Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24603
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 28 بهمن 1399 - 10:58 |

نگاهی به «عزت نفس و ‌سلامت بانوان» در « خشت اول» رادیو فرهنگ

نگاهی به «عزت نفس و ‌سلامت بانوان» در « خشت اول» رادیو فرهنگ

برنامه رادیویی «خشت اول» امروز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه، با موضوع عزت نفس و سلامت بانوان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا، در برنامه «خشت اول» دکتر غفاری (مشاور و روانشناس)، با حضور در این برنامه به موضوع عزت نفس بانوان می‌پردازد.
بی تردید یکی از دلایل مهم توجه پژوهشگران به مفهوم عزت نفس، تاثیر بالقوه آن بر سلامت روان است. به طور کلی عزت نفس در بهداشت و سلامت روانی افراد نقش محوری و موثری بازی می کند. تحقیقات حاکی از آن است که داشتن احساسات مثبت درباره ی خود، عامل مهم در رشد سالم شخص به حساب می آید. چنین پذیرش گسترده ای از اهمیت خود ارزشمندی و تاثیر آن در رشد سالم شخص سبب گردیده تا در دهه های اخیر موضوع و راه های تقویت و افزایش خودارزشمندی کانون توجه روان شناسان باشد. ازسوی دیگر اشتغال زنان باعث افزایش شناخت نسبت به خود که یکی از پایه های عمده سلامت روان است می شود و منابع گوناگونی برای احساس رضایت در خود و دریافت پاداش را ایجاد می کند، لذا زنان شاغل امکان انجام فعالیت های مقبول و ارزشمند اجتماعی را به سبب افزایش عزت نفس پیدا می کنند. برهمین اساس در برنامه « خشت اول» دکتر غفاری، مروری بر تحقیقات و پژوهش های انجام شده توسط محققان، اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی کرده و ضمن طبقه بندی آنان در گروه های مشابه، تشریح مفاهیم و دیدگاه های عزت نفس و سلامت روان، نقش عزت نفس بر سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی زنان را مورد بررسی قرار می دهد.
برنامه «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر سه شنبه ساعت ۱۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.