Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 4787
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 آذر 1396 - 12:00 |

مستند پرتره دوبلور پیشکسوت در فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می شود

مستند پرتره دوبلور پیشکسوت در فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می شود

آئین پاسداشت ابوالحسن تهامی نژاد مترجم٬ دوبلور و مدیر دوبلاژ ایرانی با رونمایی از مستند «نقاش صدا» شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.

ابوالحسن تهامی نژاد-هنرصدا

به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «نقاش صدا» مستند پرتره ابوالحسن تهامی نژاد و از تولیدات جدید شبکه مستند سیما با حضور رئیس شبکه مستند سیما، هوشنگ گلمکانی، محمد تهامی نژاد، امید بهبهانی و جمعی از بزرگان عرصه دوبله و دوستداران فرهنگ در شهرک غرب، بلوار ایران‌ زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در ۶۳ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری استاد ابوالحسن تهامی نژاد می‌پردازد، پیشکسوتی که علاوه بر مدیریت دوبلاژ آثار ماندگار، بیش از ۲۰ کتاب نیز ترجمه و تألیف کرده است.

ابوالحسن تهامی‌ نژاد متولد ۱۳ مرداد ۱۳۱۷ مدیر دوبلاژ ایرانی و همسر دکتر امید بهبهانی «زبانشناس و پژوهشگر پژوهشگاه علوم انسانی» است.

این مترجم و روزنامه‌نگار برای نخستین بار آنونس گویی را به‌ صورت هنری و حرفه‌ای با ادبیات ویژه مرسوم کرد و نخستین کسی است که نقد دوبله را به‌ صورت جدی در مطبوعات آغاز کرد.

«نقاش صدا» در شبکه مستند سیما تولیدشده و از دیگر عوامل آن می‌توان به فیلمبردار سید مهدی مؤیدی، صدابردار علی علوی، مجید آیینه، امین جعفری، صداگذار و سازنده آنونس محمدحسین آیینه و مدیر تولید علیرضا سلیمانی اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.