Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 19254
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 25 خرداد 1399 - 12:47 |

بهروز رضوی کتاب ماکسیم گورکی را می‌خواند

بهروز رضوی کتاب ماکسیم گورکی را می‌خواند

بهروز رضوی کتاب «در جستجوی نان» اثر ماکسیم گورکی را در شش قسمت از (۲۴ تا ۲۹ خرداد) در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران روایت می‌کند.

این روایت رادیویی با استفاده از ترجمه احمد صادق در استودیو ۲۲ معاونت صدا ضبط و آماده پخش شده است.
بنا بر توضیح سردبیر برنامه، کتاب در جستجوی نان، به خاطرات دوران کودکی و نوجوانی ماکسیم گورکی اختصاص دارد که در فقر کامل سپری شد و او توانست از سیاهی مطلق آن عبور کند و به یکی از بزرگترین نویسندگان روس و غمخوار محرومان و بینوایان تبدیل شود.
او از آنجا که به اقشار پایین جامعه خود تعهدی ذاتی و قلبی داشت، نام اصلی خود را روی کتاب‌هایش نمی‌نوشت و به جای آن می‌نوشت ماکسیم گورکی (یعنی تلخ ). نام اصلی او (آلکسی ماکسیموویچ پشکوف) بود.

گورکی طی ۶۸ سال عمر پر بار خود، آثار فراوانی خلق کرد و بارها نامزد دریافت جایزه نوبل ادبی شد، اما آن را از او دریغ کردند.

«مادر»، «دانشکده های من»، «سه رفیق»، «زندگی ماتوی کوژمیاکین»، «کلیم سامگین»، «در اعماق»، «عجوزه ایزرگیل»، «واسکاسرخه و استادان زندگی» از جمله آثار مشهور اوست.

برنامه «کتاب شب» به سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی، صدابرداری محسن فراهانی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و زرین کشاورز، در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می‌شود.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.