Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15969
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 18 دی 1398 - 14:46 |

ویژه برنامه های شبکه‌های رادیویی در ایام فاطمیه اعلام شد

ویژه برنامه های شبکه‌های رادیویی در ایام فاطمیه اعلام شد
همزمان با ایام فاطمیه،رادیو ویژه برنامه‌هایی را در راستای معرفی شخصیت آن بزرگوار و الگوسازی از زندگی وی برای مخاطبان  پخش می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا ، نیاز به الگو و الگودهی به نسل های مختلف یک ملت در آموزه های دینی به طور آشکار مورد توجه قرار گرفته است و قرآن به صراحت، به معرفی الگوهای «مثبت» می پردازد و اسوه های ثابتی را مطرح می کند که در تمام عصرها و برای همه نسل ها قابل اتّکا و پیروی هستند.

حضرت فاطمه صدیقه (س) یکی از الگوهای شناخته شده در دین مبین اسلام است که شناخت سیره و سلوک وی سعادت و رستگاری را برای انسانها به همراه دارد و شهادت آن حضرت و سیره عبادی، اجتماعی و سیاسی ایشان همواره روشن کننده مسیر برای مسلمانان است. در این میان رسانه ملی و به خصوص رادیو نقش بسیار مهمی در معرفی شخصیت آن بزرگوار و الگوسازی از زندگی وی برای مخاطبان دارند.
شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۷۶۱ برنامه، ۱۱۳ عنوان و به مدت ۲۷۳ ساعت به موضوع ” ایام فاطمیه” در سال ۱۳۹۸ می پردازند که از این میزان برنامه، ۹۷ برنامه در قالب ۲۷ عنوان و به مدت ۶۰ ساعت به صورت ویژه  خواهد بود.
تعداد ۴۷ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه در رادیو ایران 
رادیو ایران برای مناسبت “ایام فاطمیه ” تعداد ۴۷ برنامه را در قالب ۱۵ عنوان و به مدت ۲۰ ساعت پیش بینی کرده‌ که از این میزان برنامه ۴ عنوان برنامه به مدت ۱۰ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.
مجله رادیویی « به نام عشق» با هدف شناخت حضرت فاطمه (س) روشن کننده مسیر زندگی، « دور عاشقان» بررسی وصیت حضرت فاطمه زهرا (س)،«عشق نام دیگر توست» با بیان ادب در کلام حضرت فاطمه زهرا (س) و معرفی کتب تألیف شده درباره حضرت و توضیح درباره مضامین کتب و
«باغ ارغوان» با پخش موسیقی های مناسب ویژه ایام شهادت ،پخش می شود.
۳۲ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه در رادیو فرهنگ 
رادیو فرهنگ تعداد ۳۲ برنامه را در قالب ۱۶  عنوان و به مدت۱۷ ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه ، مجله رادیویی« برگ های ارغوانی» با هدف شخصیت شناسی و معرفی کتاب، برنامه گفت و گو محور « عقیق و ارغوان»  با بررسی اشعار فاطمی در منقبت حضرت فاطمه زهرا(س) و برنامه گفت و گو محور « نگاهی به آینه» به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.
بیان آموزه‌هاي اخلاقي و رفتاري حضرت زهرا(س) در رادیو جوان
 رادیو جوان تعداد ۲۴ برنامه را در قالب ۱۴ عنوان و به مدت ۱۰ ساعت  پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۵ عنوان برنامه به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.
ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) با هدف شناخت حضرت زهرا(س) معیاری برای زندگی بهتر، برنامه گفتگو محور « تطهیرکوثر» با بیان صفات و خصوصیات پيروان حضرت زهرا(س)، دو برنامه گفتار محور«شور شیدایی» و « زخمه» با پخش موسیقی متناسب این ایام  و برنامه گفتگو محور «اشک باران» بیان آموزه‌هاي اخلاقي و رفتاري حضرت زهرا(س) در امر ازدواج از دیگر برنامه هاست.
«شهیده ولایت » در رادیو معارف  
رادیومعارف تعداد ۶۹ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۲۲ ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به صورت ویژه خواهد بود.مجله رادیویی« شهيده ولايت» سیره سیاسی حضرت زهرا (س) را مرور می کند.
«یاس بقیع» در شبکه رادیویی ورزش
 رادیو ورزش تعداد ۳ برنامه را در قالب۳ عنوان و به مدت ۴ ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به صورت ویژه است. مجله رادیویی « یاس بقیع» تسليت شهادت حضرت فاطمه(س) است که مطالبی در خصوص سيره تربيتي و ويژگي هاي اخلاقي ايشان همچنین نوحه پخش می شود.
۶۵ برنامه با موضوع حضرت زهرا(س) در شبکه رادیویی نمایش
 رادیو نمایش تعداد ۶۵ برنامه را در قالب۱۰ عنوان و به مدت ۲۷ ساعت پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه، ۴ عنوان برنامه به مدت ۱۴ ساعت به صورت ویژه، خواهد بود.
مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه ها طبق اعلام شبکه عبارت است از: نمایشنامه ای برای طوبی با موضوع دختری که به تئاتر علاقمند است و برای  شهادت حضرت زهرا(س) نمایشی روی صحنه میبرد؛ نمایش ویژه شخصیت ، شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و داستان گردنبند .
«یاس بی نشان » با موضوع تبیین معارف فاطمی در شبکه رادیویی تهران
 رادیو تهران تعداد ۴۴ برنامه را در قالب ۸ عنوان و به مدت ۲۵ ساعت پیش بینی کرده  که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به مدت ۱۳ ساعت به صورت ویژه است. برنامه گفتار محور «عطر خدا» درمورد شناخت حضرت زهرا(س) به عنوان معیاری برای زندگی بهتر و  برنامه گفتگو محور « یاس بی نشان» با موضوع تفسیر و تبیین معارف فاطمی است.
چگونگی الگو برداری از بانوی بزرگ اسلام در شبکه رادیویی سلامت 
رادیو سلامت تعداد ۱۲ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۵ ساعت پیش بینی کرده که  از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه است.
ویژه برنامه« شهادت حضرت زهرا(س)» به چگونگی الگو برداری از بانوی بزرگ اسلام  حضرت فاطمه (س) می پردازد.
ترویج عفاف فاطمی در شبکه رادیویی گفتگو 
رادیو گفتگو تعداد ۷۲ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۳۳  ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به مدت ۵ ساعت به صورت ویژه است.
برنامه های گفتگو محور « ریحان» با بیان ترویج فرهنگ حجاب وعفاف فاطمی، « ویژه شهادت حضرت فاطمه(س)» گفتگو با کارشناسان مذهبی درخصوص سبک زندگی حضرت فاطمه (س) و زندگی ایشان و برنامه « فردای بهاری» برای منتظران فاطمی  پخش می شود.
بررسی شخصیت و فضائل حضرت زهرا (س) در شبکه رادیویی قرآن 
 رادیو قرآن تعداد ۳۳ برنامه را در قالب۷ عنوان و به مدت ۱۰ ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۱عنوان برنامه به مدت ۱ ساعت به صورت ویژه است.
ویژه روز« شهادت حضرت زهرا(س)»  به بررسی شخصیت و فضائل اخلاقی حضرت زهرا (س) و  نقش ایشان در استواری و حمایت از اسلام وگسترش تشییع، بررسی القاب حضرت زهرا (س) و  الگو قرار دادن ایشان به عنوان سرور زنان جهانیان و پیروی از ایشان در زندگی می پردازد.
بررسی محورهای اقتصادی خطبه فدکیه در شبکه رادیویی اقتصاد
رادیو اقتصاد تعداد ۳۳ برنامه را در قالب ۵ عنوان و به مدت ۷ ساعت پیش بینی کرده  که از این میزان برنامه ۱عنوان برنامه به مدت ۳ ساعت به صورت ویژه است. در ویژه برنامه «شهادت حضرت فاطمه(س)» اقتصاد در کلام و سیره حضرت فاطمه(س) بررسی می شود.
مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه ها طبق اعلام شبکه عبارت است از: بررسی اقتصاد در کلام و سیره حضرت فاطمه(س)، بررسی محورهای اقتصادی خطبه فدکیه و پخش احادیثی از حضرت فاطمه(س).
برنامه های رادیو صبا در ایام فاطمیه
رادیو صبا تعداد ۱۴ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱عنوان برنامه به صورت ویژه است.
«همپای صبا» مسابقه پیامکی است که به موضوع فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) می پردازد.
۳۱۳ برنامه به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در ایرانصدا
 ایرانصدا تعداد ۳۱۳ برنامه را در قالب ۷ عنوان و به مدت ۳۴ ساعت پیش بینی کرده که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به مدت ۲ ساعت به صورت ویژه است.« علی از زبان علی(ع) فصل شهادت حضرت زهرا(س)» بخشی از کتاب علی از زبان علی به وقایع دوران رحلت حضرت رسول( ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) می پردازد . این قسمت برای ایام فاطمیه انتخاب و بارگذاری می شود. ضمن اینکه پخش سرود مذهبی کودکانه از گروه کر به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا، خوانش داستانی کودکانه در مورد پوشش با صدای مریم نشیبا و پخش مداحی هایی از محمود کریمی، مهدی رسولی، سلحشور، میثم مطیعی، میرداماد، حسن خلج، محمدرضا طاهری و بنی فاطمه  از بخش های دیگر برنامه های ایرانصداست.
به مناسبت ایام فاطمیه؛
انعکاس عزاداری مردم و ۵۷ ساعت برنامه  در شبکه رادیویی پیام 
رادیو پیام نیز  ۵۷ ساعت برنامه در قالب متن و موسیقی پیش بینی کرده است.معرفی کتاب در خصوص حضرت فاطمه (س)، پخش سخنان بزرگان در خصوص حضرت فاطمه (س)، انعکاس عزاداری مردم در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، روایات، احادیث ائمه و حضرت فاطمه زهرا (س) از مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه ها ست.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.