Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 4811
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 13 آذر 1396 - 16:35 |

پرتره‌ی «محمد صالح‌علاء» بر پرده‌ی سینماحقیقت

پرتره‌ی «محمد صالح‌علاء» بر پرده‌ی سینماحقیقت

فیلم مستند «زائر شب‌های بارانی» ساخته هامون شیرازی که پرتره‌ای از «محمد صالح‌علاء» شاعر، نویسنده و مجری سرشناس کشور است، در بخش خارج از مسابقه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به نمایش گذاشته می‌شود.

محمد صالح علا-هنر صدا

به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این فیلم که تولید آن ۴ سال به طول انجامیده است، برای اولین بار در بخش غیر رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

«محمد صالح‌علاء» زاده‌ی سال ۱۳۳۱ در اراک، فارغ‌التحصیل مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن (۱۳۵۶)، لیسانس بازیگری و کارگردانی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران (۱۳۵۹) و فوق‌لیسانس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی (۱۳۷۲) است.

وی از سال ۱۳۴۷ فعالیت هنری خود را در «رادیو» با قصه‌نویسی و قصه‌خوانی آغاز کرد و سپس به نویسندگی نمایش‌نامه‌های رادیویی روی آورد.
صالح‌علاء بازی در «سینما» را از سال ۱۳۶۴ با فیلم «تیغ و ابریشم» مسعود کیمیایی آغار کرد و تا سال ۱۳۷۸ در بیش از ۱۲ فیلم سینمایی نظیر «دادستان» بزرگمهر رفیعا و «شوکران» بهروز افخمی به ایفای نقش پرداخت.

وی طی سال‌های اخیر، روی نویسندگی و اجرای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متمرکز شده است. «دو قدم مانده به صبح» و «چشم شب روشن» از جمله برنامه‌های پُرمخاطب این هنرمند است.

عوامل اصلی تولید فیلم مستند ۶۰ دقیقه‌ای «زائر شب‌های بارانی» عبارتند از: پژوهش، صدا و کارگردانی: هامون شیرازی؛ فیلمبردار: امیر رضاپور؛ تدوینگر: مجتبی محبی؛ تهیه‌کنندگان: عفت تقی‌پور صمیمی و هامون شیرازی

هامون شیرازی متولد سال ۱۳۶۲ در اصفهان و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما است. خواب خاکستر، یک صحنه از یک ازدواج، روزی دیگر، عبور، و این روز اول بود، باغ بی‌برگی، مرثیه، عناوین دیگر آثار این فیلمساز است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.