Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 15184
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 18 آذر 1398 - 17:00 |

گوینده مستند «باد صبا»: مرگ لاموریس همچون مرگ مادرم مرا متاثر کرد

گوینده مستند «باد صبا»: مرگ لاموریس همچون مرگ مادرم مرا متاثر کرد
منوچهر انور بیان کرد که با کارگردان «باد صبا» رابطه بسیار نزدیکی داشته و مرگ او مانند مرگ مادرش او را سخت رنجانده است.

به گزارش هنرصدا به نقل از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، منوچهر انور کارگردان، نویسنده، ویراستار، گوینده و مترجم که در مراسم افتتاحیه جشنواره سینماحقیقت حضور داشت، درباره نمایش تصاویر دیده‌نشده‌ای از راش‌ها و پشت‌صحنه فیلم «باد صبا» ساخته آلبر لاموریس گفت: شنیدن نام این فیلم همیشه مرا متاثر می کند چرا که با کارگردان این مستند رابطه بسیار نزدیک و دوستی داشتم و مرگ او مانند مرگ مادرم مرا سخت رنجاند و درهم شکست.

منوچهر انور گوینده این مستند است که سال ۱۹۷۸ نامزد جایزه اسکار بهترین مستند شد، انور، لاموریس را کارگردانی شریف دانست که سختی های زیادی در زندگی اش برای ساخت مستند متحمل شده بود و گفت: لاموریس می خواست اورسن ولز نریشن را بگوید اما در ایران با مخالفت روبرو شده بود و بسیار ناراحت و عصبانی بود تا اینکه یکی از دوستان مشترک من را به او معرفی کرد.

این کارگردان و نویسنده پیشکسوت توضیح داد: ایشان اصرار داشت نحوه گویندگی بسیار ملودراماتیک باشد که چندان موردپسند من نبود اما به خاطر احترامی که برایشان قائل بودم انجام دادم. در نسخه فارسی از این شیوه فاصله گرفتم و گویندگی آزادانه تری داشتم. متاسفانه زمانی کار به پایان رسید که ایشان جان خودش را از دست داده بود.

* سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از امروز دوشنبه ۱۸ آذر آغاز شده تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۸ به دبیری «محمد حمیدی‌مقدم» در تهران ادامه خواهد شد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.