Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 38056
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 آذر 1401 - 14:05 |

«آتشگاه» در «كتاب هفته» رادیو فرهنگ شنیدنی شد

«آتشگاه» در «كتاب هفته» رادیو فرهنگ شنیدنی شد

همراهان رادیو فرهنگ از امشب شنبه ۱۲آذر كتاب آتشكاه، به قلم احمد مدقق، را در برنامه كتاب هفته می شنوند.

كتاب آتشگاه، كه نشر صاد منتشر كرده است- در برنامه »كتاب هفته» معرفی و خوانده می شود .
كتاب آتشگاه به قلم احمد مدقق، داستان پسر نوجوانی را به تصویر می‌كشد كه همراه با خانواده‌اش در منطقه بلوطك زندگی می‌كند. خانواده‌ی او و سایر اهالی، از آزار و اذیت خانِ آن منطقه آسایش ندارند.

ایوب خان در یك قلعه در نزدیكی كوه آتشگاه زندگی می‌كند. پسر نوجوان كه حبیب نام دارد پس از اینكه پدرش در قلعه‌ی ایوب خان زندانی شد، تصمیم می‌گیرد تا برای نجات پدر به آن قلعه برود اما در این مسیر درگیر اتفاقات خطرناكی می‌شود.

در این داستان هر یك از مردم بلوطك علاوه بر شغلی كه دارند، كاری هم بلدند؛ كارهای به ظاهر بی‌ارزش و ساده كه حتی خودشان نیز گمان نمی‌كنند روزی به كار بیاید؛ كارهایی مانند ساختن طناب‌های بلند، تعمیر رادیو و كارهایی از این قبیل. اما هنگامی كه همین كارهای به ظاهر ساده كنار یكدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانند اتفاقی بزرگ و هیجان‌انگیز را رقم بزنند كه باعث می‌شود سرنوشت آبادی بلوطك به كل دگرگون شود.

احمد مدقق هنگام نگارش كتاب آتشگاه نه تنها به نوجوان امروزی، بلكه به نوجوانان تمام ادوار فكر می‌كند. او در این كتاب آرزوهایی را به نمایش می‌گذارد كه هرگز كهنه نمی‌شوند. او در تلاش است تا به نوجوانان بیاموزد خودباوری و ایمان را در دل تقویت كرده و داشته‌های به ظاهر ساده را قدر بدانند.
«كتاب هفته»عنوان برنامه ای تولیدی از گروه كتاب رادیو فرهنگ است كه این هفته به تهیه كنندگی مریم قاسمی هرشب ساعت ۲۳:۳۰ پخش میشود.
گفتنی است،احمد مدقق كه این هفته شنوندگان رادیو فرهنگ با « آتشكاه» او همراه می شوند در مهر ماه سال ۱۳۶۴ در قم دیده به جهان گشود. او كه افغان تبار و اهل ایران است، نخستین اثر خود را به نام آوازهای روسی، در حوزه‌ی بزرگسال به انتشار رساند و از همین طریق در یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد، شایسته تحسین شناخته شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.