Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28571
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 04 شهریور 1400 - 6:44 |

پرورش تفکر کودکان با «فکرانه» رادیو

پرورش تفکر کودکان با «فکرانه» رادیو

برنامه رادیویی «فکرانه» با هدف پرورش فکر کودکان به شیوه‌های متفاوت و تاثیرگذار از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، به همان میزان که رشد جسمی‌ کودکان برای والدین باید مهم باشد، رشد فکری آنها نیز در ابعاد مختلف باید پرورش پیدا کند. رشد فکری کودکان باعث کسب مهارت هایی می‌شود که در آینده آنها بسیار تاثیرگذار خواهدبود و والدین در این مسیر می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند. پیمودن این مسیر به تنهایی برای والدین بسیار دشوار خواهد بود، لذا فیلم های آموزشی، کتاب، متخصصان حوزه کودکان و بسیاری دیگر می توانند نقش یک راهنما را برای والدین داشته باشد. اما در این میان به نظر می رسد که رادیو به عنوان در دسترس ترین و ارزانترین رسانه، می تواند بسیار اثرگذار باشد.

بنابراین ساخت برنامه‌هایی در خصوص پرورش فکر کودکان به شیوه‌های متفاوت و تاثیرگذار مانند برنامه رادیویی «فکرانه» کاری از شبکه رادیو فرهنگ، می تواند آینده سرمایه‌های این سرزمین را پربارتر کند.

تهیه کننده برنامه «فکرانه» گفت: «فکرانه» اولین برنامه تخصصی من در حوزه کودک و در گروه سنی دبستان است و هدف آن پرورش تفکر انتقادی و توانایی در تحلیل مسائل روزمره و قدرت ارزیابی و آشنایی او با فرهنگ، هنر و ادبیات درقالب بازی و سرگرمی است.

رکسانا حمیدی  ادامه داد: هدف این برنامه ایجاد فضایی گفت و گو محور برای بچه‌ها در قالب بازی، سرگرمی و تعامل است. می توان گفت که در اصل موضوع برنامه «فکرانه» ایجاد فرصتی برای تفکر و پرورش خلاقیت و آموزش است که در قالب داستان و بازی ارائه می‌شود که جنبه آموزشی آن زیر بستر بازی پنهان است.

وی درباره روند برنامه توضیح داد: با خواندن داستان برای بچه‌ها که در آن با چالشی روبرو می‌شوند، به کمک کارشناس در آن چالش قرار می‌گیرند و می توانند درباره داستان نظر دهند. از هر اتفاقی که در داستان رخ می دهد، سوال مطرح می‌شود و نظر بچه‌ها به این واسطه خواسته می‌شود و کودکان از تجربیات خود در این باره مثال می آورند و این در واقع کمک می‌کند کودک بتواند مسائل خود را بازنگری کند.

این تهیه کننده افزود: همچنین در این برنامه مباحثی در خصوص مسئولیت های شهری، سبک زندگی و تغذیه مناسب کودکان، در قالب داستان مطرح می‌شود و غیرمستقیم آنها را با این مسائل آشنا می‌کنیم.

حمیدی اظهار داشت: معرفی گیاه زردچوبه، داستان خوانی و گذری بر زندگی زنده یاد دکتر پرویز کردوانی ‌و معرفی دستاوردها و خدمات وی از جمله بخش های برنامه «فکرانه» پنجشنبه ۴ شهریور است که ساعت ۱۲ از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.