Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29000
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 21 شهریور 1400 - 11:50 |

«کتاب شب» رادیو داستان «پسری از گوانتانامو» را روایت می‌کند

«کتاب شب» رادیو داستان «پسری از گوانتانامو» را روایت می‌کند

رمان «پسری از گوانتانامو»، اثر آنا پررا از ۲۰ شهریور در کتاب شبِ رادیو تهران در حال بازخوانی می باشد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ سردبیر برنامه«کتاب‌شب» رادیو تهران از بازخوانیِ تلخیص و تنظیم رادیوییِ رمان«پسری از گوانتانامو» نوشته‌ آنا پررا در برنامه قدیمی و پرمخاطب رادیو تهران خبر داد و گفت:

این رمان را کیوان عبیدی آشتیانی ترجمه کرده، انتشارات افق به چاپ رسانده و موضوع آن درباره ترورهایی است که آمریکایی ها در پاکستان انجام می دادند و باعث به وجود آمدن گروه های تروریستی معروفی شدند.

سردبیر کتاب شب همچنین اعلام کرد که تنظیم خلاصه‌ای از این رمان برای روایتی صد دقیقه‌ای (در پنج قسمتِ ۲۰ دقیقه‌ای انجام گرفته است و از شنبه ۲۰ شهریور با صدای استاد بهروز رضوی، راویِ ثابت این برنامه، برای علاقه‌مندانِ رمان‌های خواندنی و شنیدنی، روایت می شود.

وی ادامه داد: موضوع این کتاب درباره آدم‌ربایی‌هایی است که آمریکایی‌ها در پاکستان انجام می‌دادند و باعث به وجود آمدن گروه‌های تروریستی معروفی همچون القاعده شدند. جاسوسان آمریکایی به مردم پول‌های کلان می‌پرداختند تا آنها همسایه‌های مسلمان خودشان را -که مشکوک به نظر می‌رسیدند- معرفی کنند. در این بین، خالد و پدرش هم که با خانواده به کراچی مسافرت کرده‌اند، ربوده می‌شوند و خالد سر از زندان مخوفِ آمریکایی‌ها (گوانتانامو) در می‌آوَرَد. ماجرای رمان شرح حوادثی است که در این زندان بر خالد می‌گذرد.

سردبیر کتاب شب افزود: در شناسنامه رمان پسری از گوانتانامو، علاقه ناشر به نقل چنین روایت‌هایی درج شده و لزومی به فرستادن دو نسخه‌ کتاب از سوی آنها نیست؛ اما ناشران دیگری که خواستار روایت کتاب‌شان از برنامه «کتاب شب» رادیو با صدای استاد بهروز رضوی هستند، می‌توانند آثارشان را برای مدیریت گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران ارسال کنند تا پس از بررسی و تایید از نظر فنی و حرفه‌ای، به ویژه ترجمه‌ قابل قبول، عیناً از روی کتاب (منتها با تلخیص و تنظیم شنیداری) بازخوانی شود.

سردبیر و نویسنده کتاب شب، محمدباقر رضایی و تهیه‌کنندگان آن رضا قربانی و زرین کشاورز هستند.

ساعت پخش آن نیز از شنبه تا چهارشنبه هر هفته، ۲۳ و ۳۰ دقیقه روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.