Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22589
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو معارف, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 01 آذر 1399 - 11:02 |

نمایش «یک اشارت» ویژه ولادت امام حسن عسگری «ع» از رادیو پخش می شود

نمایش «یک اشارت» ویژه ولادت امام حسن عسگری «ع» از رادیو پخش می شود

مجموعه نمایش رادیویی «یک اشارت» تولید اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ویژه ولادت امام حسن عسگری «ع» از شبکه های رادیویی نمایش و معارف پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، امیر زنده دلان در این باره گفت: داستان «یک اشارت» را اکبر خوردچشم نوشته است و قصه دو جوان را روایت می کند که ارادت بسیار به حضرت امام حسن عسگری «ع» دارند و در جلسات درس ایشان حاضر می شوند، در یکی از جلسات امام «ع» با اشارتی به آنها یادآور می شود که یکی از اساتید درباره موضوعی ناآگاه است و بهتر است که به او این مسئله را متذکر شوند، در واقع این نمایش داستان رفع شبهات کتاب یعقوب کندی از سوی حضرت امام حسن عسگری«ع» است.
وی افزود: نقش این دو جوان را بهرام سروری نژاد و محمد رضا علی بازی می کنند و مهین نثری، نازنین مهیمنی، احمد گنجی ، شیما جان قربان، نورالدین جوادیان و تعداد دیگری از هنرمندان نیز در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
زنده دلان همچنین درباره نحوه کارگردانی در رادیو گفت: هشتاد درصد کارگردانی در رادیو ، انتخاب درست و درک نقش است ، به عبارتی کارگردان رادیویی همانند رهبر ارکستری است که می بایست سازها را به درستی و خلاقانه در کنار هم قرار دهد و بیست درصد دیگر هدایت بازیگر در ریتم و ضرباهنگ آن است .
مجموعه نمایشی « یک اشارت » به سفارش رادیو معارف در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و از روز شنبه اول آذر ماه ، ساعت ۱۸ به روی آنتن رادیو نمایش نیز می رود.ریحانه یزدان دوست تهیه کننده، امیر زنده دلان کارگردان، اکبر خوردچشم نویسنده، حیدر صفدری صدابردار و نازنین حسن پور افکتور این نمایش رادیویی هستند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.