Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16418
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 بهمن 1398 - 11:05 |

معاون صدا: گام‌های استوار رادیو برای حمایت از تولید ملی

معاون صدا: گام‌های استوار رادیو برای حمایت از تولید ملی

معاون صدای رسانه ملی گفت: کار رسانه این است که ظرفیت‌های ناشناخته و ظرفیت‌های کمتر به میدان آمده را به درستی شناسایی کند و زمینه ساز تحقق ظرفیت‌ها باشد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، معاون صدای رسانه ملی در مراسم اختتامیه نخستین پویش ملی حمت (حامیان مردمی تولید) که با حضور جمعی از مدیران وزارت رفاه، محمدمهدی‌هادوی معاون امور صنایع وزیر صمت و رئیس مرکز ساخت داخل، حاتم شاکَرَمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران شبکه‌های رادیویی و تولید کنندگان و حامیان تولید ملی برگزار شد، گفت: رادیو امروز گام‌های تازه ای را تجربه می‌کند، چرا که همکاران فعال در معاونت صدا ماموریت خود را تنها برای تولید یک برنامه محدود اختصاص نداده اند، بلکه وارد یک ماموریت فراتر شده اند.

شاه آبادی ابراز امیدواری کرد برنامه‌هایی با محور رونق تولید که در شبکه‌های رادیویی به ویژه رادیو ایران با دو برنامه « نمودار» و «مخاطب خاص» تولید شده است، فصل جدیدی را درحل مشکلات اقتصادی بوسیله رسانه ملی گشوده است و همکاری فراگیر مخاطبان با شبکه‌های رادیویی را فراهم کرده‌است.

وی با اشاره به همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ستادی اقتصادی با ستاد رونق تولید رسانه ملی که در معاونت سیما مستقر است اظهار داشت: این همکاری و تعامل موجب تحقق فرمایشات رهبرانقلاب در سال رونق تولید شده است.

به گفته معاون صدای رسانه ملی، مسیری که مردم و آحاد جامعه انتخاب کرده اند نیازمند پشتیبانی و جهش جدی اقتصادی برای دستیابی به اهداف بلند کشور است، باید به این موضوع توجه داشت که حدود یک دهه است که رهبر انقلاب در نام گذاری‌های سال به موضوعات مرتبط با اقتصاد توجه می‌کند و این نشان از یک خلاء جدی و کانون اهمیت در این حوزه دارد.

شاه آبادی با بیان اینکه رسانه در این موضوع نقش مهمی در راستای فرهنگ سازی دارد، خاطر نشان کرد: کار رسانه شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته و کمتر به میدان آمده در کنار فرهنگسازی و به رخ کشیدن داشته‌های ملت است.

وی افزود: زمانی که کشور در شرایط تحریم قرار می‌گیرد به طور طبیعی موضوعات تازه برای کشور پدید می‌آید و نقش رسانه در این حوزه تنها بیان موضوعات و گزارش‌ها نیست بلکه باید بسترهای عملی برای رفع مشکلات اقتصادی نیز فراهم شود.

بنابر اظهارات معاون صدا، پشتوانه اقتصادی دو جبهه مهم دارد که باید در کنار هم قرار گیرند، عملکرد مدیران در سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط که رسانه ملی آنها را معرفی و پشتیبانی می‌کند و نمایش ظرفیت‌های اقتصادی مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی این همگرایی را تکمیل می‌کند.

معاون صدای رسانه ملی با طرح یک پرسش که در تعریف اقتصاد مقاومتی چه موضوعی مهم است؟ گفت: به طور جدی حضور مردم در این حوزه نقش آفرین است. تا زمانی که بخش اقتصادی به درستی عمل نکند، این پاشنه آشیل دست دشمن است و همواره از این موضوع سوء استفاده می‌کند، دشمن تلاش می‌کند که نقطه تقابل حاکمیت با مردم را درهمین مشکلات اقتصادی رقم بزند.

به باور شاه آبادی، راهی که مردم در ۴ دهه گذشته انتخاب کرده است، راه استقلال و روی پای خود ایستادن است و رادیو با تکیه بر بحث ایده‌های نوین تلاش کرده در ایستادگی اقتصادی کشور سهیم باشد.

وی افزود: رسانه باید در این حوزه داشته‌های مردم را ارائه کند و این کار امروز به همت رادیو ایران، شبکه‌ها و بخش‌های دیگر انجام می‌شود و پرچم رسانه ملی در حوزه رونق اقتصاد بلند است.

«نمودار»، الگوی موفق برنامه اقتصادی

محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم مردمی‌کردن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سیاست‌های رسانه ملی بر مبنای این تأکیدات شکل گرفت و نگاه ما در شبکه‌های رادیویی نیز بر اقتصاد درون‌زا و اقتصاد مردمی‌شکل گرفته است.

وی افزود: در تحقق این اهداف برنامه «نمودار» به عنوان برنامه‌ای اقتصادمحور به صورت روزانه در رادیو ایران تولید و پخش شده‌است. «نمودار» تا ابتدای دی‌ماه ۲۰۰ برنامه روی انتن رادیو ایران تولید کرده‌ است.

مدیر رادیو ایران با اشاره به نگاه تعاملی میان سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان گفت: در این برنامه ارتباط گسترده‌ای میان مردم و صاحبان صنعت برگزار شد و در این میان حضور کارشناسان اقتصادی در اعتماد بخشی میان مردم و تولیدکنندگان مؤثر بود.

جعفرزاده افزود: ۳۶ هزار پیام و درخواست در این برنامه ثبت شد و همکاران ما در ۱۷۰ برنامه میزبان ۵۵۰ نفر از تولیدکنندگان و ۳۵۰ نفر از سرمایه‌گذاران بودند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین پویش رونق تولید ادامه داد: هدف ما از راه‌اندازی این پویش، تقویت اقتصاد خرد و مردمی است، رادیو نوعی هدایت‌گری مخاطبان و اقشار مختلف مردم به سمت سرمایه‌گذاری‌های کوچک را برعهده گرفت که در نوع خود کار موفق و قابل قدردانی است.

در پایان این مراسم از برترین برنامه سازان به شرح زیر تقدیر شد:

– مریم یوسفی پور تهیه کننده برنامه چرخانه از رادیو فرهنگ

– مرجان قندی تهیه کننده برنامه فصل دوم از رادیو سلامت

– بهزاد محمود زاده تهیه کننده گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو

– حمید رضا کجوری تهیه کننده برنامه رهیافت از رادیو اقتصاد

– اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده برنامه مسیر تازه از رادیو نمایش

– سید روح االله شجاعی تهیه کننده برنامه ی به احترام ایران از رادیو معارف

– صدف سبحانی تهیه کننده برنامه دانشکده اقتصادوبازاریابی ورزشی از رادیو ورزش

– محسن رسولی تهیه کننده برنامه منهای نفت از رادیو جوان

گفتنی است اختتامیه پویش ملی «حمت» به تهیه کنندگی عاطفه بنایی و راضیه حسینعلی و با اجرای سعید توکلی از رادیو ایران پخش شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.