Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20785
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 شهریور 1399 - 11:01 |

نگاهی به وضعیت تالاب شادگان در «گلخانه» رادیو فرهنگ

نگاهی به وضعیت تالاب شادگان در «گلخانه» رادیو فرهنگ

برنامه « گلخانه »با محوریت محیط زیست و قوانین آن امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه باموضوع جایگاه و اهمیت تالاب ها در محیط زیست و معرفی تالاب شادگان از رادیو فرهنگ پخش می شود

برنامه « گلخانه »با محوریت محیط زیست و قوانین آن امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه باموضوع جایگاه و اهمیت تالاب ها در محیط زیست و معرفی تالاب شادگان از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ برنامه «گلخانه » امروز جایگاه و اهمیت تالاب ها در محیط زیست و قوانین هوای پاک به کارشناسی فاطمه شفیعی و باقر زاده کریمی از رادیو فرهنگ پخش می شود.
تالاب بین‌المللی شادگان یکی از تالب‌های بزرگ ایران است. این تالاب در جنوب غربی ایران در جنوب شهر شادگان در استان خوزستان واقع شده‌است. در همایش تالاب‌های جهان که در رامسر برگزار شد تصمیم گرفته شد که سه تالاب شادگان، خورموسی و خور الامیه با عنوان تالاب شادگان شناخته شود. کنوانسیون رامسر معاهده‌ای بین‌المللی است که در ۱۹۷۱ امضا شده‌است به منظور حفظ و نگهداری تالاب‌ها می‌باشد. در این کنوانسیون فهرستی از تالاب‌های مهم جهان نیز تهیه شده که به «فهرست رامسر» شهرت دارد. گفته می‌شود سدسازی و رعایت نشدن نیاز آبی تالاب، تخلیه پساب‌های آلوده‌ای چون مزارع نیشکر، پرورش ماهی و فولاد خوزستان، عبور لوله‌های نفتی، فعالیت ۳۰ واحد پتروشیمی و تخلیه زباله‌های شهری، این تالاب منحصربه‌فرد را از سال ۱۳۷۲ وارد فهرست قرمز تالاب‌های بین‌المللی (لیست مونترو) کرده است که در این باره با دکتر باقر زاده کریمی مدیرکل حفاظت و احیای تالاب ها سازمان محیط زیست گفتگو می شود.
فاطمه شفیعی کارشناس محیط زیست در خصوص قوانین معاینه فنی در برنامه گلخانه امروز مطالبی را بیان می کند
«گلخانه» با رویکرد فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست و طرح مسائل و مباحث محیط زیستی ، بررسی قواین مربوط به محیط زیست در قانون اساسی با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه به مدت ۳۰دقیقه ساعت۱۶ روز های چهارشنبه هر هفته پخش می شود.
گفتنی است «گلخانه» با گویندگی «فریناز ثریا» و تهیه کنندگی«امیرحسین محمودی» با کارشناسانی چون «فاطمه شفیعی»،«سیما حریری»،«رضوان وطن خواه» و «عبدالرضا باقری» از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.