Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 5561
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 27 اسفند 1396 - 10:35 |

گزارش نمایش‌های نوروزی رادیو نمایش

گزارش نمایش‌های نوروزی رادیو نمایش

همزمان با فرا رسیدن آغاز سال ۱۳۹۷، رادیو نمایش با پخش ویژه‌برنامه نوروز و نیز سریال‌های جدید رادیویی به استقبال بهار می‌رود.

رادیونمایش-هنر صدا

به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، در آغاز سال ۱۳۹۷، ویژه‌برنامه تحویل سال نو در رادیو نمایش با عنوان “خاطر آب و آیینه” به مدت دو ساعت و نیم از رادیو پخش خواهد شد.

این برنامه به تهیه‌کنندگی و نویسندگی: ژاله محمدعلی، رأس ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶) به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و هنرمندانی چون شهیندخت نجف‌زاده و امیر فرحان‌نیا اجرای آن را بر عهده دارند. در این ویژه برنامه ژاله علو و صدرالدین شجره به خوانش غزل‌هایی از حافظ پرداخته‌اند.

از دیگر بخش‌های این برنامه شنیدن خاطرات هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و مصاحبه حضوری با نویسندگان، کارگردانان و تهیه‌کنندگان سریال‌های نوروزی سال ۹۷ و معرفی کتاب‌های گویا است.

بر اساس این گزارش، نوروز ۹۷، چهار سریال رادیویی “عید امسال”، “سیزده به در پای چغازنبیل”، “داستان عمارت” و “میرنوروزی” نیز به روی آنتن رادیو نمایش خواهد رفت.

زمان پخش و خلاصه داستان نمایش‌های نوروزی رادیو نمایش به شرح زیر است:

عید امسال به کارگردانی مهرداد عشقیان و نویسندگی مجید حیدری

در خلاصه داستان آن آمده است: مراد چند روز پیش از عید برنده یک جایزه صد میلیونی شده است و در پی آن انتظاراتی برای اطرافیان ایجاد می‌شود که در این سریال خواهید شنید. این نمایش، هر روز ساعت ۱۰ صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

“سیزده به در پای چغازنبیل” به کارگردانی: فریدون محرابی و نویسندگی: مریم تاجیک درباره زنی است که به یاد روزگار جوانیش قصد دارد در ایام نوروز به منطقه گردشگری چغازنبیل سفر کند و … . این سریال رادیویی هر روز ساعت ۱۶ از رادیو نمایش پخش می شود.

“داستان عمارت” به کارگرانی: رضا عمرانی و نویسندگی: یاسمن شکرگزار درباره خانواده‌ای است که خود را برای سفر نوروزی آماده کرده‌اند اما با آشکار شدن یک راز، نوروز متفاوتی برایشان رقم می‌خورد. این سریال هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

و سریال رادیویی “میر نوروزی” به کارگردانی: ایوب آقاخانی و نویسندگی: هانیه نجفی بازگویی آیین و سنت‌های نوروزی روستاهای ایران است که هر روز ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

در این مجموعه‌ها بیش از ۶۰ هنرمند در قالب نویسنده، بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، افکتور و صدابردار حضور دارند که محصول ایشان علاوه بر رادیو نمایش از سایر شبکه‌های رادیویی نیز پخش خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.