Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 3427
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 23 اسفند 1395 - 14:41 |

معاون صدا: رادیو بیش از دو هزار برنامه نوروزی در نظر گرفته است/ جزییات ویژه‌برنامه‌های نوروزی رادیو اعلام شد

معاون صدا: رادیو بیش از دو هزار برنامه نوروزی در نظر گرفته است/ جزییات ویژه‌برنامه‌های نوروزی رادیو اعلام شد

نشست برنامه‌های نوروزی رادیو امروز دوشنبه ۲۳ اسفند با حضور نسرین آبروانی معاون صدا و مدیران شبکه های رادیویی برگزار شد.

نسرین آبروانی روز دوشنبه در نشست تشریح برنامه های نوروزی اظهار کرد: آداب و رسوم نوروز، سفرنامه ها، جاذبه های گردشگری، سال نو، طبیعت گردی، مروری بر تاریخ تحویل سال، بهار و نوروز، تفریح و سرگرمی، طنز و نوروز در ادبیات فارسی مهم ترین رویکرد برنامه های نوروزی رادیو است.
وی که در این نشست با حضور مدیران رادیوهای نمایش، پیام، تهران، جوان و بهاران، فرهنگ و صبا، ورزش، سلامت و نماینده رادیو ایران در این نشست حضور داشت همچنین گفت: رادیو بهاران نیز که رادیوی فصلی است، از ۱۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۶ به طور خاص به موضوع راهیان نور می پردازد.

نسرین آبروانی

 رنگین کمانی از سنت اقوام مختلف در رادیو فرهنگ
مدیر رادیو فرهنگ در این نشست با اشاره به مهم ترین خصوصیت بهار به عنوان صلح و آرامش گفت: در ایام نوروز برنامه ها را به سمت سرسبزی و صلح پیش می بریم.
محمدصادق رحمانیان افزود: مستند گزارشی از سفر به شهرهای مختلف، سفر به سرزمین‌ شعر، زمزمه های بهار، ترانه باران از جمله برنامه های نوروزی است.
مدیر رادیو صبا تاکید کرد: رادیو صبا نیز با ۱۶ ساعت برنامه در روز با رویکرد طنز و مسابقه و ترانه در خدمت مخاطبان است.

۲۲ برنامه نوروزی برای رادیو جوان
مدیر رادیو جوان و رادیو بهاران نیز در نشست تشریح برنامه های نوروزی این دو رادیو گفت: برنامه های کاوشگر، عید من به کارگردانی فرزاد حسنی، سین را بچین، راهکار با رویکرد طنز و تفریحی، چهارسو با حال و هوای نوروزی و بزن بریم از جمله برنامه هاست.
علی سیفی افزود: محوطه آفساید برنامه زنده ورزشی، برنامه اینجا شب نیست، برنامه زنده شبانگاهی از ۱۲ شب تا ۲ صبح دیگر برنامه هایی است که به استقبال نوروز می رود.

رادیو تهران ۱۳ فروردین در یک بوستان
مدیر رادیو تهران هم به تشریح برنامه های این رادیو پرداخت و گفت: ۳۶۰‌ساعت برنامه از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین در نظر گرفته ایم.
سعید معدن کن ادامه داد: برنامه ها هر روز با کلام بزرگان و آیات عظام آغاز می شود، یک ساعت ویژه برنامه سرزمین راهیان نور را نیز داریم.
وی افزود: برنامه ویژه تحویل سال با اجرای محمدرضا علی اکبری تقدیم مخاطبان می شود. همچنین بهروز رضوی، رشید کاکاوند و دیگر هنرمندان در برنامه به موضوع شهر تهران می پردازند.
مدیر رادیو تهران ادامه داد: برنامه بهار دلکش با اجرای پروین بهروان و کتاب شب با حضور بهروز رضوی، کله قند طنز و شوخی با اخبار و اطلاعات، پیک پایتخت، سریال نمایشی عمارت بی غم و خانه بهاری، دارچین، مسابقه سبزه تهران و برنامه شش نقطه برای روشندلان از جمله دیگر برنامه ها است.
معدن کن گفت که رادیو تهران در روز ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت در یکی از بوستان های تهران حضور خواهد داشت.

 علی زند وکیلی سال تحویل در رادیو ایران
مدیر اطلاعات و برنامه ریزی رادیو ایران نیز گفت: علی زند وکیلی خواننده جوان در برنامه تحویل سال این شبکه حضور دارد و دعای سال تحویل را می خواند.
این برنامه به نام یه ذره از زمستون یه عالمه از بهار با حضور دو مجری زن و مرد نیز از ۱۰ صبح تا ۳ عصر اجرا و پخش می شود.
غلامحسین طالبی ادامه داد: برنامه های پنج دری، برنامه عصرگاهی همین لحظه بهار، خنداخند بخش های کوتاه طنز از دیگر برنامه های ماست.
وی تاکید کرد: گروه برنامه ساز رادیو جمعه با برنامه لبخند هر روز ساعت ۲۰ مهمان خانه ها هستند و هر روز ۷ بخش ارتباط با راهیان نور داریم.
به گفته طالبی، ۱۷ هزار و ۵۹۰ دقیقه برای نوروز تدارک دیده شده که ۵۴ درصد تولیدی و ۳۱ درصد زنده است.

سین مثل سلامت از رادیو سلامت
مدیر رادیو سلامت نیز با اعلام اینکه برنامه های این رادیو با محتوای سلامت و موضوعاتی تفریحی برای نوروز تدارک دیده شده است گفت: برنامه سین مثل سلامت هر روز ساعت ۱۰ صبح روی آنتن می رود و موضوع آن گفت وگوهای خودمانی با بعضی پزشکان است.
صدیقه اعتمادسعید، سلامت جسم، بیماری های فصلی ایام نوروز، حوزه سفر، حوزه اجتماعی و … را از جمله رویکردهای برنامه های رادیو سلامت برشمرد و گفت: ۵۶ درصد برنامه های این رادیو تولیدی و با نگاه به نوروز ساخته شده است.

ورزش تعطیل نیست در ایام نوروز روی آنتن رادیو ورزش
مدیر رادیو ورزش نیز با اشاره به اینکه در این ایام فرصت بیشتری برای پرداختن به ورزش به ویژه میان خانواده ها وجود دارد گفت: برنامه نفس بهاری هر روز صبح، مسابقه نوروزی، ساعات بهاری، دهگانه در مورد مصاحبه ۱۰ گزارشگر از ۱۰ چهره برتر، پنجه رو به نوروز، ورزش تعطیل نیست، برنامه صبحگاهی هفت سین از برنامه های رادیو ورزش است.
حمید قاسمی افزود: ارتباط با گزارشگران مستقر در مناطق راهیان نور همچنین گزارش زنده مستقیم لیگ برتر از روز دهم عید را نیز در کنداکتور داریم؛ ضمن اینکه ویژه برنامه سال تحویل نیز در ۲۲۰ دقیقه آماده شده است.

۱۸ عنوان نمایش برای بهار ۹۶
مدیر رادیو نمایش به نوبه خود به تشریح نمایش های تولید شده در این رادیو پرداخت و گفت: ۱۸ عنوان نمایش شامل ۵ عنوان نمایش جدید، ۴ عنوان به مناسبت شهادت امام هادی (ع) در این ایام، یک عنوان برای ۱۳ فروردین در نظر گرفته شده است.
محمدرضا قربانی افزود: ژاله علو، صدرالدین شجره و مهین صدری ویژه برنامه تحویل سال رادیو نمایش را اجرا می کنند.
به گفته وی، نمایش های عمارت قزل قلی خان در ۱۵ قسمت، تعطیلات خانوادگی در ۱۵ قسمت، خاطرات و مخاطرات ترنج بانو در ۱۵ قسمت، مدرسه نوروزی و سبز سبز ویژه روز ۱۳ فروردین نمایش های جدید این رادیو است.

حسین آهی و ناصر فیض در سال تحویل رادیو پیام
مدیر رادیو پیام در این نشست معرفی شهرها، مسائیل مختلف ترافیک و جاده ها، میراث فرهنگی، مسائل فوریتی و امداد و نجات، معرفی اماکن زیارتی، حرم ها و بقاع متبرکه، هشدارهای امنیتی و حفاظت از محیط زیست را مهم ترین موضوعات این رادیو در ایام نوروز برشمرد.
حمیدرضا مقدسی افزود: در بخش های شبانگاهی حسین آهی، ناصر فیض، محمد صالح علا از مجریان توانمند حضور دارند و ویژه برنامه تحویل سال با حضور پریچهر بهروان، حسین آهی و ناصر فیض پخش می شود.
در پایان نشست نسرین آبروانی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: گسترش و توسعه رادیو در فضای مجازی مهم ترین هدف ما در سال ۹۵ بوده است، امروز همه شبکه های رادیویی روی ماهواره و اپلیکیشن موبایل قابل دریافت هستند.
وی همچنین با تایید کمبود دستمزد هنرمندان رادیو گفت: حوزه فرهنگی بدون بودجه شاخص موفق نخواهد بود و امیدواریم در سال آینده این مشکل حل شود.
آبروانی در پاسخ به سوالی درمورد برندسازی در برنامه های رادیوی نیز تاکید کرد: برندسازی و افزایش کیفیت پخش در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و به پژوهش های زیرساختی با نیروی ماهر نیاز دارد.
سوالی در مورد رادیو تصویری و رادیو نما نیز پرسیده شد که معاون صدا اینگونه پاسخ داد: رادیونما اکنون با دستگاه های ست تاب باکس و در بستر دی وی بی تی /DVBT فعال است اما رادیو تصویری روی بستر وب و به این معناست که یک دوربین در استودیو رادیویی وجود دارد که تصاویر را روی وب به علاقمندان منتقل می کند. اکنون ۱۵ شبکه رادیویی روی ست تاب باکس به صورت رادیو نما هستند و رادیو ورزش رادیو تصویری است که از آن به خوبی نیز استقبال شده است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.