Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13577
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 10 مهر 1398 - 16:17 |

کتاب‌هایی که در رادیو خوانده می‌شوند

کتاب‌هایی که در رادیو خوانده می‌شوند

سردبیر برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، چند عنوان اثری که در اتاق فکر گروه اخلاق و زندگی شهروندی این شبکه رادیویی برای بازخوانی در ایام پیش رو تصویب شده اند را اعلام کرد.

بر اساس آثار تصویب شده برای بازخوانی در «کتاب شب»، از روز شنبه سیزدهم تا پنجشنبه هجدهم مهر ماه، به مناسبت سالروز تولد سهراب سپهری، ماجراهایی از زندگی او که بر اساس منابع گوناگون در شش قسمت، تنظیم رادیویی شده است، بازخوانی خواهد شد.

از روز شنبه (بیستم مهر ماه) تا پنجشنبه (۲۵ مهر ماه)، تنظیم رادیویی رمان «ماجراهای حیرت‌انگیز بارن فن مونهاوزن» اثر گوتفرید آگوست بورگر، با ترجمه زنده‌یاد سروژ استبانیان از انتشارات توس، در شش قسمت بازخوانی خواهد شد.

از روز شنبه ۲۷ مهر تا پنجشنبه دوم آبان، شش داستان کوتاه ایرانی از نویسندگان معاصر، همراه با تحلیل سردبیر برنامه از آنها، روایت خواهند شد.

از روز شنبه چهارم تا پنجشنبه شانزدهم آبان (به مدت دو هفته) به مناسبت قرار داشتن در آستانه سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی، تنظیم رادیویی رمان مشهور «خوشه‌های خشم» اثر ضد آمریکایی جان اشتین‌بک، با ترجمه شاهرخ مسکوب و عبدالرحیم احمدی، از روی چاپ سال ۱۳۶۱ انتشارات امیرکبیر، در ۱۲ قسمت برای شنوندگان این برنامه، روایت خواهد شد.

از روز شنبه ۱۸ تا ۲۳ آبان، رمان «مسیا، خاتم رسولان» اثر سید مصطفی گرمارودی، از انتشارات معاونت پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی، در شش قسمت بازخوانی خواهد شد.

و آخرین هفته آبان ماه نیز، کتاب «روزگار من و شعر ـ  شصت و سه روایت از زندگی شاعر معاصر محمدعلی بهمنی» که به کوشش احمد امیر خلیلی در انتشارات نگاه به چاپ رسیده، در شش قسمت، از روز شنبه بیست و پنجم تا پنجشنبه سی‌ام آبان، بازخوانی خواهد شد.

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، به سردبیری محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و صدای ثابت بهروز رضوی، هر شب ساعت ۳۰: ۲۳ (بجز جمعه‌ها) پخش می‌شود. این برنامه آثار ادبی و اجتماعی را روایت می‌کند.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.