Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 3770
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 21 خرداد 1396 - 12:06 |

ویژه برنامه‌های رادیو ایران و رادیو تهران برای شب‌های قدر

ویژه برنامه‌های رادیو ایران و رادیو تهران برای شب‌های قدر

رادیو ایران در شب های قدر ویژه برنامه «هنگام باران» را پخش می کند و شبکه رادیویی تهران از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر  را به صورت مستقیم پخش می کند.

رادیو- شب های قدر

رادیو ایران در شب های قدر ویژه برنامه «هنگام باران» را پخش می کند  همچنین سخنرانی شیخ حسین انصاریان هم به طور مستقیم از ویژه برنامه «هنگام رمضان» رادیو ایران پخش می شود.

احسان زارع تهیه کننده ویژه برنامه شب های قدر رادیو ایران گفت: در این شب ها گزارش های مختلفی از کسانی که به خاطر خدمات رسانی به مردم نمی توانند در این مراسم معنوی حضور داشته باشند، پخش می شود.

وی ادامه داد: در آیتم «چهار گوشه ایران» گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور به سراغ نمادهای شهرها می روند. به طور مثال گزارشگر سیستان و بلوچستان ما از مرزبانان درباره شب قدر می پرسد و گزارشگر بندر عباس و بوشهر به سراغ ناخداها می رود و در مورد شب قدر با آنها گفتگو می کند.

یادی از اتفاقاتی همچون حادثه پلاسکو و معدنچی ها از دیگر بخش های این برنامه است. ضمن اینکه گیتی محمدی گزارشگر رادیو ایران با کسانی گفتگو می کند که به هر دلیلی نمی توانند در مراسم شب قدر حضور داشته باشند.

«هنگام باران» در شب های قدر به گویندگی حامد نجم الهدی، مشاور محتوایی اکبر عاشوری و نویسندگی فرزانه ناظری و مهدی رسولی از ساعت ۲۳ شب تا ۲:۳۰ سحر از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

شبکه رادیویی تهران از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ویژه برنامه‌های لیالی قدر در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان را به صورت مستقیم پخش می کند.

میثم کطائیان تهیه‌کننده برنامه های رادیو گفت: ویژه برنامه «پله پله تا ملاقات خدا» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که سه شب به صورت زنده به همراه قاریان و سخنرانان کشورمان در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۳ بامداد میزبان شب‌زنده‌داران است.

وی افزود: انعکاس شب قدر از رادیو به واسطه معذوریت کسانی است که نمی توانند در مراسم ها حضور داشته باشند، در این ویژه برنامه مراسم به صورت زنده از رادیو تهران پوشش داده می شود.

کطائیان با اشاره به بخش های این ویژه برنامه بیان کرد: پخش قرائت دعای جوشن کبیر توسط غلام‌رضازاده، زین‌العابدین فرد، باقری و محمدپور و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همچون عباس حیدرزاده‌، در شب ۱۹، مجتبی باقری در شب ۲۱ و حامد رضوان‌فر در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان از بخش‌های این مراسم معنوی محسوب می‌شود.

به گفته تهیه کننده برنامه، همچنین مراسم سخنرانی و احیا توسط حجت‌الاسلام رفیعی در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، حجت‌الاسلام حسینی بوشهری در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و آیت‌الله سید احمد خاتمی در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

انعکاس رویداد مذهبی شب قدر از مرقد مطهر شاه عبدالعظیم و بخش ادبیات در قدر سروده شمشاد و آیتم قدر ماه ضیافت، کمک و دستگیری از ایتام از بخش هایی است که از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز تقدیم مخاطبان رادیو تهران می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.