Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 18077
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو گفتگ و گو تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1399 - 10:18 |

ویژه برنامه‌های رادیو گفت‌ و گو در ماه صیام

ویژه برنامه‌های رادیو گفت‌ و گو در ماه صیام

رادیو گفت و گو در آستانه ماه مبارک رمضان با تهیه ویژه برنامه‌هایی از افطار تا سحر، با شنوندگان فرهیخته این شبکه رادیویی همراه می‎شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو گفت و گو در ماه مهمانی خدا، به رسم هر ساله با تهیه ویژه برنامه‌هایی از افطار تا سحر همراه روزه‌داران و شنوندگان فرهیخته این شبکه رادیویی می‎شود.
برنامه «اینجا آغاز مهربانی است» ویژه برنامه سحرگاهان ماه مبارک رمضان است که در خصوص دعای جوشن کبیر وتفسیر اسما خداوند، رزمایش مساوات و کمک مومنانه در کلام مقام معظم رهبری، تفسیر آیه‌های قرآنی، گفت‎وگو با خدا، دعای سحر و فرازهایی از مناجات خمس عشر است، همچنین این برنامه به بررسی زندگی و سیره و علما و عرفا معاصر از جمله حضرت امام(ره)، مرحوم آیت الله بروجردی، آیت الله ملکی تبریزی و بزرگان دیگر در ماه مبارک رمضان می‌پردازد.

«صبح صیام» نیز برنامه صبحگاهی این رادیو در خصوص حق الناس و همچنین «جرعه‌ای از ماه» ویژه برنامه افطار است که به شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح می‌پردازد. برنامه کوتاه «نه به نقطه جوش» نیز به جریان‎سازی رعایت خوش خلقی در حوزه‌های مختلف، کنترل خشم، صبر داشتن و حل مسائل از طریق گفتمان خواهد پرداخت.

با توجه به پخش ترتیل قرآن کریم از رادیو گفت و گو، پس از اتمام پخش جزء‌های قرآن کریم، برنامه کوتاه «شمیم عطر رحمان» با بررسی و تفسیر آیه رحمت موجود در حزب جزءهای مشخص تقدیم مخاطبان می‌شود، برنامه «گفتم گفت» با اشاره به عهد روز الست، قول بندگی و آیه «أَلست بربّکم قالوا بلی‌»، با وام گرفتن از این آیه به موضوع رعایت حق الناس می‌پردازد که شامل غیبت نکردن، دل نشکستن، رعایت عفت، عدم کم فروشی و کم‌کاری و بسیاری از موارد دیگر می‌شود. امیرالمومنین در این خصوص می فرماید:« خداوند سبحان حقوق بندگانش را مقدمه رسیدن به حقوق خود قرار داده است.»

«راز یه نشونی» ۳۰ برنامه کوتاه با هدف تفسیر شاخصه‌های دعای روز ماه مبارک رمضان از جمله بی‌خبرشدن از خود، کنترل خشم و عتاب، هوشیاری و بیداری عقل، اطاعت و یاد خدا، دوستی و قرب الهی، چشم پوشی از خطای دیگران، یتیم‌نوازی و موضوعات دیگر است.

برنامه «اینجا آغاز مهربانی است» به بررسی دعای جوشن کبیر که مشحون از اسما الهی است می‌پردازد. اسمایی که هریک به نوبه خود بیانگر صفات باری تعالی هستند. صفاتی از قبیل مهربانی، بخشش، بهترین آمرزنده، بهترین یاور، بهترین روزی دهنده و بسیاری صفات دیگر که به ما یادآوری می‌کنند تنها اوست که می‌تواند با فضل و رحمت بی‌پایان خود بندگان را یاری دهد. این برنامه شامل قسمت‌های برنامه «جرعه ای از ماه» ویژه ساعات افطار در ماه مبارک رمضان و با محور گفت‎وگو با خدا تولید می‎شود که با بررسی مشتقات موضوع دعا اعم از حقیقت دعا، آثار دعا، آداب دعا، برکات دعا، موانع استجابت دعا، مظاهر استجابت دعا و موارد دیگر تقدیم مخاطبان و روزه‌داران گرامی می‌شود. بنا به بر فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و در دورانی که بیماری کرونا به‎صورت جهانی و فراگیر انسان‌ها را درگیر کرده است، دعا و کمک به یکدیگر از راه‌هایی است که می تواند بلاها و بیماری‌ها را برطرف کند. یکی از بخش‌های برنامه به دعا و تضرع در خانه در ماه مبارک رمضان می‌پردازد. در قسمت شرح دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح نیز استاد میرباقری استاد پناهیان و استاد صدر حضور دارند که با توجه به محتوای این دعاها به بررسی راه‌های تضرع به درگاه خداوند، توبه و راه و رسم پرهیزگاری می‌پردازند. گزارشگرانی نیز از مشهد مقدس میهمان این برنامه می‎شوند و در خصوص موضوع دعا نیز با این مجاوران صحبت می‌‎کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.