Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 7656
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 29 آبان 1397 - 21:46 |

معاون صدا: نیازمند اتاق فکر در رادیو هستیم

معاون صدا: نیازمند اتاق فکر در رادیو هستیم

معاون صدای رسانه ملی در همایش پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه گفت: نیازمند اتاق فکر جدی در حوزه تحولات رسانه برای رادیو هستیم.

به گزارش‌ هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا دکترحمید شاه‌آبادی معاون صدا در همایش پانزدهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه گفت: پیام عزت ملت ایران، پیام اقتدار انقلاب اسلامی و رشادت‌ها و تلاش‌های مردم را ما با کمک شما در قالب رسانه اعلام کردیم. مأموریت ما فراز و نشیب‌ها و گذشته و آینده ما به پیوند خورده است.به طور طبیعی در حوزه فناوری به گذشته رادیو نگاه می‌کنیم از دوره ای که رادیو زغالی وجود داشته تا رادیو خودرو و عبور از گذر آنالوگ به دیجیتال و رادیو اینترنتی، تحولاتی در حوزه فنی داشته‌ایم که به اینجا رسیدیم.
معاون صدای رسانه ملی گفت: دنیا امروز تمام داشته‌ها و اعتقادات ما را هدف قرار داده است. بنابراین همان طوری که ما در حوزه پیام نوآورانه حرف جدید و قالب‌های جدید و ساختار جدید مطرح می‌کنیم، تمام پتانسیلمان را به کار میگیریم تا با مخاطب ارتباط عمیق تری داشته باشیم .
وی افزود: رسانه‌ها همیشه در پس هر دوره‌ای یک دوره حرکت جهشی داشتند. ما امروز در حوزه پیام و حوزه فنی با سه دهه قبل قابل مقایسه نیستیم. ما هم باید این بستر موجود را به درستی فراهم کنیم. این‌ها هیچ کدام به تنهایی بدون حوزه فنی به سرمنزل نمی‌رسد. در حوزه‌های فنی با مدل‌های جدید و اقدامات جدید و توانمندی‌های جدید با جدیدترین تکنولوژی های موجود خودتان را به روز می‌کنید.
شاه‌آبادی بیان کرد: امروز اتفاقات بزرگی در حوزه رادیو قابل پیاده‌سازی است مشروط به اینکه دست ما برای انتقال پیام به مخاطب بیشتر باشد. اگر فقط خودمان را با موج FM بهینه کنیم راهی به جایی نمی‌بریم. ما نیازمند یک اتاق فکر جدی در حوزه تحولات رسانه برای رادیو هستیم. امروز بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد برخی از رسانه‌های دیگر آینده شأن رو به افول باشد و حتی اگر هم به نقطه بالغ خودشان رسیده باشند حرف جدیدی ندارند.
وی عنوان کرد: آینده رادیو آینده برتری از امروز است و به پشتوانه بسیاری از تحقیقات کارشناسان و پژوهشگران در مجامع بین‌المللی است. نگاه ما به حوزه محتوا بر اساس نیازهای مخاطب و بر اساس مدل‌های جهانی یک نگاه نو است. امروز رادیو نمی‌تواند در خودش خلاصه شود. پادکست‌ها و بسیاری از قالب‌های جدید صوتی و بسیاری از مدل‌های جدید اینها را وادار به کار نو و مدل ارائه محتوای متغیر داده و اگر این کار را نکنیم ذهن مخاطب ما در گذشته خودش می ایستد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.