Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 18858
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 خرداد 1399 - 10:48 |

گفت‎وگو با یکی از نام‎آوران ایران زمین

گفت‎وگو با یکی از نام‎آوران ایران زمین

حمیدرضا شعیری، کارگردان و  استاد معناشناسی دانشگاه تربیت مدرس، چهارشنبه ۷ خرداد، در برنامه نام‎آوران ایران زمین از فعالیت‎های خود می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نام‎آوران ایران زمین» کاری از  گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به گفت‎وگو با چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف هنری و علوم انسانی اختصاص دارد و امروز علی عظیمی‎نژادان کارشناس مجری برنامه نام‎آوران ایران زمین، میزبان حمیدرضا شعیری، استاد معناشناسی دانشگاه تربیت مدرس، نشانه‌شناس، معناشناس، کارگردان تئاتر و منتقد ادبی و هنری می‎شود و با او درباره زندگی و فعالیت‎های علمی‎اش گفت‎وگو می‌کند.

حمید رضا شعیری در سال ۱۳۴۵ در شهرستان گرمسار از توابع استان سمنان چشم به جهان گشود و  دکترای تخصصی خود را در حوزه نشانه – معناشناسی، زیر نظر استاد برجسته این رشته ژاک فونتنی در سال ۱۳۷۵ به اتمام رساند. پس از بازگشت به ایران در آذر ۱۳۷۵ حمید رضا شعیری به عنوان عضو هیئت علمی‌گروه آموزش زبان فرانسه در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به فعالیت شد. سه حوزه اصلی فعالیت‎های آکادمیک او عبارتند از تحلیل گفتمان، نشانه- معناشناسی، آموزش زبان فرانسه.
در این سه زمینه پژوهش‎های فراوانی که شامل تألیف کتب و مقالات داخلی و بین‎المللی است از این استاد برجسته منتشر شده است. کتاب تجزیه و تحلیل نشانه- معناشناختی گفتمان، انتشارات سازمان سمت و نشانه- معناشناسی دیداری انتشارات سخن، از جمله این کتاب‎ها است.

«نام‎آوران ایران زمین» را با اجرای کارشناسی علی عظیمی‎نژادان و تهیه‎کنندگی رکسانا حمیدی، ساعت ۱۸ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.