Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 2123
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 27 تیر 1395 - 8:59 |

گفتگو با عبدالله روا : حوزه اجرا اشباع شده است

گفتگو با عبدالله روا : حوزه اجرا اشباع شده است

عبدالله روا مجری برنامه های تلویزیونی معتقد است حوزه اجرا در حال حاضر اشباع شده و همین تعداد مجری هم کار مستمر ندارند.

عبدالله روا مجری تلویزیون که برنامه «شیدایی» را در ماه مبارک رمضان روی آنتن داشت درباره فعالیت های اخیرش  گفت: من این روزها در حال اجرای برنامه روتین «شب های فوتبالی» محصول شبکه ورزش هستم که در سری جدید قرار است همزمان با آغاز لیگ برتر روی آنتن رود.

وی افزود: بر اساس تجربیاتی که در این سال ها داشتم سعی می کنم با گروهی که فرصت بیشتری برای پیش تولید دارد و برنامه ریزی شان منظم تر است کار کنم چون در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد. قبول کارهای دقیقه نودی یعنی همه اعضا باید سعی کنند فقدان هایی را که بر اثر زود شروع کردن به وجود آمده جبران کنند.

این مجری که علاوه بر برنامه های اجتماعی چون «روز از نو»، «کافه سپید»، «شیش تاییا» و … اجرای یک برنامه ورزشی را هم به عهده دارد در این باره بیان کرد: مغز انسان برای کارهای متفاوت خیلی جا دارد اگر مطالعه کنیم، خودمان را به روز نگه داریم و البته مایه اش را هم داشته باشیم می توانیم در هر زمینه ای خودمان را پرورش دهیم. در شرایط کنونی که خیلی از اتفاقات در حوزه فعالیت ما حرفه ای نیست نمی شود زیاد به فعالیت من در دو ژانر اجتماعی و ورزشی خرده گرفت و البته من هم سعی می کنم در دو حوزه اطلاعات خود را به روز نگه دارم.

مجری برنامه هایی چون «سینمایش» و «بدون توقف» درباره مقایسه شدن مجریان با یکدیگر بیان کرد: برای من هم اتفاق افتاده با مجریانی که پیش از من کارشان را آغاز کرده اند مقایسه شوم اما از معدود مسایلی است که خیلی برایم اهمیت ندارد چون وقتی به مشکلات و در ازای آن استعدادها و توانمندی خودم واقف می شوم بازخوردهای مناسبی می بینم.

وی ادامه داد: معمولا از مشاوران خوب کمک می گیرم و تقریبا راه دستم آمده است و هیچوقت ادای کسی را در نمی آورم و اصلا در توانم نیست شبیه دیگری باشم و همه تلاشم را می کنم تا بهترین مدلِ خودم باشم.

این مجری جوان در پاسخ به اینکه برای اجرای چه نوع برنامه هایی علاقمند است، گفت: در همین حوزه اجتماعی با رویکرد نزدیک به موازینی که تاک شو باید رعایت کند، برنامه ای که حضور مردم در آن جدی باشد و احتیاج به مجری پر انرژی داشته باشد و اجازه بداهه گویی و ارتباط مستقیم با مردم را برای ما ایجاد کند مناسب ترین گزینه ای است که من می توانم به آن فکر کنم.

عبدالله روا با اشاره به اینکه برنامه هایی مثل «خندوانه» و «دورهمی» در این ژانر خیلی خوب شروع کردند، بیان کرد: من فکر می کنم در ارتباط رو در رو و کنار مردم بودن بتوانم آنچه که درباره شان مطالعه و تمرین می کنم به درستی در معرض اجرا و نمایش بگذارم ولی با فضای فعلی فعالیت هایم هم مشکلی ندارم.

وی درباره ضرورت برنامه های مسابقه ای برای انتخاب مجریان برتر و جدیدتر گفت: به نظرم برگزاری مسابقه در حوزه اجرا خیلی می تواند جذاب باشد اما در حال حاضر برگزاری اش را ضروری نمی دانم. در حوزه اجرا آنچه مردم تصور می کنند با آنچه در واقعیت وجود دارد خیلی متفاوت است. اگر چنین مسابقه ای برپا شود تعدادی از متقاضیان که فکر می کنند حوزه اجرا خیلی تخصصی نیست متوجه مصائب کار می شوند.

وی گفت: ما الان بیش از یک عدد چهار رقمی مجری داریم که حداقل یکبار با تلویزیون همکاری داشته و در شبکه های مختلف استانی کار کرده اند در حالی که حتی افراد این حوزه شاید نتوانند از این بین نام بیش از ۳۰ نفر را ببرند. اجرا حوزه اشباع شده ای است و من فکر می کنم حتی برای کسی که به خودش مطمئن است و خود را نابغه می داند در شرایط فعلی جای پیشرفت وجود ندارد.

روا عنوان کرد: شاید با گفتن این جمله آدم تلخی به نظر برسم ولی صادقانه است. خیلی از مجریان شناخته شده و مجرب همین الان منتظرند کاری به آنها پیشنهاد شود و دوباره فعالیت شان را از سرگیرند. وضعیت برنامه سازی و اجرا طوری نیست که به این زودی ثمر دهد و بتوان به سرعت از مواهب آن بهره مند شد و بعد از عمری تجربه، لزوما شرایط به گونه ای که باب طبع مان است پیش نمی رود.

مجری «بچه های مردم» در پایان اظهار کرد: تلویزیون هرجا اعتماد بیشتری به مجریان کرده شرایط بهتری برای چهره شدن آنها به وجود آمده است. اولین دلیل چهره شدن، استعداد فرد است اما خیلی اِلمان های دیگر هم دخیل است که پشت صحنه اتفاق می افتد مثل حمایت هایی که از فرد می شود یا طرز ارتباط گرفتن با اطرافیان، صبوری، شرایط زندگی و … که در موفقیت در این کار موثر است.

منبع : خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.