Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 19429
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 تیر 1399 - 11:07 |

نادر سلیمانی: از اجرای «اعجوبه‌ها» پشیمان نیستم

نادر سلیمانی: از اجرای «اعجوبه‌ها» پشیمان نیستم

نادر سلیمانی مجری برنامه تلویزیونی «اعجوبه‌ها» که از شبکه سه سیما در حال پخش است در گفتگو با صبا درباره قبول اجرای این برنامه عنوان کرد: از من درخواست شد به جای دوست عزیزم مهران غفوریان اجرای این برنامه را برعهده بگیرم و من هم با خود مهران غفوریان صحبت کردم و ایشان گفت اشکالی ندارد. در ابتدا پیشنهاد اجرا را نپذیرفتم که ایشان خودشان برود اما به هر دلیلی نتوانست اجرای برنامه فصل دوم را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: بگذریم از حاشیه‌هایی که عده‌ای درست کردند و درباره آن حرف زده شد. این حاشیه حتی به نظر من ارزش فکر کردن هم ندارد. برخی وقت‌ها در یک پروژه یک فردی کار می‌کند و به هر دلیلی نمی‌تواند در ادامه راه همراه پروژه باشد. آیا آن پروژه باید زمین بخورد؟ قطعا نه.

مجری برنامه «اعجوبه‌ها» تاکید کرد: من با این دیدگاه برای اجرای برنامه رفتم. حتی اگر من هم نمی‌رفتم با کس دیگری برنامه ادامه پیدا می‌کرد. برنامه نسبتا خوبی است چه زمانی که دوست عزیزم کار می‌کرد و چه زمانی که من قبول کردم.

سلیمانی درباره این برنامه اظهار کرد: سعی ما این است که در این برنامه اعلام کنیم به کودکانمان ایمان داریم. این جمله واقعا حرف خود من است. من به تمام کودکان ایران زمین اعتقاد و ایمان دارم چراکه نسل ایرانی هستند و من می‌دانم هر کدام از بچه‌ها واقعا اعجوبه هستند اما ما شرایط را برای آن‌ها فراهم نمی‌کنیم.

وی افزود: در کشورهای خارجی روی کودکان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند اما متاسفانه ما در کشور این کار را انجام نمی‌دهیم. ما در این برنامه قصد داریم که نشان بدهیم ما این چنین کودکانی را داریم. من در برنامه میزبان دختری بودم که یک پایش از پای دیگرش کوتاه تر بود اما این دختر در تیم ملی والیبال نفر اول شده بود.

مجری «اعجوبه‌ها» با اشاره به اینکه مثال‌هایی از این دست زیاد است، مطرح کرد: این کودکان واقعا اعجوبه هستند. اگر این دختر در تیم والیبال نبود و فعالیت ورزشی هم نمی‌کرد و فقط برای ما قصه گویی می‌کرد بازهم یک اعجوبه بود. متاسفانه ما زمانی که بچه‌ها شروع به صحبت کردن می‌کنند، می‌گوییم تو بچه هستی صحبت نکن. این مشکل بسیاری از ما در دوران کودکی بوده است.

به بچه‌ها می‌گوییم که آن‌ها را باور داریم

سلیمانی ادامه داد: در برنامه «اعجوبه‌ها» ما به بچه‌ها می‌گوییم که آن‌ها را باور داریم و این موضوع یکی از امتیازات بزرگ این برنامه است. حال عده‌ای می‌گویند این برنامه برگرفته از یک برنامه خارجی است. من صریح و واضح می‌گویم همه برنامه‌های ما کپی شده هستند اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا کپی ما با کپی آن‌ها یکی است؟ پاسخ قطعا نه است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خارجی شاید دستشان برای پیدا کردن کودکان اعجوبه بازتر باشد، گفت: ما با تمام محدودیت‌هایی که داریم میزبان بچه‌های زیادی در برنامه هستیم به عنوان مثال کودکی به برنامه آمده بود که قصه‌گوی خیلی خوبی بود. اشکال کار کجاست اگر این کودک در آینده مجری و یا بازیگر شود. این بچه‌ها هستند که باید در آینده جایگزین ما بشوند. وظیفه تک تک ماست که این بچه‌ها را تربیت کنیم. من در برنامه «اعجوبه‌ها» مثل یک کودک هستم اما مانند یک بزرگ به او نگاه می‌کنم. با او کودک می‌شوم، می‌خندم، گریه‌ می‌کنم، فضول و تُخس نیز می‌شوم برای همین اجرای برنامه را برعهده گرفتم و اصلا هم پشیمان نیستم.

سلیمانی درباره استقبال مخاطبان از برنامه عنوان کرد: خداراشاکرم که بازخوردها بسیار خوب بوده است. هرکس یک سبک و مدل کاری دارد. ارتباطی که در حال حاضر من با کودکان می‌گیرم خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی شده است. بچه‌ها اصلا احساس نمی‌کنند من نادر سلیمانی هستند بلکه احساس می‌کنند کسی هستم که ۱۰ سال در خانواده‌ها حضور داشته‌ام.

وی با اشاره به اینکه قبل از ضبط برنامه با بچه ها گپ می‌زند، تصریح کرد: هدف اصلی ما در «اعجوبه‌ها» این است که این اعتماد به نفس را به کودکان خود بازگردانیم.

مجری «اعجوبه‌ها» در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که در این برنامه استعداد خود را نمایش می‌دهد پس از آن رها می‌شوند یا نه، خاطرنشان کرد: هر برنامه‌ این چنینی که بگوید مهمانان خود را به جایی معرفی می‌کند، داستان سرایی می‌کنند چراکه این کار پروتکل‌های خاص خود را دارد اما ما استعداد این بچه‌ها را برای ۸۰ میلیون ایرانی به تصویر می‌کشیم. چه چیزی بالاتر از این قضیه وجود دارد. اینکه بچه‌ها در آینده فیلم خود را ببینند قطعا یک حس شادمانی و خوشایندی به آن‌ها دست می‌دهد. این حس می‌تواند بزرگترین هدف برنامه ما باشد که یک فرد می‌بیند زمانی که کودک بوده فیلمش پخش شده و مردم او را دیده‌اند. این کار اثر بسیار مثبتی دارد.

وی افزود: کودک احساس بزرگی و رشد می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود حرکت رو به جلو داشته باشد. ما قصد نداریم در ذوق بچه‌ها بزنیم. شاید از هر ۱۰ میلیون کودک یکی از آن‌ها بسیار عالی باشد. آنکه بسیار عالی باشند همه او را می‌شناسند به ویژه با شبکه‌های اجتماعی که این روزها در دسترس همه است. حق کودکی که یک استعدادی دارد اما نمایش داده نمی‌شود کجاست؟

ما در این برنامه روانشناس و دکتر کودک داریم

مجری «اعجوبه‌ها» بیان کرد: به همین دلیل است که من دائما در برنامه اعلام می‌کنم ویدیوهای خود را برای ما بفرستید تا ببینیم و از شما دعوت کنیم. ما در این برنامه روانشناس و دکتر کودک داریم و برای من قبل از اینکه برنامه را ضبط کنیم تمام ویژگی‌های کودک از جمله نقاط قوت و ضعف و… را به من می‌گویند. ما هم سنجیده رفتار می‌کنیم تا غرور کودکان نشکند چراکه بچه‌ها از بزرگترها پرغرورتر هستند. اگر روزی غرور بچه شکسته شود بزرگی او خرد شده است.

سلیمانی ادامه داد: اگر روزی خاطره، یاد و خوشی‌های بچه را بشکانیم، باید بدانیم آینده او را زمینگیر کردیم. هدف اصلی ما این است. من نادر سلیمانی در حال حاضر این موارد را می‌گویم که فردا هر اتفاقی افتاد گردن بگیرم. من مجری نیستم بلکه عاشق این بچه‌ها هستم و هیچ وقت حاضر نیستم برای نشان دادن خودم بچه را خراب کنم.

وی در پایان گفت: دست اندرکاران و آقایان رئیس روسا بدانید اگر کودک نداشته باشید و کودکان کودکی نکنند و طعم آن را نچشند در سال‌های آینده شما یک جامعه مریض و بیمار دارید.

فصل دوم برنامه تلویزیونی «اعجوبه‌ها» به کارگردانی رضا مهرانفر و تهیه‌کنندگی سروش گل‌محمدی در حال حاضر از شبکه سه سیما در حال پخش است.

| منبع خبر : خبرگزاری صبا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.