنیم. از انجمن گویندگان که در ساخت این فیلم ما را یاری کردند تشکر می کنم.

در ادامه مدیر شبکه مستند با اهدای لوح تقدیر از استاد رضایی تقدیر کرد و سپس حاضران به تماشای مستند «زاده مهر» نشستند. این مراسم با گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

جلال مقامی، همت مومیوند، بیژن علی محمدی، سعید مقدم منش، شایسته تاجبخش، علی اصغر رضایی نیک، میثم نیک نام، نقی یی مدیر تولید واحد دوبلاژ، امین پور معاونت فرهنگی منطقه ۲، علیرضا نوروزی مدیر مالی شبکه مستند، علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی معاونت صدا، مهدی توکلی زاده مدیر روابط عمومی معاونت سیما و… از جمله حاضران در این مراسم بودند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.