Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 19046
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 خرداد 1399 - 10:55 |

تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران در خنیاگران

تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران در خنیاگران

رادیو فرهنگ یکشنبه ۱۸ خرداد در برنامه«خنیاگران»، زندگی و آثار ساسان سپنتا، استاد دانشگاه و مؤلف در رشته‌های زبان‌شناسی، ادبیات و موسیقی ایرانی را مرور می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه«خنیاگران» امروز، کتاب «تاریخ تحول ضبط موسیقی در ایران» نوشته زنده‌یاد ساسان سپنتا بررسی می‌شود. این کتاب گزارشی از تاریخ ضبط موسیقی در ایران است، در این کتاب به دیدار آزمایشگاه‌های پیشگامان فن ضبط صدا می رویم و با فعالیت مخترعان برای ضبط صدا روی یکی از نرم‌ترین ماده‌ها(موم) تا یکی از سخت‌ترین آنها (لوح فشرده) آشنا می‌شویم. شرح کوشش پژوهشگر در کار بازیافت آثار موسیقی قرن گذشته و سال‌های ابتدای این قرن از روی استوانه‌ها و صفحه‌های قدیمی و رهنمودهایی که برای نگهداری و استفاده‌ درست از دستگاه‌های صوتی ارائه می‌کند، این کتاب را خواندنی و کاربردی کرده است.

برنامه«خنیاگران» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که پژوهش‌های مکتوبی که در حوزه موسیقی در ایران صورت گرفته، را معرفی می‌کند. این برنامه به  تهیه‌کنندگی فریده گودرزی ساعت ۱۶:۳۰ برروی موج اف ام ریف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ تقدیم مخاطبان می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.