Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 22026
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 آبان 1399 - 21:49 |

پیش بینی مجری سرشناس سی‌ان‌ان ، شکست سخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

پیش بینی مجری سرشناس سی‌ان‌ان ، شکست سخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

فرید زکریا تحلیلگر شبکه خبری آمریکایی سی ان ان پیش بینی کرد با توجه به شکاف گسترده سیاسی در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) به سختی از جو بایدن رقیب دمکرات، شکست بخورد.

زکریا مجری برنامه “جی پی اس” در این شبکه خبری آمریکا، با توجه به سختی رقابت های انتخاباتی و دو قطبی شدن فضای این کشور و همچنین با یادآوری درستی پیش بینی اش در باره نتیجه انتخابات ۲۰۱۶، گفت: شرط می بندم که ترامپ در این دوره شکست خواهد خورد.

زکریا با اشاره به تکیه داشتن این پیش بینی به بسیاری از داده‌ها مانند محبوبیت نداشتن ترامپ و ضدیت افکار عمومی با او، افزود: میزان تائید همگانی برای او با توجه به زمان برگزاری نظرسنجی‌ها، در پائین ترین سطح در مقایسه با رئیسان جمهوری پیشین آمریکا، قرار دارد.

به گفته این مجری سی ان ان؛ رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون بود که او نیز دومین نامزد غیرمحبوب در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود. اما با اطمینان می گویم که این اتفاق این بار برای ترامپ تکرار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: آغاز حیات سیاسی ترامپ با ایجاد تردید در باره «حق طبیعی» به دنیا آمدن بود که به نظرم ضرری جبران ناپذیر است.

زکریا در باره در باره پیامدهای داخلی و خارجی پیروزی احتمالی ترامپ برای دومین بار و احتمال خطرناک شدن اوضاع آمریکا و بروز درگیری‌های داخلی گفت: یکی از تهدیدهای نگران کننده تصمیم های ترامپ، وجود نداشتن حد و مرز برای اوست و اینکه دوست دارد کارهایی بکند که تاکنون هیچکس نکرده است. بنابراین اگر او نتیجه انتخابات را در ۲۰ ایالت به چالش بکشد و از ارتش خواستار اقدام شود، چه رخ خواهد داد؟

زکریا پیرامون همه گیری گسترده کرونا در ایالات متحده و عملکرد دولت کنونی برای مهار آن افزود: همه گیری کرونا در کره زمین، سرنوشت سازترین رویداد سراسر زندگی ماست که حتی حوادث ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱) و بحران مالی جهانی، چنین تاثیراتی نداشته است.  بیماری کووید – ۱۹ چنان تحولی ایجاد کرد که اکنون هیچ چیزی سر جایش نیست و تغییرات را امکان پذیر کرد. اگر سران کشورها، مسیر را به شهروندان نشان دهند، آنان برای تغییر کردن به منظور رسیدن به مکانی بهتر آمادگی دارند، البته در صورتی که سران نیز به استقبال تغییرات مثبت بروند.

| منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.