Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16961
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو آوا, رادیو پیام تاریخ انتشار : 13 اسفند 1398 - 11:54 |

گلچین زمستانه بخش های رادیو پیام و آوای رادیو

گلچین زمستانه بخش های رادیو پیام و آوای رادیو

بخش های  منتخب  دو شبکه رادیویی پیام و آوا در  فصل زمستان ۹۸ معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

برنامه‌ «شما چه فکر می کنید ؟»و بخش های «شامگاهی »شنبه ها ،«صبحگاهی » چهارشنبه ها و «نیمروزی »دوشنبه های  رادیو پیام  و بخش های «شامگاهی»چهارشنبه ها ،«شبانگاهی» شنبه و چهارشنبه ها و «شامگاهی» یکشنبه های رادیو آوا  به عنوان برنامه‌ و بخش های منتخب معاونت صدا در زمستان  سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، مجله رادیویی“شما چه فکر می کنید؟” برنامه ای است با هدف به فکر واداشتن مخاطبان خود در خصوص مسائلی که شاهد آن هستیم و بی تفاوت از کنارشان عبور می کنیم.روند برنامه به این صورت است که مجری در ابتدا داستان کوتاهی را از یک رویداد تعریف می کند و بعد از شنوندگان می پرسد که شما چه فکر می کنید؟ تا آن ها نظرات خود را با برقراری ارتباط تلفنی انتقال دهند.

این برنامه با  موضوع  اصلاح فرهنگ عمومی  به تهیه کنندگی  زکیه مستعان و گویندگی فاطمه عباسی  هر روز هفته از رادیو پیام پخش می شود.

روایت داستانها وحکایتهای ادبی باتوجه به لحن وخوانش مجری از جمله ویژیگی های خاص بخش« شامگاهی» این شبکه رادیویی است. همچنین پخش موسیقی های فیلم و مرتبط با فضای خاطره انگیز، معرفی کتاب و نویسندگان از جمله بخشهای شنبه شبهای رادیو پیام است.

این بخش شامگاهی با موضوع فرهنگی- ادبی- اجتماعی به  تهیه کنندگی اسماعیل باستانی و کارشناس مجری مسعود فروتن ساعت ۲۲تا۲بامداد پخش می شود.

«بخش صبحگاهی»  بر پایه زندگی مردم طراحی شده است. طلوع خورشید، آغاز زندگی دوباره، امید بخشی، کسب روزی حلال و همسو شدن با زندگی مردم ایران از جمله اهدافی ست که در این بخش مورد توجه قرار می گیرد. آگاهی بخشی از رویدادها و ضروریات زندگی و همچنین انتقال شادابی و نشاط از طریق موسیقی(از ضروریات تعامل با مخاطب) از دیگر رویکردهای برنامه است.

این بخش صبحگاهی با موضوعات  اجتماعی- فرهنگی-  علمی-  ادبی چهارشنبه ها به تهیه کنندگی مهدی ساعی  و گویندگی  الهام حسینی ساعت ۶ صبح پخش می شود.

ایجاد فضایی با نشاط همراه با خوانش مطالب اجتماعی فرهنگی، گردشگری و پخش موسیقی های مرتبط با ساعت و فضا از ویژگی های« بخش نیمروزی» رادیو پیام است. در این بخش ،پخش موسیقی فاخر و ارتقاء سطح سلیقه شنونده در حوزه موسیقی نیز مورد توجه قرار می گیرد. این برنامه بعد از پخش اذان با پخش موسیقی های آرامتر و مطالب ادبی و فرهنگی همراه مخاطبان است.

این بخش با موضوعات اجتماعی فرهنگی ادبی و علمی  دوشنبه ها ساعت ۱۰ الی ۱۴ به تهیه کنندگی انسیه سمیع پور و ویندگی نسیم رفیعی پخش می شود.

شنونده بخش های رادیو پیام روی موج fmردیف ۱۰۴ مگاهرتز بشنوید

 در بخش« شامگاهی» رادیو آوا با نوآوری و بکارگیری یک طرح رادیویی، تحولی در نوع ارایه موسیقی و افزایش دانش موسیقایی مخاطبان ایجاد شده است. این برنامه شامل ۷ بخش اصلی است.۱- حس خوب(قطعات امیدبخش)۲و۳- نماوآ در دوبخش(ترانه های محلی بر اساس تصاویر ارسالی برای رادیو نما) ۴-خوانندگان منتخب شما(پخش قطعات بر اساس آزادی خوانندگان) ۵-کافه آوا(میکس موسیقی بی کلام) ۶-یادها و خاطره ها(قطعات قدیمی و ماندگار) ۷-شب آوا(قطعات عاطفی همراه با شعر)

این برنامه با ساختار نغمات- آوایی چهارشنبه ها به تهیه کنندگی مرتضی امرجی و گویندگی فاطمه عباسی پخش می شود.

بخش «شبانگاهی» این شبکه رادیویی  فرصتی است برای تنفس ذهنی در ساعات پایانی شب با ایجاد فضایی شاد و پر انرژی. پخش ترانه های محلی با هدف ایجاد همگرایی، مرور و بازخوانی خاطرات شیرین به زبان موسیقی و ایجاد لحظاتی آرام از بخش های متنوع این برنامه است. سلام به امام رضا علیه السلام و یادآوری معانی عالی انسانی ، تقویت مثبت اندیشی و همدلی در این برنامه مورد توجه قرار می گیرد.

این بخش با موضوع امید آفرینی ونشاط شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد به تهیه کنندگی زهرایساقی و گویندگی  فاطمه آل عباس پخش می شود.

بخش «شامگاهی» یکشنبه شبها ی رادیو آوا به  پخش ترانه های شاد و امید بخش می پردازد. این بخش با شعار شبکه ی رادیویی آوا ” با رادیو آوا زندگی کنید” ، تلاش می کند با بیان پیام های امید بخش و  پخش ترانه های شاد و نشاط آور، ساعات خوشی را برای شنوندگان خود رقم بزند.تعامل با مخاطبان نیز مورد توجه عوامل این برنامه قرار دارد و مشارکت بالای شنوندگان رادیو آوا از نقاط قوت این برنامه است.

این بخش با اعلام موسیقی در خواستی  ساعت ۱۸-۲۲ به تهیه کنندگی پرویزجمالی و گویندگی الهام حسینی و لیلا روحبخش پخش می شود

شنونده بخش های رادیو آوا روی موج fmردیف ۹۳.۵ مگاهرتز بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.