Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 32144
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 دی 1400 - 17:08 |

معرفی دو اثر در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

معرفی دو اثر در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

نمایش‌نامه «بازگشت» و کتاب «جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی» دو اثری هستند که ۲۶ دی در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «چاپخانه» این هفته، کارشناس مجری درباره کتاب «بازگشت » با یکی از نویسندگان این کتاب گفت و گو می‌کند.
دو نمایشنامه خیابانی «بازگشت» نوشته داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان، با همکاری دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و مقدمه سیروس همتی، توسط انتشارات هنر سرخ به چاپ رسیده است.
سیروس همتی در مقدمه این کتاب نگاه و تعریف نوینی از تئاتر خیابانی، تئاتر نامرئی و شورایی ارائه می‌دهد و در کنار آن علاوه بر تحلیل دو اثر، کارکرد‌های اجتماعی نمایش خیابانی و تاثیرات مثبت آن بر افراد جامعه را نیز واکاوی می‌کند.

همچنین همراهان این برنامه می‌توانند در بخش دوم، شنونده گفت و گوی کارشناس مجری برنامه با سهیل کثیری‌نژاد، مولف کتاب «جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی» باشند.
کتاب «جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی» به بررسی یک بُعد جدید از ابعاد مطالعاتی رژیم غاصب صهیونیستی می‌پردازد که در ایران بی‌سابقه بوده است. تقریباً هیچ کتابی در زمینۀ ژئوپلتیک اسرائیل در جمهوری اسلامی‌ به چاپ نرسیده و تنها تعداد معدودی مقاله در این زمینه موجود است.
مؤلف این کتاب، سهیل کثیری‌نژاد است و انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها آن را در ۱۰۰۰نسخه به چاپ رسانده است.
برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.