Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 4091
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 شهریور 1396 - 11:16 |

کتابی که در هفته دفاع مقدس توسط بهروز رضوی خوانده می شود

کتابی که در هفته دفاع مقدس توسط بهروز رضوی خوانده می شود

سه عنوان کتاب دفاع مقدسی گزینه‌های برنامه «کتاب شب» رادیو تهران هستند که قرار است یکی از آنها در هفته دفاع مقدس با صدای بهروز رضوی خوانده شود.

محمدباقر رضایی، نویسنده و کارشناس برنامه «کتاب شب» رادیو تهران در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح خواندن کتابی با موضوع دفاع مقدس توضیح داد: در حال بررسی سه کتاب  «زمین سوخته» از احمد محمود ،  «نخل‌های بی‌سر» از قاسمعلی فراست و «کشته عشق» از اسماعیل فصیح هستیم تا از میان آنها یکی را به عنوان کتاب انتخابی، در هفت قسمت ۲۰ دقیقه‌ای برای بازخوانی آماده کنیم تا مردم در سالگرد روزهای اولیه جنگ یک رمان دفاع مقدسی را در هفت شب پی در پی با صدای بهروز رضوی از این برنامه بشنوند.

رضایی با اشار ویژگی‌های این سه رمان بیان کرد: کتاب «زمین سوخته» به قلم احمد محمود چندان روایی نیست و بیشتر گفت‌وگو محور است؛ بنابراین در صورت انتخاب تنظیم و خوانش آن در برنامه «کتاب شب»،  بسیار سخت و دشوار خواهد بود، گرچه مطمئنا بهروز رضوی از پس روایت آن برخواهد آمد. کتاب «نخل‌های بی‌سر» نیز به خاطر انطباق مفهومی با آرمان‌های دفاع مقدس بیشتر تن به خوانش رادیویی می‌دهد، ولی چون در واقع یکی از اولین رمان‌های جنگ بوده، به گونه‌ای دلسوزانه برخوردها و نظریه‌هایی در روایت دارد که اگر انتخاب شود باید آنها را نادیده گرفت. کتاب «کشته عشق» به قلم اسماعیل فصیح هم گرچه تازگی‌ها و تفاوت‌هایی با دو رمان دیگر دارد، ولی حاوی ماجراهایی درباره نحوه برخورد رزمنده‌ها با نیروهای دشمن است که شاید خیلی باورپذیر نباشد بنابراین موانعی برای انتخاب وجود دارد که البته شاید بتوان این نوع روایت را در تنظیم رادیویی تا اندازه‌ای توجیه کرد.

او خاطرنشان کرد: در هر صورت، یکی از این سه رمان برای بازخوانی در برنامه «کتاب شب» در هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهر) انتخاب خواهد شد که به محض مشخص شدن ، به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسانیم.

به گزارش ایسنا، کتاب منتخب دفاع مقدسی با صدای بهروز رضوی خوانده خواهد شد و در هفته دفاع مقدس ساعت ۲۳:۳۰ از برنامه «متاب شب» رادیو تهران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.