Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 853
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 28 شهریور 1394 - 5:45 |

«نقره باران» به رادیو ایران می‌آید/ سالمندان برنامه می‌سازند

«نقره باران» به رادیو ایران می‌آید/ سالمندان برنامه می‌سازند

غلامرضا بحیرایی مدیر گروه جامعه رادیو ایران با اعلام خبری درباره برنامه جدید این شبکه رادیویی عنوان نمود: ما برنامه «نقره باران» را از مهر ماه خواهیم داشت که تمامی عوامل آن از اجرا گرفته تا گزارشگری و ارتباطات مردمی از میان سالمندان انتخاب شده اند ضمن اینکه در این برنامه مسائل مختلف جامعه از دید سالمندان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ما همچنان در حال انتخاب عوامل این برنامه هستیم. ما در این برنامه به دنبال انتخاب گوینده حرفه ای نیستیم بلکه ممکن است در این برنامه از پزشک گرفته تا یک فرد بی سواد سهمی داشته باشند.

مدیر گروه جامعه رادیو ایران با اشاره به اینکه قصد نداریم برنامه را خاص سالمندان تهیه کنیم، اظهار کرد: در این برنامه مسائل و مشکلات سالمندان مطرح نمی شود بلکه دید سالمندان نسبت به وقایع جامعه بیان می شود. این برنامه به تهیه کنندگی لیدا عرفانیان از مهرماه پنج شنبه های هر هفته از ساعت ۱۷:۱۰ تا ۱۹ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

«سلام ایران» به روزتر و شنیدنی تر می شود

وی درباره پخش برنامه صبحگاهی «سلام ایران» از مهرماه گفت: این برنامه دستخوش تغییراتی خواهد شد البته سعی می کنیم برنامه ای به روزتر و شنیدنی تر را برای شنوندگان تدارک ببینیم. «سلام ایران» مثل گذشته از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۰۰ صبح با گویندگی سعید توکلی و نوید نوروزی از آنتن رادیو ایران پخش خواهد شد.

وی با اشاره به پخش برنامه «خانه و خانواده» از این شبکه بیان کرد: این برنامه طبق روال قدیم با موضوعات جدیدتر و کاربردی تر برای همه خانواده ها تهیه می شود که اجرای آن را یک هفته در میان فاطمه آل عباس با تهیه کنندگی شایسته جعفریان و در هفته بعد سعیده سلطانی با تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور بر عهده دارند.

بحیرایی یادآور شد: روزهای شنبه برنامه «شناسا» در قالب میزگرد با بررسی موضوعات اجتماعی با تهیه کنندگی فاطمه اقتداری و اجرای مجید حسینی از گروه جامعه پخش می شود. همچنین «ایرانشهر» سعی می کند که با فرم جدیدی تهیه شود که عوامل آن یک هفته با گویندگی فاطمه نیرومند و تهیه کنندگی مهدی ساعی و هفته دیگر با گویندگی طالب زاده و تهیه کنندگی مرضیه طبرستانی پخش خواهد شد.

تغییر در زمان پخش دو برنامه «شب بخیر کوچولو» و «سلام کوچولو»

وی با اشاره به دو برنامه ویژه کودکان و خردسالان گفت: زمان پخش دو برنامه «شب بخیر کوچولو» و «سلام کوچولو» از مهرماه تغییر می یابد. «شب بخیر کوچولو» با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی گلریز وکیلی از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۲۱:۳۰ شب و «سلام کوچولو» با اجرای عذرا وکیلی و گویندگان خردسال آن سپهر راد فرزامی، سید محمد سپهر ابوترابی، سامیه قرقانی و آوا همایی به تهیه کنندگی گلریز وکیلی و نویسندگی شهربانو اورنگیان از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۴۵ صبح از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

مدیر گروه جامعه رادیو ایران مستند «سایه روشن» را از دیگر برنامه های جدید این گروه دانست و افزود: این مستند درباره معضلات اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق و… با تهیه کنندگی سمیه رنجکش تولید می شود.

بحیرایی در پایان گفت: «راه شب» شنبه شب و سه شنبه شب از گروه جامعه با تهیه کنندگی حسن بنایی و رامین جواد پور تهیه می شود. ضمن اینکه در برنامه «دیار آشتی» که پنج شنبه ها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ با تهیه کنندگی آرمان ستوده و گویندگی نوید نوروزی پخش می شود، عوامل به نقاط مختلف کشورمان سر می زنند و آداب و رسوم آن منطقه بیان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.