Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 1645
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1395 - 10:01 |

نظر معاونت سیما : تلاش برای بازگشت ممنوع‌التصویرها به تلویزیون

نظر معاونت سیما : تلاش برای بازگشت ممنوع‌التصویرها به تلویزیون
علی اصغر پورمحمدی درباره‌ی موضع خود به عنوان معاون سیما در قبال انتقاداتی که از سوی رسانه‌ها به تلویزیون می‌شود، گفت: نقد اگر دلسوزانه و منصفانه باشد موجب پیشرفت انسان‌ها و سازمان‌ها می‌شود، اما اگر مخرب باشد نمی‌توان عنوان نقد را به آن داد.
معاون سیما  در ادامه گفت: اشکالی که در همه‌ ما وجود دارد این است که اولا نقادی بلد نیستیم که خیلی مهم است و دوما آستانه‌ی تحمل‌مان در نقدپذیری کم است.
پورمحمدی عصر امروز در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال تلویزیونی «پریا»، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.
او تأکید کرد:‌ ما با هیچ رسانه‌ای اختلاف نداریم و دوست داریم با همه دوست باشیم، اما مهم است که اگر نقدی می‌شود منصفانه و دلسوزانه باشد که به نفع سازمان صداوسیماست، اما اگر با هدف تخریب باشد، دیگر نقد عنوان نمی‌شود.
بازگشت مجریان ممنوع‌التصویر به تلویزیون
معاون سیما در ادامه درباره بازگشت مجریان ممنوع‌التصویر از جمله آزاده نامداری به تلویزیون نیز گفت: برای همه افرادی که در تلویزیون مشکلی داشته‌اند که بیشتر مشکلات آن‌ها هم ناشی از مشکلات خارج از سازمان بوده و ارتباطی به تلویزیون ندارد، در حال مذاکره و گفت‌وگو هستیم و تلاش می‌کنیم مشکل عدم حضورشان در تلویزیون حل و فصل شود. آزاده نامداری هم از جمله مجریانی است که تلاش می‌کنیم به تلویزیون برگردد.
او یادآور شد: مجریان سرمایه‌ها و نیروهای سازمان صداوسیما هستند و تلاش می‌کنیم همه به تلویزیون برگردند. به هر حال باید سرمایه‌هایمان را حفظ کنیم.
اختلاف پورمحمدی و سرافراز
پورمحمدی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره مطالبی که درباره اختلاف وی با رییس سازمان صداوسیما مطرح می‌شود، گفت: ما هیچ اختلافی با یکدیگر نداریم. شاید از سال ۷۰ و قبل از آن با هم دوست بوده‌ایم اما به هر حال ایشان رییس بنده و من معاون ایشان هستم و هر کسی هم در سیستمی کار می‌کند جزئی از آن سیستم است و باید با آن نظام و سیستم هماهنگ باشد، حتی اگر نقطه نظر و اختلاف دیدگاه داشته باشد. باید اجزای سیستم با کل سیستم هماهنگ باشد و ما هم در این خصوص با هم اختلافی نداریم.
پخش دو سریال در ایام رمضان
معاون سیما در ادامه درباره اینکه چه سریال‌هایی از تلویزیون برای ایام رمضان تدارک دیده شده است، گفت: برای ایام رمضان دو سریال برای مخاطبان در نظر گرفته‌ایم که معلوم نیست کدام سریال‌ها پخش شود. اما به هر حال از بین سریال‌های در حال ساخت و سریال‌هایی که موجود است دو سریال برای رمضان انتخاب خواهد شد و شبکه یک و دو این کارها را پخش خواهند کرد.
وی سپس گفت: شبکه سه به دلیل پرداختن به بازی‌های جام ملت‌های اروپا و همچنین مسابقات جهانی والیبال، سریال رمضانی پخش نخواهد کرد اما برنامه «ماه عسل» در ایام رمضان پخش خواهد شد.
او همچنین یادآور شد: برنامه «ماه عسل» به دلیل مصادف شدن با بازی‌های جام ملت‌های اروپا چند روزی پخش نخواهد شد.
معاون سیما همچنین اعلام کرد: برنامه «خندوانه» نیز در ایام رمضان پخش خواهد شد.
پورمحمدی یادآور شد: همه شبکه‌های تلویزیون برنامه‌های ویژه ماه رمضان و سحر دارند و جدول خیلی خوبی برای مخاطبان در این ایام تدارک دیده شده است.
وی از احتمال پخش سریال «پریا» در ماه رمضان خبر داد و گفت: سریال «علی‌البدل» سیروس مقدم احتمال دارد، به پخش رمضان نرسد.
او درباره زمان پخش مجموعه «پادری» (دودکش ۲) محمدحسین لطیفی که به عنوان سریال نوروزی مطرح بود، توضیح داد: این سریال همچنان در حال ساخت است و شاید پس از ایام رمضان پخش خود را آغاز کند.
پورمحمدی در پایان گفت‌وگوی خود درباره برنامه‌هایی «دورهمی» و «خندوانه» که عنوان می‌شود کپی‌برداری از برنامه‌های شبکه‌های خارجی است، توضیح داد: برنامه‌هایی از جنس «خندوانه» و «دورهمی» در دنیا زیاد است. این برنامه‌ها که به عنوان شو یا برنامه‌های ترکیبی مطرح هستند، در تمام دنیا وجود دارند.
درباره برنامه «دورهمی» هم پیش از پخش حتی چند نمونه خارجی آن را دیدیم و این برنامه قرار شد بومی و ایرانی ساخته شود و تقریبا همین کار هم انجام شد؛ بنابراین بسیاری از این برنامه‌ها در هر جای دنیا وجود دارند؛ البته خیلی‌ها می‌گویند تقلید است اما به هر حال بومی شده است. در مجموع برنامه خوبی است. یکسری اشکالاتی داشته که در حال برطرف شدن است و امیدواریم در آینده بهتر شود.

معاون سیما

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.