Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 3965
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 - 13:59 |

ناصر ممدوح از وضعیت نامناسب دوبله و تماشای سریال های شهرزاد و عاشقانه می گوید

ناصر ممدوح از وضعیت نامناسب دوبله و تماشای سریال های شهرزاد و عاشقانه می گوید

ناصر ممدوح که این روزها فعالیتی در عرصه دوبله ندارد، وضعیت دوبله را نه چندان مناسب و دچار رکود دانست و گفت: متأسفانه بیشترین کارها برای تلویزیون هست و تلویزیون هم اصولا هر سال در بحث دوبله به تحلیل می‌رود. وی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه فیلم‌هایی که باید دوبله شوند چه در حوزه مستند و چه غیرمستند روز به روز به تحلیل می‌روند.

این گوینده پیشکسوت درباره‌ی وضعیت بیکاری دوبلورها و کم‌کاری تلویزیون در خرید فیلم‌هایی که هر ساله وعده آن را می‌دهند، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر آنچنان کاری انجام نمی‌شود و بسیاری از دوبلورها به ویژه دوبلورهای جوان بیکار هستند.

ممدوح یادآور شد: بسیاری از دوبلورها در حال حاضر برای شبکه‌های اینترنتی و مجازی که قانونی هستند فعالیت می‌کنند. متأسفانه کارها بسیار کم شده است. اکثر دوبلورها بیکار هستند. از طرفی هم برخی‌ها مخفیانه در گروه‌های زیرزمینی و به دور از ارشاد کارهایی را ارائه می‌دهند.

او با یادآوری اینکه سال گذشته آخرین کار خود را در دوبله برای تلویزیون داشته است، اظهار کرد: دیگر دنبال کار نیستم حتی اگر یک ماه هم بیکار باشم دنبال کار نخواهم بود و اگر پیشنهادی شود و کاری باشد که به درد بخورد قبول خواهم کرد.

این بازیگر سپس درباره وضعیت دوبله یادآور شد: متأسفانه حال دوبله مطلوب نیست. امیدواریم کارها زیاد شود که همکاران فعالیت داشته باشند.
ناصر ممدوح درباره حضورش در سریال‌های تلویزیون و اینکه پیشنهادی داشته است، اظهار کرد: من برای حضور در هر سریالی رغبت نشان نمی‌دهم و دلیل نمی‌شود با هر فیلمنامه‌ای که پیشنهاد می‌شود جلو دوربین بروم. اگر قرار باشد در کاری حضور داشته باشم به دنبال کاری خواهم بود که فیلمنامه جذاب و به درد بخوری داشته باشد. با وجود اینکه کارم گویندگی فیلم است، دوست دارم جلوی دوربین هم بروم. اما باید کاری باشد که با خصوصیات من همخوان باشد. به خاطر پول جلوی دوربین نمی‌روم، حتی در گویندگی هم همین‌طور. برخی متن‌های سیاسی و یا متن‌های بسیار احساسی و عاشقانه را پیشنهاد می‌دهند اما هرگز قبول نمی‌کنم چرا که کار من گویندگی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و هنری است.

ناصر ممدوح - هنر صدا

ممدوح در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود یادآور شد که این روزها مشغول تماشای فیلم‌ها و سریال‌هایی که در نمایش خانگی و ویدئو رسانه عرضه می‌شود از جمله «شهرزاد» و «عاشقانه» است.

وی قصه «شهرزاد» را جذاب دانست و گفت: بازیگرانی که در این مجموعه ایفای نقش کرده‌اند، جذابیت سریال را دو چندان کرده‌اند.
او درباره این مجموعه اظهار کرد: خیلی از قصه‌ها در تلویزیون خط قرمز است. سریالی مثل «شهرزاد» نیز ممکن است از جهت قصه، حضور بازیگران، پوشش‌ها و خیلی عوامل دیگر در تلویزیون خط قرمز باشد. اما به هر حال کار هنر سلیقه است. حالا از میان این کارها نیز سریال «شهرزاد» گل می‌کند، دلیل آن هم حضور کارگردان بزرگ و کاربلد پشت آن است.

وی سپس گفت: اگر تلویزیون از حضور کارگردانان مطرح و قصه‌های جذاب استقبال کند می‌تواند مخاطب را برگرداند. اما تلویزیون ممیزی‌هایی دارد که نمی‌تواند بسیاری از سوژه‌ها را نشان دهد. هر چند در سال‌های گذشته تلویزیون سریال‌های پرمخاطبی را به روی آنتن برد اما اکنون دیگر خبری از این سریال‌ها نیست.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.