Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 6950
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 شهریور 1397 - 10:50 |

معاون صدا از میزان مخاطبان رادیو و پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی گفت

معاون صدا از میزان مخاطبان رادیو و پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی گفت

معاون صدا با تأکید بر اینکه رادیو از این پس تصمیم به راه‌اندازی شبکه‌ی جدیدی ندارد، درباره‌ی پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی و همچنین میزان مخاطبان رادیو توضیحاتی را ارائه کرد.

حمید شاه‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره میزان مخاطبان رادیو توضیح داد:‌ امروز مخاطبان رادیو در همه شبکه‌ها ۳۵.۹ درصد است که نسبت به سال گذشته که ۳۴.۱ درصد بود، ارتقاء داشته است. استاندارد جهانی هم همین حدود ۳۰ تا ۳۱ درصد است که در میان رسانه‌های جدید و رقیب عدد بدی نیست. البته امروز بیش از آنکه به درصدها توجه کنیم، به بحث مدت حضور توجه می‌کنیم. در سال گذشته میانگین شنیدن رادیو یک ساعت و ۵۶ دقیقه بوده است.

پرمخاطب‌ترین شبکه‌های رادیویی

او در ادامه درباره اینکه کدام شبکه‌های رادیویی مخاطبان بیشتری دارند؟ اظهار کرد: طبیعتا رادیو ایران، رادیو جوان، رادیو آوا و رادیو پیام جزو شبکه‌های پرشنونده هستند. رادیوهای دیگر که تخصصی‌تر هستند مثل گفت‌وگو، نمایش و اقتصاد مخاطبان کمتری دارند اما با مدت شنوایی بیشتر؛ به عنوان مثال تعداد مخاطبان رادیو نمایش در لحظه‌های شبانگاهی، بیش از روز است.

آغاز فعالیت رادیو انقلاب از آبان ماه

شاه‌آبادی سپس در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم به راه‌اندازی شبکه جدیدی ندارید؟ گفت: ما طرحی برای تأسیس شبکه جدید از ابتدایی که به رادیو آمدم نداشتیم و در واقع دنبال افزایش ۲۴ ساعته و تمام وقت شدن شبکه‌ها نیستیم؛ چرا که تعداد شبکه‌های ما کم نیست. فرکانس هم نداریم اما رادیو فصلی ما همان طور که گفتیم در این یک سال اخیر رشد داشته است که در حال حاضر دو رادیو فصلی اضافه شده است. رادیو محرم و رادیو کتاب. رادیو اربعین، رادیو انقلاب و رادیو بهاران هم که سابقه تأسیس قبل‌تر داشتند. رادیو انقلاب نیز امسال اضافه شده است که بعد از ایام صفر کار خود را شروع خواهد کرد. سال گذشته رادیو انقلاب فقط بازه دهه فجر بود که امسال از نیمه دوم آبان‌ماه تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

رادیو گردشگری چه شد؟

او درباره رادیو گردشگری نیز گفت: رادیو گردشگری هم قرار بود با کمک معاونت گردشگری سازمان میراث در قالب رادیو فصلی راه‌اندازی شود اما آن‌ها به تعهداتشان عمل نکردند. قرار بود سه ماهه ایام تابستان رادیو گردشگری را راه‌اندازی کنیم. در حال حاضر نیز مطالعاتی برای برخی رادیوهای دیگر هم هست، از جمله همین رادیو گردشگری و به جای معاونت گردشگری برخی نهادها و بخش‌های خصوصی آمده‌اند و ما همچنان در حال مطالعه و بررسی برای راه‌اندازی هستیم.

معاون صدا در عین حال گفت: سیاستی مبتنی بر اینکه به طور کلی افزایش شبکه‌ها را داشته باشیم، نداریم. همچنین در ارتباط با حذف شبکه‌ها طرحی برای حذف هیچ شبکه‌ای نداریم. فقط رادیو صبا تنها کانالی بود که به شبکه ارتقاء پیدا کرد و ۱۸ ساعته شد و در آینده نیز قرار است ۲۴ ساعته شود.

تاکید بر رادیوهای فصلی

معاون صدا با تأکید بر اینکه تاکید رادیو از این پس به تأسیس رادیوهای فصلی در مقاطع مختلف خواهد بود به راه‌اندازی رادیو کتاب اشاره کرد که به مناسبت نمایشگاه مطبوعات آغاز به کار کرد اما در حال حاضر نیز روزی چهار ساعت برنامه دارد و دائمی شده است.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.