Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 31311
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 24 آذر 1400 - 13:16 |

نقش پژوهش در زندگی نوجوانان همراه با «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ

نقش پژوهش در زندگی نوجوانان همراه با «جوانه‌ها» رادیو فرهنگ

بررسی نقش پژوهش در زندگی نوجوانان، موضوعی است که رادیو فرهنگ پنج‌شنبه ۲۵ آذر برای مجله رادیویی «جوانه‌ها» درنظر گرفته است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «جوانه‌ها» در بخش اصلی به نقش پژوهش در زندگی نوجوانان می‌پردازد.

هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند بدون آن که به آموزش و پرورش توجه داشته باشد، ادعای پیشرفت و توسعه کند. بنابراین اگر می‌خواهیم کشوری توسعه یافته داشته باشیم، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم و آموزش هم رخ نخواهد داد مگر این که پژوهش همراهش باشد. بنابراین آموزش و پرورش باید در همه عرصه‌ها پژوهش محور باشد.
در برابر کودکان و نوجوانان، آموزش و پژوهش نباید خسته کننده باشد. مربیانی که با بچه‌ها سر و کار دارند باید هنر و مهارتی داشته باشند و از شیوه‌هایی استفاده کنند که بچه‌ها پژوهش را در بطن زندگی خود به طور ملموس احساس کنند. همچنین باید به یاد داشته باشیم که بچه‌ها خود باید کار پژوهش را انجام دهند و ما تنها کنارشان باشیم. اگر ما به جای بچه‌ها کار کنیم، دیگر لذت به نتیجه رسیدن پژوهش را نخواهندچشید و یکی دیگر از راه‌های علاقه‌مند کردن بچه‌ها به انجام پژوهش، تشویق آن‌ها و ارزش دادن به انجام کار گروهی است که ارزشش بسیار بیشتر از کار فردی است.
یکی از بهترین ویژگی‌های پژوهش برای بچه‌ها انجام کار مشارکتی است که فرهنگ آن باید در بچه‌ها نهادینه شود. پژوهش باید مهارت پردازش داده‌ها را در کودکان افزایش دهد. به این ترتیب که مربی به مخاطبانش بیاموزد که صرف داشتن اطلاعات زیاد به معنی پژوهش خوب نیست، بلکه مهم پردازش داده‌هاست.
بخش «ما می توانیم» برنامه «جوانه‌ها» شنوندگان را با سه راهکار برای ایجاد علاقه به یک درس آشنا می‌کند.
در آیتم بازی بومی-محلی بازی قلعه معرفی می‌شود و گردشگری عنوان دیگری از بخش های این برنامه است که از طریق امواج رادیویی شنوندگان را به باغ دولت آباد می‌برد.
در بخش خوشمزه» نیز تباهنگ(غذای محلی استان سیستان و بلوچستان) آموزش داده می‌شود.
برنامه «جوانه‌ها» برنامه ای با همراهی نوجوانان در تولید بخش های مختلف است که تهیه کنندگی و مشاور محتوایی آن را مریم قاسمی‌ برعهده دارد. این برنامه ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه‌ها به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.