Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 21550
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 16 مهر 1399 - 11:28 |

ویژه برنامه های اربعین حسینی (ع) از رادیو تهران

ویژه برنامه های اربعین حسینی (ع) از رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه های “با کاروان اربعین”، “منزل به منزل تا زیارت” و “کاروان عشق می رسد” و… عزادار اربعین حسینی (ع) است.

پویش قرائت زیارت اربعین

ویژه برنامه «با کاروان اربعین» با پخش زنده زیارت اربعین، پخش اذان و نماز از حرم مطهر شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، ساعت ۱۰تا ۱۴:۳۰ روی آنتن می رود. در بخشی از برنامه مروری بر سروده های شاعران معاصر از اربعین خواهد شد، به ویژه آثاری که در سال های گذشته و امسال در حسرت جاماندن از پیاده روی اربعین سروده شده اند.

“خاطره های اربعین” خاطره های مخاطبان از حضور در راهپیمای اربعین در سال های گذشته است.”چهل منزل” از دیگر آیتم های این برنامه است که به مرور مهم ترین اتفاقات در فاصله زمانی میان عاشورا  تا اربعین اختصاص یافته است؛ همچون مجلس ابن زیاد، ماجرای صومعه و راهب مسیحی، مجلس یزید، خطبه خوانی امام سجاد (ع) در مسجد دمشق و بازگشت کاروان اسیران به کربلا و…

از دیگر بخش های ویژه برنامه با کاروان اربعین مروری بر ویژگی های عدد چهل و جایگاهش در عرفان و  ادبیات، احادیث، قرآن و ریاضیات و… می شود، گزارش از خدمات  امسال موکب های اربعین در رزمایش همدلی و کمک مومنانه و خدماتشان در سال های قبل در سیل ها و زلزله ها ارائه خواهد شد. ارتباط با کربلای معلی، سوریه، مشهد، قم و … و گفتگو با خانواده های مدافعان حرم و خانواده سردار سلیمانی از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.

با کاروان اربعین کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که به تهیه کنندگی ساناز باقری و گویندگی فاطمه نصرآبادی روی آنتن رادیو تهران می رود.

موسیقی مرثیه

برنامه«تالار وحدت» از رادیو تهران به همه ژانرهای موسیقی توجه دارد، این برنامه در ایام اربعین ساعت ۲۳ با موسیقی مناسب عزاداری و مضمون اربعین حسینی(ع) پخش خواهد شد و درباره موسیقی دستگاهی، موسیقی ملل، موسیقی مرثیه، اقوام ایرانی و موسیقی فیلم و سریال هایی که درباره اربعین سالار و سرور شهیدان است.

منزل به منزل تا زیارت

گروه تامین و تولید شبکه با برنامه «منزل به منزل تا زیارت» ساعت  ۱۶:۳۰ به شرح زیارت جابربن عبدالله انصاری در روز اربعین و روایات مربوط به جابر می پردازد.

کاروان عشق می رسد

«کاروان عشق می رسد» از دیگر برنامه های اربعین حسینی(ع) از رادیو تهران که در حال و هوای اربعین حسینی به انتقال حس و حال و هوای موکب های نجف تا کربلا اختصاص یافته است.

«به هوای حرم» خاطرات دختری است که به تازگی محجبه شده و ارادت قلبی زیادی به امام حسین(ع) پیدا کرده است و برای پیاده روی اربعین لحظه شماری و دلتنگی می کند و…این ویژه برنامه امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۷ روی آنتن می رود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام رديف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام رديف ۱۳۳۲ کيلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.